اخباردسته‌بندی نشده

پیروزی خاویر مایلی در انتخابات ریاست‌جمهوری آرژانتین

باید منتظر تأثیر مثبت دوستدار بیت کوین بر بازار رمزارزها باشیم؟

خاویر مایلی (Javier Milei)، نامزد موافق بیت کوین در آرژانتین، با برتری بیش از ۵۵درصد آراء در انتخابات ریاست‌جمهوری کشور، بر سرخیو ماسا (Sergio Massa) رقیب خود پیروز شد.

بر‌اساس داده‌های بلومبرگ، با شمارش بیش از ۹۹درصد آراء در دور دوم انتخابات ریاست‌جمهوری، مایلی تقریباً ۳میلیون رأی از رقیب خود پیشی گرفت. به‌طورکلی، او بیش از ۵۵درصد آراء را ازآنِ خود کرد.

پیروزی قاطع خاویر مایلی نامزد ریاست‌جمهوری طرفدار بیت کوین در انتخابات ۱۹نوامبر۲۰۲۳ (۲۸آبان۱۴۰۲) آرژانتین باعث شد قیمت بیت کوین تقریباً ۳درصد افزایش پیدا کند. به‌گزارش کریپتونیوز و کوین‌دسک مایلی معتقد است که با خلق بیت کوین، پول به خالق اصلی خود، یعنی بخش خصوصی بازمی‌گردد.

پس از شمارش بیش از ۹۰درصد آراء و قبل از اعلام نتایج اولیه رسمی، ماسا، وزیر اقتصاد کشور، در تماسی به خاویر مایلی پیروزی وی را در انتخابات تبریک گفت.

مایلی در ۱۰دسامبر۲۰۲۳ به‌عنوان رئیس‌جمهور معارفه خواهد شد. بحران تورم طولانی‌مدت آرژانتین موضوعی داغ در این کشور آمریکای‌جنوبی بوده است؛ به‌طوری‌که پزوی آرژانتین در ۱۲ ماه گذشته با ۱۴۰درصد افزایش تورم سالانه روبه‌رو شده است.

دیدگاه‌های خاویر مایلی درباره بانک مرکزی

خاویر مایلی انتقادهای خود را درباره بانک مرکزی کشور بیان و به آن به‌عنوان کلاه‌برداری و سازوکاری اشاره کرده است که به‌واسطه آن سیاست‌مداران با مالیات تورمی مردم را فریب می‌دهند و از آن‌ها کلاه‌برداری می‌کنند.

او به بیت‌کوین به‌عنوان جنبشی برای «بازگشت پول به خالق اصلی خود، یعنی بخش خصوصی» اشاره کرده است. بااین‌حال، تاکنون نشانه‌ای از تصمیم یا برنامه خود برای تبدیل بیت‌کوین به ارز قانونی در کشور منتشر نکرده است.

به‌نظر می‌رسد دیدگاه‌های ماسا درباره صنعت پول و بانکداری و رمزارز در نقطه مقابل دیدگاه مایلی باشد. اکتبر۲۰۲۳، او متعهد شد که درصورت پیروزشدن در انتخابات برای حل بحران تورم طولانی‌مدت آرژانتین، یک رمزارز بانک مرکزی (CBDC) راه‌اندازی کند.

ماسا در دور اول انتخابات ریاست‌جمهوری آرژانتین در اکتبر۲۰۲۳ پیروز شد. بااین‌حال، کسب آراء در این مرحله برای پیروزی کامل در انتخابات ریاست‌جمهوری کافی نبود و انتخابات به دور دوم کشیده شد. پیش‌از‌آن نیز، مایلی در انتخابات مقدماتی آرژانتین در آگوست۲۰۲۳، در‌برابر ماسا و سایر نامزدها به پیروزی رسیده بود.

امتیاز شما به این مقاله

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

منبع
cointelegraph

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا