اخبار

 در دنیای رمزارزها چه می‌گذرد؟؛ مهم‌ترین اخبار بازار رمزارزها (۱۰آبان۱۴۰۲)

در این مطلب از بلاگ تترلند، از مهم‌ترین اخبار بازار رمزارزها باخبر می‌شوید؛ از عوامل تأثیرگذار بر قیمت بیتکوین گرفته تا ترندهای روزانه و اخبار بلاکچین، دیفای، NFT ،WEB3 و قانون‌گذاری رمزارزها.

چکیده مهم‌ترین اخبار بازار رمزارزها (۱۰آبان۱۴۰۲)

  • نماد معاملاتی ETF بیت کوین شرکت اینوسکو و گلکسی دیجیتال در وب‌سایت DTCC ظاهر شد
  • دادگاه سم بنکمن‌فرید هفته آینده به‌پایان می‌رسد
  • مدیر دارایی رمزارز والکیری نسخه اصلاح‌شده‌ای از مجوز ETF بیت کوین مبادلاتی خود را ارائه کرد

ظاهرشدن صندوق مبادلاتی بیت کوین اینوسکو و گلکسی در وب‌سایت DTCC

اخبار بازار رمزارزها را با این موضوع شروع می‌کنیم که نماد BTCO برای ETF بیت کوین اینوسکو و گلکسی در وب‌سایت DTCC مشاهده شده است. این صندوق مبادلاتی در بازه زمانی شش روز گذشته به فهرست اضافه شده است؛ زیرا بررسی‌ها نشان می‌دهد که نماد BTCO در تاریخ ۲۵اکتبر۲۰۲۳ (۳آبان۱۴۰۲) حاضر نبوده است.

ظهور نماد معاملاتی گامی رو به جلو در فرایند درخواست برای صندوق مشترک اینوسکو و گلکسی دیجیتال است؛ اما این تأیید به‌معنای تضمین آینده‌اش نیست. سخن‌گوی DTCC دراین‌باره گفت:

افزودن اوراق بهادار به فایل اعتبار امنیتی NSCC عملیات استانداردی است که به‌منظور آماده‌سازی برای صدور مجوز راه‌اندازی صندوق ETF جدید در بازار انجام می‌شود. ظاهرشدن نماد صندوق مبادلاتی در فهرست نشان‌دهنده مثبت یا منفی بودن نتیجه فرایند نظارتی یا سایر مراحل دریافت تأییدیه نیست.

درخواست برای ETF بیت‌ کوین مشترک اینوسکو و گلکسی ۲۱ژوئن۲۰۲۳ با کمک SEC مجدداً فعال شد. این در حالی است که دراین‌میان درخواست‌های مشابهی ازجمله درخواست بلک‌راک (BlackRock) نیز ثبت شدند.

دادگاه سم بنکمن‌فرید هفته آینده به‌پایان می‌رسد

اخبار بازار رمزارزها با جزئیات جدیدی از دادگاه بنکمن‌فرید ادامه می‌دهیم. به‌گزارش کوین‌تلگراف، محاکمه سم بنکمن‌فرید قرار است هفته آینده پس از ردشدن درخواست تبرئه مدافعان به‌پایان برسد. بر‌اساس گزارش‌ها، بعد از اینکه وکلای دادگستری از احضار شاهدان دیگر خودداری کردند، پرونده در اوایل نوامبر به مراحل پایانی خواهد رفت.

در اوایل روز، دانیل ساسون، دادستان ناحیه جنوبی نیویورک، از بنکمن‌فرید پرسید که «آیا فکر می‌کند خرج‌کردن ۸میلیارد دلار از پول کاربران FTX مجاز است یا خیر؟». او در پاسخ گفت:

«فکر می‌کردم که این موضوع در مدیریت ریسک گنجانده شده است. به‌عنوان مدیرعامل آلامدا (Alameda)، نگران مجموعه آن‌ها بودم. در FTX هم حواسم بود؛ اما نه آن‌طور که باید می‌بودم.»

سم بنکمن‌فرید، کارآفرین و سرمایه‌گذار در حوزه رمزارزها و بنیان‌گذار شرکت FTX ، یک از صرافی‌های معروف‌ رمزارزهاست. دادگاه وی مربوط به اتهام‌هایی است که پس از ورشکستگی شرکت FTX به وی زده شده است و شامل تقلب و سرقت در صنعت رمزارز می‌شود. دادستانان ادعا می‌کنند که وی از پول کاربران برای استفاده‌های شخصی و حمایت از کمپین‌های سیاسی در آمریکا بهره‌برداری کرده است.

همچنین، او متهم است که حساب‌های FTX را تحریف و ۸میلیارد دلار بدهکاری در تعادل آن ایجاد کرده است. او به هفت اتهام جنایی ازجمله تقلب در اوراق بهادار و توطئه و جعل اسناد مالی متهم شده است. بنکمن‌فرید از تمامی اتهام‌ها دفاع و ادعا کرده که بی‌گناه است. دادگاه جنایی او اکتبر‌۲۰۲۳ آغاز شد و هنوز در حال برگزاری است.

بنکمن‌فرید در هر هفت اتهامی که به‌دلیل نقشش در کلاه‌برداری از سرمایه‌گذاران مطرح شده، بی‌گناه اعلام شده است. او با پنج اتهام دیگر روبه‌رو است که مارس۲۰۲۳ و در دومین محاکمه تحت پیگرد قانونی قرار خواهند گرفت.

مدیر دارایی رمزارز والکیری نسخه اصلاح‌شده‌ای از مجوز ETF بیت کوین خود را ارائه کرد

مدیر دارایی دیجیتال والکیری (Valkyrie Investments) آخرین شرکتی است که مجوز ETF بیت کوین مبادلاتی خود را براساس قوانین ناظران اوراق بهادار ایالات متحده اصلاح‌ کرده است. به‌گزارش پایگاه‌داده SEC، والکیری ۳۰اکتبر۲۰۲۳ نسخه‌ای به‌روزرسانی‌شده از ETF بیت کوین مبادلاتی خود را در کمیسیون بورس و اوراق بهادار آمریکا (SEC) ثبت کرده است.

والکیری برای عرضه صندوق مبادلاتی ETF بیت کوین خود به مجوز و تأیید SEC نیاز دارد. دریافت مجوز SEC به‌منظور مطمئن‌شدن از تطابق فعالیت‌ها و عملکرد صندوق با مقررات مربوط به آن برای شرکت‌هایی اجباری است که می‌خواهند صندوق مبادلاتی ETF را راه‌اندازی کنند.

فرم ثبت‌نام S-1 به‌روزرسانی‌شده برای صندوق بیت کوین والکیری با این هدف تدوین شده تا به سرمایه‌گذاران فرصتی برای سرمایه‌گذاری در سهام مشترک موردحمایت بیت کوین بدهد. این سهام نماینده واحدهایی از منافع مشترک و نسبی و مالکیت اعضای صندوق هستند و انتظار می‌رود با نماد معاملاتی BRRR در بازار سهام نزدک (Nasdaq) معامله شوند.

والکیری در این مجوز اعلام کرده است که اطلاعات موجود در این پرونده کامل نیست و ممکن است تغییر کند. همچنین، شرکت به فروش اوراق بهادار BRRR مجاز نخواهد بود تا زمانی‌که بیانیه ثبت نهایی شود. این اصلاحیه پرونده بعد از یک ماه از تأخیر تصمیم سازمان نظارتی SEC درباره صندوق بیت کوین والکیری در اواخر سپتامبر ارائه شده است.

مجوز ETF بیت کوین مبادلاتی والکیری به فهرست شش مجوز دیگر ETF بیت کوین مبادلاتی‌ای پیوست که اخیراً اصلاح شده‌اند. پیش‌ازاین، شرکت‌های بیتوایز (Bitwise)، بلک‌راک (BlackRock)، فیدلیتی (Fidelity)، گری‌اسکیل (Grayscale)، ون‌اِک (VanEck) و آرک اینوست (ARK Invest) این مجوز را دریافت کرده‌اند.

از اینکه با مهم‌ترین اخبار بازار رمزارزها با ما همراه بودید، سپاسگزاریم. دیدگاه شما درباره این خبرها چیست؟

امتیاز شما به این مقاله

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

منبع
cointelegraph

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا