اخبار

افزایش قیمت SOL ،LINK ،NEAR و THETA در پی توقف روند صعودی بیت کوین

در چند روز گذشته، قیمت بیت کوین در کانال بیش از ۳۵,۰۰۰ دلار تثبیت شده است؛ اما گاوها نتوانستند روند صعودی را در سطوح بیش از ۳۸,۰۰۰ دلار از سر بگیرند. این موضوع توقف روند صعودی بیت کوین را در پی داشته و نشان‌دهنده تردید کاربران برای خرید در سطوح بالاتر است. 

مایک بلشی، مدیرعامل بیت‌گو، در مصاحبه اخیر با بلومبرگ گفت که احتمالاً موج دیگری از رد درخواست‌های صندوق‌های قابل‌معامله در بورس بیت‌کوین در راه است. بسیاری از تحلیلگران بر این باورند که بیت کوین در کوتاه‌مدت وارد دوره اصلاح خواهد شد و بدترین سناریو محتمل، کاهش قیمت آن به ۳۰,۰۰۰ دلار است. 

بااین‌حال، بعید است که این کاهش قیمت به روند نزولی منجر شود. فیلیپ سوئیفت، خالق بیت کوین Look Into، گفت که داده‌های زنجیره‌ای نشان می‌دهد بازار صعودی بیت کوین هنوز در مراحل اولیه خود است و FOMO (ترس ازدست‌دادن فرصت) در بازار وجود ندارد.

درحالی‌که توقف روند صعودی بیت کوین ار شاهد هستیم و این رمزارز در میانه راه ماراتن خود نفسی تازه می‌کند، عقب‌نشینی برخی از آلت‌کوین‌ها و نشانه‌هایی از ادامه روند صعودی برای برخی دیگر از آن‌ها را شاهد هستیم. درخواست‌های Fidelity و BlackRock که برای ETF نقطه‌ای اتر ثبت شده‌اند، نشان می‌دهد که تقاضای زیادی برای سرمایه‌گذاری در برخی از آلت‌کوین‌های منتخب وجود دارد.

داده‌های روزانه بازار رمزنگاری

داده‌های روزانه بازار رمزنگاری (منبع: Coin360)

ETF بیت کوین و اتریوم

ETF نوع صندوق سرمایه‌گذاری است که در بورس عرضه شده و به سرمایه‌گذاران امکان می‌دهد بدون خریدوفروش مستقیم رمزارز، از خریدوفروش آن بهره‌برداری کنند. ETF‌ها به سرمایه‌گذاران امکان می‌دهند در بازار رمزارزها سرمایه‌گذاری کنند و معاملات خود را مستقیماً و بدون نیاز به داشتن کیف پول دیجیتال در بازار انجام دهند. 

از زمانی‌که ETF بیت کوین برای اولین‌بار تأیید و به بازار عرضه شد، انتظار می‌رفت که ETFهای مبتنی‌بر اتریوم نیز به‌زودی تأیید شوند. بااین‌حال، تاکنون هیچ ETF اتریومی در بازار مالی موجود نشده است.

بانک سرمایه‌گذاری Fidelity و شرکت سرمایه‌گذاری بلک‌راک درخواست‌هایی برای تشکیل صندوق سرمایه‌گذاری مبتنی‌بر اتر (Ether) به‌عنوان صندوق معاملاتی مبادله‌ای (ETF) ارائه کرده‌اند.

این درخواست‌های Fidelity و بلک‌راک نشان می‌دهد که شرکت‌های بزرگ سرمایه‌گذاری به توسعه بازار ETF اتر علاقه‌مند هستند. صدور مجوز این درخواست‌ها و عرضه ETFها به بازار، می‌تواند تأثیر بسزایی بر قیمت و روند کلی بازار رمزارزها بگذارد.

آیا توقف روند صعودی بیت کوین می‌تواند پایان یابد و قیمت آن در چند روز آینده در کانال بیش از ۳۵هزار دلار بماند؟ آیا زمان آن فرارسیده است که آلت‌کوین‌ها مرحله بعدی صعود خود را آغاز کنند؟ برای پاسخ به این پرسش‌ها، نمودارهای ۵ ارز دیجیتال برتری را بررسی می‌کنیم که ممکن است در کوتاه‌مدت رشد کنند.

تحلیل قیمت بیت کوین

بیت کوین با مقاومت سختی در نزدیکی سطح ۳۸,۰۰۰ دلار مواجه است. بااین‌حال، این موضوع که گاوها اجازه نداده‌اند قیمت به زیر میانگین متحرک نمایی ۲۰روزه (۳۵,۶۶۶ دلار) برسد، نشانه مثبتی برای معامله‌گران این بازار به‌شمار می‌رود.

میانگین متحرک صعودی و شاخص قدرت نسبی (RSI) در ناحیه مثبت نشان می‌دهد که گاوها دست برتر را دارند. اگر قیمت از میانگین متحرک نمایی ۲۰روزه بازگردد، گاوها باردیگر تلاش خواهند کرد تا بر مقاومت سطح ۳۸,۰۰۰ دلار غلبه کنند و توقف روند صعودی بیت کوین را پایان دهند.

نمودار روزانه BTC/USDT

نمودار روزانه BTC/USDT (منبع: TradingView)

اگر آن‌ها موفق شوند، جفت‌ارز BTC/USDT ممکن است به ۴۰,۰۰۰ دلار برسد. این سطح ممکن است شاهد فروش تهاجمی خرس‌ها باشد؛ اما اگر خریداران قاطعانه پیشروی کنند، درنهایت رالی می‌تواند به ۴۸,۰۰۰ دلار برسد. اولین نشانه ضعف، بسته‌شدن زیر میانگین متحرک نمایی ۲۰روزه خواهد بود.

چنین شرایطی، نشان‌دهنده امکان باقی‌ماندن در محدوده قیمتی کوچکی در کوتاه‌مدت است. این جفت‌ارز ممکن است برای مدتی بین ۳۴,۸۰۰ تا ۳۸,۰۰۰ دلار باقی بماند. شکست قیمت به زیر سطح ۳۴,۸۰۰ دلار می‌تواند مسیر را برای کاهش به ۳۲,۴۰۰ دلار باز کند.

نمودار ۴ساعته BTC/USDT

نمودار ۴ساعته BTC/USDT (منبع: TradingView)

نمودار ۴ساعته نشان می‌دهد که قیمت بین ۳۴,۸۰۰ و ۳۸,۰۰۰ دلار در نوسان است. هر دو میانگین متحرک مسطح شده‌اند و RSI نزدیک به نقطه میانی است. این امر نشان می‌دهد خریدوفروش در این محدوده ممکن است برای مدت بیشتری ادامه یابد.

تثبیت فشرده نزدیک به بالاترین سطح ۵۲ هفته اخیر یک نشانه مثبت است؛ زیرا نشان می‌دهد که گاوها برای بستن موقعیت‌های خود عجله ندارند. این موضوع احتمال ادامه‌یافتن توقف روند صعودی بیت کوین و شکست صعودی را افزایش می‌دهد. اگر این اتفاق بیفتد، قیمت جفت‌ارز ممکن است روند صعودی خود را از سر بگیرد. به‌طورکلی، با شکست زیر ۳۴,۸۰۰ دلار، روند بازار در کوتاه‌مدت به‌نفع خرس‌ها خواهد بود.

تحلیل قیمت سولانا

سولانا در ۱۶نوامبر۲۰۲۳ (۲۵آبان۱۴۰۲) به زیر سطح شکست ۵۹ دلار سقوط کرد؛ اما خرس‌ها نتوانستند از این مزیت استفاده کنند و این موضوع حاکی از کاهش فروش در سطوح پایین‌تر است. گاوها دوباره در تلاش‌اند تا قیمت را به بالای ۵۹ دلار برسانند. اگر موفق شوند این کار را انجام دهند، نشان می‌دهد که بازار سطوح پایین‌تر را رد کرده است.

ممکن است جفت‌ارز SOL/USDT به حدود قیمت ۶۸.۲۰ دلار برسد. درصورت رسیدن به این سطح مقیاس، احتمالاً قیمت این جفت‌ارز به روند صعودی خود ادامه خواهد داد و هدف بعدی آن صعود به ۷۷ دلار و متعاقباً ۹۵ دلار خواهد بود.

نمودار روزانه SOL/USDT

نمودار روزانه SOL/USDT (منبع: TradingView)

این در حالی است که افت قیمت به زیر ۴۸ دلار به‌معنای توقف و معکوس‌شدن روند صعودی بازار برای این جفت‌ارز خواهد بود که می‌تواند باعث شروع اصلاحی تندتر به میانگین ساده (SMA) پنجاه‌روزه (۳۵.۴۷ دلار) شود. هرچه سقوط قیمت شدیدتر باشد، زمان لازم برای شروع مرحله بعدی روند صعودی بیشتر خواهد بود.

۲۰-EMA در حال هموار (خطی) شدن است و RSI درست بالاتر از نقطه میانی قرار دارد که نشان‌دهنده تعادل بین عرضه و تقاضاست. اگر خریداران قیمت را به بالای ۶۴ دلار برسانند، این جفت‌ارز ممکن است بالاترین قیمت داخلی، یعنی ۶۸.۲۰ دلار را نیز رد کند.

نمودار ۴ساعته SOL/USDT

نمودار ۴ساعته SOL/USDT (منبع: TradingView)

درمقابل، اگر قیمت کاهش یابد و به زیر ۵۴ دلار برسد، نشان می‌دهد که خرس‌ها به بازی بازگشته‌اند و قیمت این جفت‌ارز ممکن است تا ۵۱ دلار و درنهایت به حمایت قوی در ۴۸ دلار سقوط کند. شکست زیر این سطح، بازی را به‌نفع خرس‌ها تغییر خواهد داد.

تحلیل قیمت Chainlink

عقب‌نشینی Chainlink در EMA بیست‌روزه (۱۳.۴۲ دلار) به سطح حمایتی می‌رسد و این موضوع حاکی از آن است که سطوح پایین‌تر همچنان برای خریداران جذاب‌اند. در مرحله بعدی، گاوها تلاش خواهند کرد تا قیمت را به بالاترین سطح، یعنی ۱۶.۶۰ دلار برسانند.

این سطح ممکن است شاهد نبرد سختی میان گاوها و خرس‌ها باشد. باوجوداین، اگر این مانع برطرف شود، جفت‌ارز LINK/USDT می‌تواند مرحله بعدی روند صعودی را برای رسیدن به قیمت ۲۰ دلار آغاز کند.

نمودار روزانه INK/USDT

نمودار روزانه INK/USDT (منبع: TradingView)

این در حالی است که اگر قیمت این جفت‌ارز به کمتر از ۱۵.۳۸ دلار کاهش یابد، نشان می‌دهد که خرس‌ها تصمیم به فروش گرفته‌اند. در پی آن، سعی می‌کنند قیمت را به زیر سطح فیبوناچی اصلاحی ۶۱.۸درصد (۱۳.۵۵ دلار) کاهش دهند. اگر آن‌ها موفق شوند این کار را انجام دهند، ممکن است میانگین متحرک ساده این جفت‌ارز به ۵۰ روز (۱۰.۵۴ دلار) سقوط کند.

در چند روز گذشته، این جفت‌ارز در الگوی کانال نزولی کاهش‌یافته است. به‌طورکلی، معامله‌گران در سطوح نزدیک به خط مقاومت کانال می‌فروشند و بر همین اساس، اکنون در حال فروش هستند. اگر قیمت به زیر ۱۳.۳۶ دلار برسد، درها به‌روی سقوط به خط حمایت باز خواهد شد.

نمودار ۴ساعته LINK/USDT

نمودار ۴ساعته LINK/USDT (منبع: TradingView)

درمقابل، اگر خریداران قیمت را بالاتر از کانال قرار دهند، نشان می‌دهد که ممکن است اصلاح به‌پایان رسیده باشد و قیمت این جفت‌ارز ممکن است ابتدا به ۱۵.۳۸ و متعاقباً به ۱۶.۶۰ دلار افزایش یابد. در این شرایط، میانگین متحرک نمایی مسطح ۲۰ و RSI نزدیک به نقطه میانی مزیت واضحی به گاوها یا خرس‌ها نمی‌دهد.

تحلیل قیمت Near Protocol

به‌گزارش کوین‌تلگراف، قیمت Near Protocol در ۱۷نوامبر۲۰۲۳ (۲۶آبان۱۴۰۲) افزایش یافت و بالای مقاومت مهم ۱.۷۲ دلار بسته شد. این حرکت نشان‌دهنده احتمال تغییر روند در کوتاه‌مدت است. افزایش متحرک نمایی ۲۰روزه (۱.۵۸ دلار) و RSI در منطقه مثبت نشان می‌دهد که گاوها در رأس کار هستند.

اگرچه مقاومتی جزئی در ۲ دلار وجود دارد، اگر این مانع برطرف شود، قیمت جفت‌ارز NEAR/USDT ممکن است تا ۲.۴۰ دلار نیز افزایش یابد. دراین‌میان، خرس‌ها احتمالاً برنامه‌های دیگری نیز خواهند داشت و تلاش خود را خواهند کرد تا قیمت را به زیر سطح شکست ۱.۷۲ دلار برگردانند و گاوها را به‌دام بیندازند.

نمودار روزانه NEAR/USDT

نمودار روزانه NEAR/USDT (منبع: TradingView)

میانگین متحرک نمایی این جفت‌ارز ممکن است به حدود ۲۰ روز سقوط کند. این سطح حساسی است که باید مراقب آن بود؛ زیرا سقوط از آن به‌وضوح بیانگر این است که فروشندگان به بازی بازگشته‌اند. درحال‌حاضر، قیمت این جفت‌ارز در بالاتر از سطح شکست ۱.۷۲ دلار حفظ شده است.

بااین‌حال، گاوها نتوانسته‌اند روند صعودی پرقدرتی را شروع کنند که نشان می‌دهد خرس‌ها تسلیم نشده‌اند و سعی می‌کنند قیمت را به زیر ۱.۷۲ دلار برگردانند.

نمودار ۴ساعته NEAR/USDT

نمودار ۴ساعته NEAR/USDT (منبع: TradingView)

درصورت موفقیت خرس‌ها، ممکن است قیمت به ۱.۶۰ دلار کاهش یابد و اگر موانع این سطح نیز از بین بروند، احتمال فعال‌شدن چندین توقف ایجاد می‌شود. در پی این اتفاق، ممکن است قیمت این جفت‌ارز ابتدا به ۱.۴۵ دلار و سپس به ۱.۲۸ دلار سقوط کند.

درمقابل، اگر خریداران قیمت را به بالای ۱.۹۵ دلار برسانند، ممکن است قیمت جفت‌ارز روند صعودی را در پیش بگیرد و به‌سمت ۲.۱۰ دلار حرکت کند.

تحلیل قیمت Theta Network

درادامه گزارش کوین‌تلگراف، آمده است که Theta Network پس از انجام اصلاحات در چند روز گذشته، در میانگین متحرک نمایی ۲۰روزه (۰.۸۸ دلار) به سطح حمایتی دست خواهد یافت که حاکی از حفظ هیجان‌های مثبت در بازار است و نشان می‌دهد معامله‌گران این افت را به‌عنوان فرصت خرید می‌بینند.

نمودار روزانه THETA/USDT

نمودار روزانه THETA/USDT (منبع: TradingView)

بازگشت متحرک نمایی ۲۰روزه احتمالاً با مقاومت در سطح روانی یک دلار مواجه خواهد شد. اگر این سطح فتح شود، جفت‌ارز THETA/USDT می‌تواند شتاب بیشتری بگیرد و تا ۱.۰۵ دلار و پس‌ازآن ۱.۲۰ دلار افزایش یابد. این سطح ممکن است دوباره به‌عنوان مانعی قوی عمل کند؛ اما درصورت غلبه بر آن، قیمت جفت‌ارز می‌تواند تا ۱.۳۳ دلار افزایش یابد.

اگر خرس‌ها بخواهند این رالی را متوقف کنند، باید به‌سرعت قیمت را به زیر میانگین متحرک نمایی ۲۰روزه برسانند که احتمالاً باعث می‌شود تا گاوها با شتاب زیادی از بازار خارج شوند. در پی این روند، قیمت این جفت‌ارز ممکن است اصلاح شدیدتری را به میانگین متحرک ساده ۵۰روزه (۰.۷۲ دلار) تجربه کند.

نمودار ۴ساعته THETA/USDT

نمودار ۴ساعته THETA/USDT (منبع: TradingView)

اصلاح قیمت این جفت‌ارز در داخل گُوه‌ای در حال سقوط رخ می‌دهد که معمولاً به‌عنوان الگوی صعودی عمل می‌کند. خریداران باید برای نشان‌دادن قدرت خود قیمت را در سطوح بالای گُوه بشکنند و حفظ کنند.

در چنین شرایطی، قیمت این جفت‌ارز ممکن است ابتدا تا ۱.۰۵ دلار افزایش یابد و پس‌ازآن مجدداً با مقاومت در ۱.۲۰ دلار مواجه شود. درمقابل، اگر قیمت از خط مقاومت پایین بیاید، نشان می‌دهد که این جفت‌ارز ممکن است برای مدت طولانی‌تری داخل الگوی اصلاحی گُوه باقی بماند.

امتیاز شما به این مقاله

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

منبع
cointelegraph

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا