آموزشمبتدیمقاله

نکته طلایی برای سرمایه‌گذاری روی رمزارزها

چگونه بر احساسات خود در سرمایه گذاری غلبه کنیم؟

تعیین استراتژی منطقی برپایه تحقیق و بررسی، در کسب سود بسیار تعیین‌کننده است. یکی از عوامل مهمی که به ضرر در سرمایه‌گذاری روی رمزارزها منجر می‌شود، کنترل‌نکردن احساسات در انجام معاملات است. کنترل احساسات و اتخاذ تصمیمات برپایه منطق، از دلایل مهم موفقیت در سرمایه‌گذاری روی رمزارزهاست. در این مقاله از بلاگ تترلند، درباره دلایل انجام معاملات بر‌پایه احساسات و چگونگی کنترل آن‌ها صحبت می‌کنیم.

تأثیرات سرمایه‌‌گذاری روی رمزارزها برپایه احساسات

وقتی از سرمایه‌‌گذاری روی رمزارزها صحبت می‌شود، احتمالاً موانعی همچون اطلاع‌داشتن از اصطلاحات کریپتوکارنسی و آگاهی از ساز‌و‌کار بلاکچین و مطالعه منابع انگلیسی‌زبان در ذهن همه مرور می‌شود. این‌ها مانع یا مشکلی برای سرمایه‌گذاری روی رمزارزها محسوب نمی‌شوند؛ بلکه آن‌ها لازمه شروع این کار هستند.

از‌جمله عواملی که مانع بزرگی در راه سرمایه‌‌گذاری روی رمزارزها محسوب می‌شود، پایبند‌نبودن به استراتژی و انجام معامله از روی احساسات مقطعی یا لحظه‌ای است. رفتار احساسی در فراز‌و‌نشیب‌های بازار امری طبیعی است؛ اما تفاوت سرمایه‌گذار یا تریدر موفق درست در لحظات حساسی مشخص می‌شود که نیاز به کنترل احساسات وجود دارد. بی‌شک تسلیم‌شدن در‌برابر احساسات در مسیری که سراسر با منطق و آمار دست‌و‌پنجه نرم می‌کند، موجب ضرر و ازدست‌دادن دارایی می‌شود.

چرا سرمایه‌گذاری از روی احساسات رخ می‌دهد؟

یکی از دلایل اصلی‌ غلبه احساسات در سرمایه‌‌گذاری روی رمزارزها، رابطه‌ای کلی بین احساسات افراد و سرمایه‌گذاری است. دارایی‌ای که روی آن سرمایه‌گذاری شده است، حسی بیشتر از پول به سرمایه‌گذار منتقل می‌کند.

هر تغییر در وضعیت دارایی تأثیر روانی خاصی روی فرد خواهد گذاشت؛ به‌طوری‌که دارایی پولی برای سرمایه‌گذار به دارایی عاطفی تبدیل می‌شود.

بررسی لحظه‌ای قیمت رمزارز و صحبت‌کردن با همه درباره آن و پیگیری بیش‌از‌حد اخبار، همگی از تأثیر روانی سرمایه‌گذاری‌ای حکایت می‌کنند که ممکن است به بروز تصمیمات احساسی ختم شود.

سرمایه‌گذاران چگونه احساسات را از معاملات خود دور کنند؟

یکی از راه‌های مؤثر این است که افراد پس از سرمایه‌‌گذاری روی رمزارزها، سعی کنند که به مسیر سرمایه‌گذاری خود از بیرون نگاه کنند. نگاهی بدون تعصب و مؤثر از دید دیگران می‌تواند احساسات را کنترل کند. گفتنی است که نهادینه‌شدن این طرز‌فکر بسیار دشوار است؛ چرا‌که بی‌تفاوت‌بودن درقبال سرمایه‌گذاری بسیار دشوار است. بااین‌حال، می‌توانید این روش مؤثر را با سرمایه‌‌گذاری اندک روی رمزارزها در خود نهادینه کنید.

راه مؤثر دیگر شناخت بیشتر اکوسیستم کریپتوکارنسی است. متأسفانه بسیاری از افراد سرمایه‌گذاری روی رمزارزها را شبیه به بازار سهام می‌دانند. شایان ذکر است در فضایی که بعضی برای پامپ ارزی دست‌به‌دامان دعانویس می‌شوند، بعید نیست که تفاوتی هم بین کریپتوکارنسی با بازار فارکس و بورس قائل نباشند.

اساساً پیش از شروع باید بدانید که بازار رمزارزها برخلاف بازار سهام، فاقد اصولی اساسی است. تریدرها در بازار سهام، هنگام خرید می‌توانند سود سه‌ماهه و گزارش‌های فروش و نقشه راه شرکت را بررسی کنند. باوجوداین در بازار رمزارزها، اینکه پروژه از کدام فناوری استفاده می‌کند یا قدرت تیم توسعه‌دهنده چقدر است، برای تریدر اهمیتی ندارد.

آنچه تریدر به آن تکیه می‌کند، نمودارهای تحلیل تکنیکال است که برای افراد تازه‌کار در ابتدا دشوار به‌نظر می رسد. این در حالی است که سرمایه‌گذار بلند‌مدت و شخصی که قصد دارد هولد کند، پیش از سرمایه‌گذاری باید وایت پیپر رمزارز مدنظر خود و تحلیل‌های متعدد را به‌خوبی مطالعه کند و درنهایت تصمیم بگیرد.

چه راه‌هایی برای مدیریت دارایی‌ها طبق استراتژی وجود دارد؟

در مسیر سرمایه‌‌گذاری روی رمزارزها، مهم‌ترین و قدرتمند‌ترین ابزار ذهن سرمایه‌گذار است. علاوه‌بر آموزش و کسب تجربه که نیازمند گذشت زمان و انجام معاملات در بازه‌های زمانی و شرایط متفاوت است، استفاده از بعضی ابزارها نیز اهمیت دارد.

یکی از این ابزارهای رایج استفاده از پلتفرم‌های معاملاتی است که تنظیمات معاملاتی آماده و از‌پیش‌تعیین‌شده را ارائه می‌دهند. مزیت‌هایی که این پلتفرم‌ها در‌اختیار سرمایه‌گذار قرار می‌دهد، به ایجاد و پایبندی به استراتژی استاندارد کمک می‌کند. همچنین، استفاده از ربات‌ها باعث کم‌رنگ‌شدن نقش سرمایه‌گذار در تحلیل و بررسی نمودارها می‌شود. همین مزیت سبب کم‌رنگ‌کردن تصمیم‌گیری بر‌اساس احساسات خواهد شد.

با‌این‌حال، باید دقت کرد که استفاده از ربات‌ها کسب سود قطعی یا انجام معامله بدون ریسک را تضمین نمی‌کند. به‌طور‌کلی، به سرمایه‌گذارها یا تریدرها پیشنهاد می‌شود که پیش از شروع فعالیت خود، از پلتفرم‌های شبیه‌ساز استفاده کنند و پس از کسب تجربه‌ای کوتاه از این طریق، با دارایی خود وارد عمل شوند.

جمع‌بندی

هنگامی‌که از سرمایه‌‌گذاری روی رمزارزها صحبت می‌شود، اکثراً تریدکردن را مدنظر قرار می‌دهند. ترید‌کردن به‌ سادگی آنچه استادان فضای مجازی ادعا می‌کنند، نیست؛ بلکه امری است که تحقیق و کسب دانش کافی و صبوری می‌طلبد.

در سرمایه‌گذاری روی رمزارزها خود را به ترید‌کردن محدود نکنید. اهداف بلند‌مدت و در اصطلاح هولد‌کردن، ریسک کمتری به‌دنبال خواهد داشت، تصمیمات بر‌پایه احساسات کم‌رنگ‌تر خواهند شد و احتمال سود قطعی جای خود را به ریسک می‌دهد. به‌یاد بسپارید که رمز‌ارزها در ابتدای مسیر خود هستند و آینده‌ای درخشان در انتظار آن‌هاست. پس بهتر است با آگاهی کامل وارد این عرصه شوید.

برای ورود به دنیای رمزارزها، بهترین گزینه استفاده از ارز پایدار تتر (USDT) است. تتر به شما کمک می‌کند تا در فراز‌و‌نشیب‌های قیمتی رمزارزها، ارزش سرمایه‌تان را ثابت نگه دارید و از ضرر در شرایط حساس معاملاتی جلوگیری کنید. افزون‌براین با استفاده از تتر، امنیت و سرعت معاملات خود را تضمین خواهید کرد.
برای خرید فوری تتر یا فروش فوری آن، با مراجعه به وب‌سایت یا اپلیکیشن تترلند، می‌توانید از به‌صرفه‌ترین قیمت و کارمزد صفر بهره‌مند شوید.

امتیاز شما به این مقاله

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا