مقاله

در دنیای رمزارزها چه می‌گذرد؟؛ مهم‌ترین اخبار بازار رمزارزها (۸اردیبهشت۱۴۰۳)

در این مطلب از بلاگ تترلند، از مهم‌ترین اخبار بازار رمزارزها باخبر می‌شوید؛ از عوامل تأثیرگذار بر قیمت بیت کوین گرفته تا ترندهای روزانه و اخبار بلاکچین، دیفای، NFT ،WEB3 و قانون‌گذاری رمزارزها.

چکیده مهم‌ترین اخبار بازار رمزارزها (۱۸افروردین۱۴۰۳)

  • حمایت امینم از کریپتو دات کام
  • سود کلان یکی از تریدرها از معاملات توکن‌های میم سولانا
  • فروش یک ساتوشی حماسی (Epic sat) با قیمت ۲/۱میلیون دلار

حمایت امینم از کریپتو دات کام

اخبار بازار رمزارزها را با حمایت امینم از یکی از صرافی‌ها شروع می‌کنیم. مارشال مترز که بیشتر با نام «امینم» شناخته می‌شود، با انتشار پستی تبلیغاتی برای کریپتو دات کام در شبکه‌های اجتماعی، از این صرافی رمزارزی حمایت کرده است. در این تبلیغ از شعار «شانس با شجاعان یار است» استفاده شده است. آخرین‌باری که یکی از سلبریتی مشهور از کریپتو دات کام حمایت کرده بود، به اکتبر ۲۰۲۱ و اوج بازار صعودی گذشته مربوط می‌شود که مت دیمون، بازیگر مطرح هالیوود، این صرافی را تبلیغ کرد.

حال سؤال اینجاست که چرا در دو‌سه سال اخیر، سلبریتی‌ها تمایل کمتری به بازار رمزارزها نشان داده‌اند؟ پس از سقوط‌های بزرگ و پی‌در‌پی سال ۲۰۲۲ در بازار رمزارزها که به بازار نزولی طولانی تا اواخر ۲۰۲۳ منجر شد، بسیاری از سلبریتی‌ها خود را از این حوزه دور نگه داشته‌اند. یکی از اخبار پردافعه در این حوزه به صرافی FTX مربوط بود که مدیرعامل سابق آن به ۲۵ سال زندان محکوم شد.

با‌این‌حال، تاکنون واکنش‌ها به تبلیغ امینم، رپر مشهور جهان، متفاوت بوده است. بسیاری از کاربران با تغییر‌دادن متن آهنگ‌های او، آن‌ها را به فضای کریپتو مرتبط کرده‌اند.

معاملات توکن‌های میم سولانا

سود کلان یکی از تریدرها از معاملات توکن‌های میم سولانا

یکی از تریدرها با خرید و فروش چند میم‌کوین بر بستر سولانا، میلیون‌ها دلار سود کرده است. طبق ارزیابی‌های شرکت تحلیل بلاک‌چین Lookonchain از فعالیت‌های تریدری به نام «paulo.sol»، این والت ارز دیجیتال توانسته است از توکن‌های میم‌محوری مانند جو بُدِن (BODEN) و داگ‌ویف‌هت (WIF) و بنک (BONK) سود سرشاری به‌دست آورد.

به‌نقل از کوین‌تلگراف، این تریدر در ابتدا، یعنی ۱۱‌نوامبر‌۲۰۲۳، روی توکن BONK سرمایه‌گذاری کرده بود. سپس با انجام معاملات نوسانی توانست بنک را در زمان افت قیمت بخرد و در زمان افزایش قیمت بفروشد. در‌مجموع، این تریدر از معامله BONK حدود ۶/۲۸ میلیون دلار سود به‌دست آورده است.

در همین دوره، طبق ردیابی‌ها این تریدر متوجه توکن‌های بُدِن و داگ‌ویف‌هت نیز شده است. بااین‌حال زمانی‌که این میم‌کوین‌ها بر بستر سولانا عرضه اولیه شدند، بلافاصله وارد معامله آن‌ها نشده است. این تریدر تاکنون بیش از ۲۲/۸۳میلیون دلار از خرید و فروش توکن‌های میم‌محور سولانا سود کرده است؛ اما همچنان در زمان نگارش این خبر، ۷/۶میلیون دلار توکن BODEN و ۵/۷میلیون دلار توکن WIF در کیف پول خود نگه‌داری می‌کند.

فروش یک ساتوشی حماسی (Epic Sat) با قیمت ۲/۱میلیون دلار

اخبار بازار رمزارزها را با خبری از بیت‌کوین خاتمه می‌دهیم. ساتوشی حماسی (Epic sat) واحد بسیار کمیاب بیت‌کوین است که از چهارمین بلاک هاوینگ استخراج شده است. ۲۵آوریل۲۰۲۴ (۶اردیبهشت۱۴۰۳)، این ساتوشی در صرافی ارز دیجیتال CoinEx Global به قیمت ۳۳/۳ بیت‌کوین‌، تقریباً معادل ۲/۱۳ میلیون دلار، فروخته شد.

این اتفاق تقریباً پنج روز پس‌از‌آن رخ داد که یکی از شرکای این صرافی، استخر استخراج بیت‌کوین viaBTC، آن را در بلاک شماره ۸۴۰,۰۰۰ در ۲۰آوریل۲۰۲۴ (۱اردیبهشت۱۴۰۳) استخراج کرد. 

حراجی ساتوشی حماسی در ۲۲آوریل۲۰۲۴ (۳اردیبهشت۱۴۰۳) آغاز شد و شاهد ۳۴ پیشنهاد بود. در‌نهایت، خریداری ناشناس با پیشنهاد «ساتوشی شماره ۱,۹۶۸,۷۵۰,۰۰۰,۰۰۰,۰۰۰» مالکیت این ساتوشی حماسی را به‌دست آورد. نزدیک‌ترین پیشنهاد دیگر، پیشنهاد قیمت ۲۰ بیت‌کوین برای این ساتوشی کمیاب بود.

صرافی CoinEx Global در ۲۵آوریل در شبکه اجتماعی X (توییتر سابق) اعلام کرد:

حراج با موفقیت به‌پایان رسید و اولین و تنها ساتوشی حماسی به قیمت ۳۳/۳ بیت‌کوین (معادل تقریبی ۲,۱۳۴,۰۰۰ دلار) فروخته شد. این حراج صرفاً رویداد پیشنهاد قیمت نبود؛ بلکه نشان‌دهنده‌ شناخت بیشتر جامعه و توجه رسانه‌ها و پذیرش گسترده‌ بیت‌کوین است.

امتیاز شما به این مقاله

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۲ رای

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا