اخباردسته‌بندی نشده

کامپیوتر اینترنتی (ICP) نسخه آزمایشی ckUSDC Sepolia را راه‌اندازی کرد

نسخه آزمایشی ضرب‌کننده ckETH در شبکه اصلی کامپیوتر اینترنتی (ICP) ارتقا یافته است و اکنون از نسخه آزمایشی ckUSDC Sepolia پشتیبانی می‌کند. بنیاد DFINITY سازمانی غیرانتفاعی است که در حال توسعه فناوری برای بلاک‌چین کامپیوتر اینترنتی (ICP) است.

کریستین مولر، مهندس ارشد نرم‌افزار در DFINITY، با انتشار پستی اعلام کرد که کاربران می‌توانند Sepolia ETH را از فاست‌های مختلف آنلاین و ckUSDC Sepolia برای تعامل با توکن‌های Sepolia ETH و USDC دریافت کنند. پس از خرید، کاربران می‌توانند Sepolia ETH و USDC را به‌ترتیب به ckETH و ckUSDC واریز کنند.  

کامپیوتر اینترنتی (ICP) را می‌توان به‌عنوان سیستم کامپیوتری بزرگی فرض کرد که در حال آزمایش ابزاری جدید برای ساخت نسخه‌های دیجیتالی از پول‌های واقعی دنیا، مانند دلار آمریکا (USD) است. نسخه فعلی نسخه‌ای آزمایشی است؛ بنابراین، در آن از نسخه‌های تقلبی این پول‌ها استفاده می‌کنند.  به‌عنوان مثال، برای دلار آمریکا از نسخه‌ای تقلبی به نام Sepolia USDC استفاده می‌شود.

به‌گزارش کریپتونیوز، افراد می‌توانند ckUSDC Sepolia را به‌‌رایگان از اینترنت دریافت کنند. این فرایند مشابه دریافت آب رایگان از شیر آب است. دریافت سایر ارزهای تقلبی مانند Sepolia ETH نیز با روند مشابهی انجام می‌شود. در‌حقیقت، افراد می‌توانند با استفاده از پول‌های تقلبی، این ابزار جدید را روی سیستم ICP امتحان کنند.

این ابزار می‌تواند پول‌های تقلبی (ckETH و ckUSD) را به نسخه‌های ویژه‌ای تبدیل کند که روی سیستم ICP کار می‌کنند. فرایند مذکور شبیه به تبدیل پول تقلبی کشوری به پول تقلبی کشور دیگر ازطریق سیستم کامپیوتری است. این پروژه هنوز در حال توسعه است؛ بنابراین، احتمال دارد مشکلاتی در فرایند استفاده از این ابزار وجود داشته باشد. بااین‌حال، گامی به‌سمت استفاده از پول‌های واقعی روی سیستم ICP در آینده به‌شمار می‌رود.

برای سپرده‌گذاری USDC به ckETH کامپیوتر اینترنتی نیازی نیست

درحالی‌که برای سپرده‌گذاری USDC به ckETH نیازی نیست، وجود آن برای برداشت  ckUSDC  و دریافت مجدد USDC ضروری است. علاوه‌بر‌این، بخشی از ckSepoliaETH را مینتر کنیستر (Minter Canister) برای پوشش تراکنش‌های انتقال در Sepolia testnet استفاده خواهد کرد. شناسه‌های مینتر کنیستر ckSepoliaETH نیز برای مرجع دردسترس هستند.

علاوه‌بر‌این، ضرب‌کننده ckSepoliaETH داشبوردیارائه می‌دهد که تبدیل‌ها و تراکنش‌های اتریوم مرتبط را برای هر دو تراکنش ckETH و ckERC20 نمایش می‌دهد. توسعه‌دهندگان علاقه‌مند به پشتیبانی از تبدیل بین ERC-20 و توکن دوقلوی ck مرتبط در برنامه‌های غیرمتمرکز خود، تشویق می‌شوند تا آزمایش با ckUSDC را آغاز کنند.

مولر تأکید کرد که ckUSDC Sepolia هنوز در دست توسعه قرار دارد. این یعنی کاربران ممکن است با اشکالاتی مواجه شوند و وضعیت قوطی در زمان ارتقا به‌گونه‌ای پیش رود که مجدداً به راه‌اندازی نیاز داشته باشد. او در‌این‌باره نوشت:

انتظار می‌رود همچنان اشکالاتی وجود داشته باشد. لطفاً با گزارش آن‌ها در بخش نظرها و پیشنهادها به ما کمک کنید تا نقص‌های ckETH/ckUSDC را برطرف و نسخه بهتری از آن را به شما ارائه کنیم.

شایان ذکر است که در‌حال‌حاضر، این مجموعه رابط کاربری کاربرپسندی ارائه نداده است؛ بنابراین، کاربران باید در استفاده از تماس‌های dfx راحت باشند؛ به‌خصوص برای مرحله نهایی.

در ژوئن سال گذشته، کامپیوتر اینترنتی (ICP) ارتقایی را راه‌اندازی کرد که جامعه برای گسترش پشتیبانی از همه قراردادهای هوشمند قوطی پیشنهاد داده بود و این امکان را برای کاربران فراهم کرد تا توکن‌های ICP را نگه‌داری کنند و انتقال دهند.

در همین حال، DFINITY قصد دارد مستقیماً شبکه BTC را با کامپیوتر اینترنتی (ICP) یکپارچه کند و قراردادهای هوشمند را ازطریق برنامه رمزنگاری کلید زنجیره‌ای به بیت کوین بیاورد.

امتیاز شما به این مقاله

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۳ رای

منبع
cryptonews

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا