اخبار

۵۰درصد حجم معاملات استیبل کوین‌ها در ۲۰۲۴ متعلق به USDC است

رقابت بین استیبل کوین USDC با تتر در سال ۲۰۲۴ بیش از هر زمان دیگری داغ شده است. بررسی داده‌های وب‌سایت تحلیل درون‌زنجیره‌ای Allium Labs، نشان می‌دهد که حجم معاملات تراکنش‌های ارز دیجیتال یو‌اس‌دی کوین در سال جاری از USDT پیشی گرفته است. این موضوع در گزارش شرکت ویزا نیز تأیید شده است. 

جالب است بدانید که در هفته منتهی به ۱۱اردیبهشت۱۴۰۳، حجم معاملات USDC حدود ۴۵۵/۵میلیارد دلار بوده است. این در حالی است که حجم معاملات تتر به‌زحمت به ۸۸/۵میلیارد دلار رسید. 

کریپتودات‌نیوز می‌نویسد روی‌هم‌رفته از ابتدای سال ۲۰۲۴ تاکنون، USDC حدود ۵۰درصد از مبادلات استیبل‌کوین‌ها در بازار رمزارز‌ها را ازآن خود کرده است. تا قبل از سال ۲۰۲۴، تتر حاکم مطلق بازار بود و این اتفاق در نوع خود بی‌سابقه است. در‌حال‌حاضر نیز، تتر حدود ۶۹درصد از عرضه کل استیبل‌کوین‌ها را دراختیار دارد. 

تفاوت تقاضای USDC و USDT در آمریکا

نکته مهم این است که تتر بیشتر در خارج از آمریکا، به‌خصوص کشورهای آسیایی و آفریقایی و آمریکای‌لاتین، استفاده می‌شود. درمقابل، یو‌اس‌دی‌کوین در میان آمریکایی‌ها محبوب‌تر است. همین موضوع باعث شده است تا تتر به‌عنوان ابزاری به‌منظور ذخیره ارزش برای کشورهای ضعیف‌تر از‌نظر اقتصادی قلمداد شود.

این در‌ حالی‌ است که آمریکایی‌ها یو‌اس‌دی‌کوین را بیشتر برای مبادلات خود استفاده می‌کنند. این موضوع می‌تواند تفاوت در حجم معاملات دو استیبل‌کوین را تا حدی توجیه کند. 

هفته گذشته، یکی از شرکت‌های بزرگ آمریکایی در حوزه پرداخت آنلاین به‌ نام Stripe سرویس نقل‌و‌انتقالات رمزارز خود را به‌روزرسانی کرد. پس‌از‌آن، این پلتفرم پشتیبانی از USDC در بلاک‌چین‌های اتریوم و سولانا و پالیگان را به خدمات خود افزود. 

ناگفته نماند که شرکت عرضه‌کننده یو‌اس‌دی‌کوین، یعنی سیرکل، به‌تازگی همکاری‌اش با شرکت بلک‌راک را آغاز کرده است. در این برنامه، سیرکل اولین صندوق توکنیزه‌شده خود را با همکاری بلک‌راک در مارس۲۰۲۴ رونمایی کرد. مشتریان این صندوق می‌توانند در بازار ثانویه دارایی خود را به USDC تبدیل کنند. 

باید منتظر ماند و دید که آیا افزایش حجم معاملات یو‌اس‌دی‌کوین در سال ۲۰۲۴، به نزدیک‌شدن مارکت کپ این استیبل کوین به تتر هم منجر خواهد شد یا خیر.

امتیاز شما به این مقاله

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۲ رای

منبع
crypto.news

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا