اخبار

صندوق‌های ETF بیت کوین و اتریوم هنگ‌کنگ بیش از ۲۰۰میلیون دلار جذب کردند

صندوق‌های ETF بیت کوین و اتریوم هنگ‌کنگ در اولین روز عرضه خود، یعنی ۳۰‌آوریل۲۰۲۴ (۱۱اردیبهشت۱۴۰۳)، با استقبال چشمگيری روبه‌رو شدند. این صندوق‌ها که به‌صورت نقدی (Spot) معامله می‌شوند، بیش از ۲۰۰میلیون دلار سرمایه جذب کردند.

به‌نقل از کوین‌تلگراف، این آمار از مجموع جذب سرمایه‌ ناشران ETF بیت کوین و اتریوم به‌دست آمده است. در حالی بیش از ۲۰۰‌میلیون تخمین زده می‌شود که اطلاعات برخی از این ناشران هنوز به‌روزرسانی نشده‌ است.

برای مثال، صندوق‌های ETF‌های نقدی بیت‌کوین و اتریوم Bosera HashKey به‌ترتیب ۹۶۴ بیت‌کوین (به‌ارزش تقریبی ۷۱/۹۴میلیون دلار) و ۴,۲۹۰ اتریوم (به ارزش تقریبی ۲/۸۷۸میلیون دلار) گزارش شده است.

همچنین، اریک بالچوناس، تحلیلگر ارشد ETF در بلومبرگ، فاش کرد که ETF‌های بیت کوین و اتریوم نقدی ChinaAMC مجموعاً ۱۲۳/۶۱میلیون دلار دارایی را به خود جذب کرده‌اند.

هنوز داده‌های مربوط به دارایی‌های تحت‌مدیریت ETF‌های نقدی بیت کوین و اتریوم Harvest Global، سومین ناشر این نوع از اوراق بهادار، در بورس هنگ‌کنگ به‌روزرسانی نشده است. بااین‌حال، حجم معاملات ترکیبی این دو صندوق به ۲۳‌میلیون دلار رسیده است.

ارزش دارایی‌های جذب‌شده این صندوق‌ها در‌مقایسه‌با همتایان آمریکایی‌شان ناچیز است. در ایالات متحده آمریکا، ETF‌های نقدی بیت‌کوین در طول اولین هفته عرضه خود، نزدیک به ۴میلیارد دلار دارایی تحت‌مدیریت و فقط در روز ۱۲ژانویه۲۰۲۴ (اولین روز معاملات در وال‌استریت) ۴/۵میلیارد دلار حجم معاملات را به خود جذب کردند.

بالچوناس اظهار کرد:

«سعی کردیم به همه هشدار دهیم که انتظارات خود را از هنگ‌کنگ کاهش دهند. با‌این‌حال، اگر اعداد و ارقام را بومی‌سازی کنیم، این موضوع مهم است. به‌عنوان مثال، صندوق ETF بیت‌کوین ChinaAMC در روز اول ۱۲۳‌میلیون دلار جذب کرد. این یعنی در رتبه ششم از ۸۲ صندوق ETF قرار می‌‌گیرد که در سه سال گذشته در هنگ‌کنگ راه‌اندازی شده‌اند. همچنین، این صندوق را جزو ۲۰‌درصد صندوق‌های برتر نیز قرار می‌دهد.»

در همین حال، Bosera HashKey نوشت:

مهم است که اتباع غیرهنگ‌کنگی نیز می‌توانند درصورت رعایت الزامات نظارتی محلی، مانند گذراندن مراحل احراز هویت مشتری، برای واحدهای این صندوق‌ها درخواست بدهند یا آن‌ها را بخرند.

علاوه‌بر‌این، ETF‌های هنگ‌کنگ به سرمایه‌گذاران اجازه می‌دهند تا مستقیماً با استفاده از BTC و ETH برای واحدهای ETF درخواست دهند و برعکس. باید توجه کرد که چنین امکانی برای همتایان آمریکایی آن‌ها وجود ندارد.

برآوردهای صرافی رمزارزی OSL از ETF‌های نقدی بیت کوین و اتریوم

در ۲۸آوریل۲۰۲۴ (۹اردیبهشت۱۴۰۳) صرافی رمزارز تحت‌نظارت هنگ کنگ، OSL، نظرسنجی‌ای انجام داد. براساس این نظرسنجی، ۷۶/۹درصد از پاسخ‌دهندگان آگاه به رمزارز در این شهر قصد دارند در ETF‌های نوآورانه بیت کوین و اتریوم نقدی سرمایه‌گذاری کنند. گری تیو، مدیر اجرایی و رئیس امور نظارتی OSL، اعلام کرد:

بی‌شک این احساس مثبت سرمایه‌گذاران به پذیرش و اهمیت فزاینده دارایی‌های دیجیتال در اقتصاد منطقه اشاره می‌کند و هنگ‌کنگ بار‌دیگر جایگاه خود را به‌عنوان قطب دارایی‌های دیجیتال تثبیت می‌کند.

با وجود این اشتیاق، ETF‌های هنگ‌کنگ همچنان فقط برای حدود ۶/۴میلیون نفر از افراد بزرگ‌تر از ۱۸ سال ساکن این شهر در‌دسترس است. مشکل اصلی این است سرمایه‌گذاران چینی در‌حال‌حاضر نمی‌توانند به این ETF‌های جدید دسترسی پیدا کنند؛ مگر اینکه مجوز اقامت هنگ‌کنگ داشته باشند.

امتیاز شما به این مقاله

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

منبع
cointelegraph

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا