اخباردسته‌بندی نشده

Bybit: ذخایر بیت کوین در صرافی‌ها تقریباً به‌پایان رسیده است

طبق تحلیل Bybit، عرضه بیت کوین موجود در صرافی‌ها به‌سرعت در حال کاهش است و در ۹ ماه آینده احتمالاً به‌اتمام می‌رسد.

Bybit با استناد به داده‌های CryptoQuant در پستی وبلاگی نوشت که تنها ۲‌میلیون BTC در پلتفرم‌های معاملات رمزارز متمرکز وجود دارد که کمتر از ۱۰‌درصد از کل عرضه شبکه را نشان می‌دهد.

کاهش شدید عرضه بیت کوین در صرافی‌ها قبل از رویداد هاوینگ

تحلیلگران این شرکت نوشتند:

اگر فرض کنیم ورودی روزانه ۵۰۰‌میلیون‌دلاری به صندوق‌های قابل‌معامله در بورس بیت‌کوین (ETF) داشته باشیم، معادل حدود ۷,۱۴۲ بیت‌کوین روزانه از ذخایر صرافی خارج خواهد شد.

این امر نشان می‌دهد که تنها ۹ ماه طول می‌کشد تا تمام ذخایر باقی‌مانده مصرف شود. کریپتونیوز می‌نویسد که از زمان راه‌اندازی در ژانویه۲۰۲۴، صندوق‌های قابل‌معامله در بورس بیت‌کوین ایالات متحده ۱۲/۴میلیارد دلار سرمایه خالص از سرمایه‌گذاران خُرد و نهادی جذب کرده‌اند.

این معادل خروج تقریباً ۲۲۱هزار بیت‌کوین از بازار است. از‌لحاظ ریاضی، این موضوع حتی در‌مقایسه‌با خود رویداد هاوینگ شوک بسیار بزرگ‌تری به بازار رمزارزها به‌شمار می‌رود.

درواقع، رویداد هاوینگ آتی قرار است اواخر این هفته اتفاق بیفتد. این رویداد برای چهارمین‌بار در تاریخ شبکه، نرخ تورم عرضه بیت کوین را به نصف کاهش خواهد داد. از حدود ۲۰آوریل، عرضه روزانه این دارایی از ۹۰۰ به ۴۵۰ بیت کوین کاهش می‌یابد که باعث کمبود عرضه بیشتری در بازار می‌شود.

بااین‌حال، ارقام Bybit درباره جریان‌های ورودی ETF ممکن است قدیمی باشد. صندوق‌ها از ابتدای آوریل شاهد جریان‌های خالص بسیار کمی بوده‌اند و قیمت بیت کوین از ۶۹هزار به ۶۲هزار دلار در آن بازه زمانی کاهش یافته است.

برخی از کارشناسان تشدید درگیری‌های ژئوپلیتیکی بین اسرائیل و ایران را به‌عنوان عاملی بالقوه برای فروش گسترده ذکر می‌کنند. این در حالی است که برخی دیگر معتقدند که سرمایه‌گذاران ممکن است بیت‌کوین خود را به‌موقع و برای فصل مالیات ایالات متحده بفروشند.

رفتار استخراج‌کنندگان بیت کوین

Bybit می‌افزاید که ممکن است در کوتاه‌مدت پس از رویداد هاوینگ، شرکت‌های استخراج‌کننده ضعیف حجم زیادی از بیت‌کوین‌های خود را بفروشند. Bybit می‌نویسد:

استخراج‌کنندگانی که سودآوری ندارند، ممکن است برای حمایت از عملیات خود فروش ذخایر بیت کوین خود را شروع کنند. بااین‌حال، هنگامی‌که ذخایرشان تمام شود، کل عرضه فروش به صرافی‌های متمرکز (CEX) کاهش خواهد یافت.

به‌گفته Bybit، استخراج‌کنندگان در‌مقایسه‌با رفتار پیش از رویداد نصف‌شدن پاداش استخراج بیت کوین خود در سال ۲۰۲۲ کمی متفاوت عمل کرده‌اند.

درحالی‌که استخراج‌کنندگان چهار سال پیش به‌طور پیوسته در دوره منتهی به رویداد هاوینگ ذخایر خود را انباشته می‌کردند، همان شرکت‌ها در چرخه فعلی نشانه‌هایی از تخلیه زودهنگام ذخایر خود را نشان داده‌اند. درپایان این گزارش آمده است:

ارزش بیت‌کوین ۱۲ ماه پس از هر رویداد هاوینگ افزایش می‌یابد و احتمال زیادی وجود دارد که این بار شاهد ATH جدیدی باشیم.

ATH مخفف All-Time High و به‌معنی «بیشترین قیمت تاریخی» است. این اصطلاح برای اشاره به بیشترین قیمتی به‌کار می‌رود که یک دارایی (مثل سهام و رمزارز و کالا) تا‌به‌امروز معامله شده است.

امتیاز شما به این مقاله

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

منبع
cryptonews

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا