آموزشمبتدیمقاله

خرید تتر بهتر است یا دلار؟

پاسخ به پرسشی همیشگی

یکی از سؤالات مهم فعالان حوزه رمز ارز و صاحبان کسب‌وکار و سرمایه‌گذاران این است که برای فعالیت‌های اقتصادی‌شان، خرید تتر بهتر است یا دلار؟ در این مقاله از وبلاگ تترلند، با بررسی جزئیات مهم و ابعاد مختلف خرید تتر در‌ مقایسه‌با دلار، به پاسخی جامع برای این پرسش مهم (خرید تتر یا دلار) دست یابیم؛ بنابراین، اگر قصد دارید به دنیای رمز ارزها وارد شوید‌، این مطلب را تا انتها مطالعه کنید.

خرید تتر؛ درمانی موقت یا راه حل دائمی؟

باتوجه‌به شرایط اقتصادی که بر‌اثر تحریم‌ها گاه به‌سمت ناپایداری و افزایش قیمت‌ها سوق پیدا می‌کند، برخی از افراد دارایی خود را به دلار تبدیل می‌کنند. هدف از این اقدام قطعاً حفظ ارزش دارایی تومانی از گزند کاهش ارزش است. با وجوداین، خرید و نگه‌داری دلار به‌عنوان ارز فیزیکی خطرهای خود را در پی دارد. علاوه‌براین، استفاده از دلار کاغذی در تبادلات مالی به‌آسانی میسر نیست و فرایند تبدیل دلار به تومان باید ازطریق صرافی‌های ارزهای فیات طی شود. از‌این‌رو، بسیاری از سرمایه‌گذاران گزینه خرید تتر را بررسی می‌کنند؛ اما ممکن است بین خرید تتر یا دلار، بر سر دوراهی باشند.

همچنین علاوه‌بر خرید تتر یا دلار، افراد بسیاری روی دیگر ارزهای دیجیتال سرمایه‌گذاری می‌کنند. در‌حال‌حاضر، این امر نیز به‌دلیل تحریم‌ها، خطر مسدود‌ شدن دارایی ایرانیان فعال در مارکت های رمز ارز ایرانی را به‌همراه دارد. شایان ذکر است فعالیت در دنیای رمز ارزها به‌خودی‌خود فعالیتی گره‌خورده با ریسک است. با‌این‌حال، اگر از هر نظر به این مسائل نگاه کنیم، خرید تتر یا دلار راهی است که باید از آن عبور کرد؛ پس، بهتر است که درباره آن اطلاعات کافی داشته باشیم. درادامه پس از ارائه تعریفی مختصر از تتر، به مزیت‌های این ارز دیجیتال اشاره خواهیم کرد.

چرا-خرید-تتر؟

چرا خرید تتر؟

تتر (Tether) ارزی پایدار با پشتوانه دلار آمریکاست که با نماد USDT نشان داده می‌شود. به‌طور‌کلی، ارز پایدار به ارزی اطلاق می‌شود که پشتوانه‌ای فیزیکی، نظیر ارز فیات و فلزات گران‌بها یا سایر رمز ارزها با ارزش بازار فراوان دارد. درباره USDT همان‌طور‌که گفتیم، این پشتوانه به‌صورت ارز فیات (دلار آمریکا) است (1 USDT=1 USD).

باتوجه‌به این توضیحات، تتر درواقع همان دلار آمریکاست که ویژگی‌های منحصر‌به‌فرد تکنولوژی بلاک چین را دارد؛ بنابراین، در زمره ارزهای دیجیتال قرار می‌گیرد و در این اکوسیستم، به‌عنوان بازیگری مؤثر نقش‌آفرینی می‌کند. گفتنی است مزیت‌های USDT باعث شده است که بسیاری از سرمایه‌گذاران سنتی و کسب‌وکارها، بر سر دوراهی خرید تتر یا دلار بمانند. 

مزیت‌های منحصر‌به‌فرد تتر 

کارمزد کم تبادل

فرض کنید صاحب کسب‌وکاری هستید که به‌تازگی حوزه کاری‌‌تان را به فراتر از مرزهای کشور گسترش داده‌اید. این یعنی ناگزیر هستید با سیستم‌های مالی بین‌المللی نیز کار کنید؛ اما محدودیت‌ها و هزینه‌های فراوان تبادل استفاده از سرویس‌های انتقال پول، یکی از مشکلات اساسیِ کسب‌وکارتان محسوب می‌شود. درست در بین این محدودیت‌هاست که اولین مزیت تتر خودنمایی می‌کند.

سرعت-تبادل-تتر

توکن‌های تتر می‌توانند بر بستر بلاک‌چین‌های مختلفی برای تبادل و انتقال استفاده شوند و هزینه بسیار ناچیزی برای این انتقال داشته باشد. برای مثال، شما با خرید تتر TRC-20 فقط برای هزینه کارمزد انتقال، یک USDT پرداخت می‌کنید که در‌ مقایسه‌ با کارمزدهایی که در روش‌های قدیمی‌تر انتقال پول دریافت می‌شود، بسیار ناچیز است.

نقدشوندگی تتر

در ادامه مثال قبلی، فرض کنید که برای انجام پروژه‌ای با کارفرمایی خارجی به‌توافق رسیده‌اید. طبق این توافق، لازم است که کارفرما ۳۰درصد از مبلغ قرارداد را به‌عنوان پیش‌پرداخت برایتان ارسال کند. به‌عنوان کسب‌وکاری حرفه‌ای، وجود محدودیت برای انتقال دلار به حساب شما شاید بر تصمیم کارفرما اثر بگذارد؛ بنابراین، می‌توانید با ارائه آدرس کیف‌پول رمز ارزی خود به کارفرما، هزینه پروژه را در قالب تتر دریافت و جلوه حرفه‌ای کسب‌وکار خود را حفظ کنید.

شاید برای شما این سؤال پیش بیاید که تتر دریافتی را چگونه به تومان تبدیل کنم؟ در پاسخ باید بگوییم که می‌توانید از پلتفرم‌های خرید‌و‌فروش تتر مانند تترلند به‌راحتی استفاده و تتر را به تومان تبدیل کنید.

تتر

سرعت تبادل تتر

همان‌طور‌که پیش‌تر اشاره کردیم، تتر یک توکن است؛ یعنی می‌تواند از بستر بلاک‌چین‌های مختلف که هریک ویژگی‌های منحصر‌به‌فردی نیز دارند، برای انتقال استفاده کند. این مزیت باعث می‌شود که محدودیتی در سرعت تبادل تتر وجود نداشته باشد و سرمایه‌گذاران بتوانند به‌راحتی روی سرعت تبادل تتر حساب باز کنند. برای مثال، بار دیگر از خرید تتر TRC-20 می‌توانیم به‌عنوان امری منطقی یاد کنیم. با خرید تتر TRC-20 در تترلند، می‌توانید به‌صورت آنی تترهای خریده‌شده را در ولت خود دریافت کنید.

سخن پایانی

ارز دیجیتال تتر مزیت‌های دیگری نیز دارد که توصیه می‌کنیم برای اطلاع بیشتر درباره آن‌ها، دیگر مطالب بلاگ تترلند را مطالعه کنید. باتوجه‌به مزیت‌های ذکر‌شده برای تتر، اکنون می‌توان به‌راحتی تصمیم گرفت که خرید تتر بهتر است یا دلار؟

تترلند

با استفاده از اپلیکیشن تترلند، شما می‌توانید در کمتر از ۱۰ دقیقه اولین تراکنشتان را در کمال امنیت انجام دهید. همچنین علاوه‌بر اپلیکیشن، امکان خرید فوری تتر ازطریق وب‌ سایت تترلند نیز فراهم است.

امتیاز شما به این مقاله

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۴ رای

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا