اخبار

گری‌اسکیل پیش از تصمیم نهایی SEC، از درخواست خود برای ETF آتی اتر انصراف داد

شرکت گری‌اسکیل، بزرگ‌ترین مدیر دارایی رمزارز در جهان، تنها سه هفته پیش از تصمیم‌گیری کمیسیون بورس و اوراق بهادار آمریکا (SEC) درباره چندین صندوق قابل‌معامله در بورس (ETF) مبتنی‌بر اتریوم، درخواست خود را برای ETF آتی اتر (ETH) پس گرفت.

به‌نوشته کریپتونیوز، درخواست خروج صندوق آتی اتریوم گری‌اسکیل در ۷می۲۰۲۴ (۱۸اردیبهشت۱۴۰۳) ثبت شد و تحلیلگران را در تلاش برای درک این تغییر ناگهانی به شوک فرو برد. این درخواست که در سپتامبر۲۰۲۳ ارائه شد، شامل ETF پیشنهادی بود که قراردادهای آتی اتر در بورس کالای شیکاگو (CME) را دنبال کند. درصورت تأیید، ETF آتی اتر در بورس اوراق بهادار نیویورک (NYSE) فهرست می‌شد.

آیا گری‌اسکیل از ETF آتی اتر به‌عنوان ابزار استراتژیک استفاده می‌کند؟

جیمز سیفارت، تحلیلگر صندوق قابل‌معامله در بورس بلومبرگ، پیش‌از‌این گمانه‌زنی کرده بود که گری‌اسکیل ممکن است از ETF آتی به‌عنوان ابزاری استراتژیک استفاده کند. او معتقد بود که این حرکت گری‌اسکیل می‌تواند SEC را زیر فشار بگذارد تا ETF مبتنی‌بر اتریوم را تأیید کند؛ محصولی که مستقیماً قیمت اتریوم را دنبال می‌کند.

بااین‌حال، سردرگمی سیفارت منعکس‌کننده احساسات گسترده بازار بود. این انصراف، تنها چند هفته قبل از ضرب‌الاجل‌های SEC برای تصمیم‌گیری درباره چندین درخواست ETF مبتنی‌بر اتریوم از شرکت‌های دیگر، ازجمله VanEck (در ۲۳می) و ARK 21Shares  (در ۲۴می) و Hashdex (در ۳۰می) صورت می‌گیرد.

در اوایل این هفته، SEC اعلام کرد که تصمیم‌گیری درباره ETF اتریوم Invesco Galaxy را به‌تعویق انداخته است. این نهاد قانونی ضرب‌الاجل بعدی را برای ۵‌جولای‌۲۰۲۴ تعیین کرد.

تحلیلگران به تأیید ETF آتی اتر خوش‌بین نیستند

موضع SEC درقبال ETF‌های مبتنی‌بر اتریوم همچنان نامشخص است. گری گنسلر، رئیس SEC، در مصاحبه اخیرش با CNBC درخواست‌ها را تأیید کرد؛ اما جدول زمانی خاصی برای تصمیم‌گیری ارائه نکرد. او گفت:

در‌حال‌حاضر، بررسی این موضوع در کمیسیون ما در حال انجام است. ما کمیسیونی پنج‌نفره هستیم و این پرونده‌ها در زمان مناسب بررسی خواهند شد.

انصراف گری‌اسکیل سرنوشت ETF‌های مبتنی‌بر اتریوم را در هاله‌ای از ابهام قرار می‌دهد. درحالی‌که همچنان انتظار می‌رود درخواست‌هایی از Invesco Galaxy و BlackRock  و Fidelity در ماه‌های آینده ارائه شود، کارشناسان صنعت از SEC انتظار دارند تا در فرایند این تصمیم‌گیری رویکردی مشابه با ETF‌ بیت کوین در ژانویه‌۲۰۲۴ از خود نشان دهد.

جیمز سیفارت، تحلیلگر بلومبرگ، با ابراز تردید در این زمینه اشاره کرده است که تصور می‌کند احتمالاً دور فعلی درخواست‌های ETF اتریوم درنهایت رد شود.

امتیاز شما به این مقاله

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

منبع
cryptonews

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا