آموزشامنیتمتوسطمقاله

3 روش تشخیص تتر فیک

چگونه تتر فیک را از تتر اصلی تشخیص دهیم؟

در دنیای کریپتوکارنسی، افراد سودجو با روش‌های متعددی کلاه‌برداری می‌کنند. آنان با استفاده از روش‌هایی مانند راگ‌پول و ارسال تتر فیک و ایجاد پروژه‌های اسکم، به فکر کسب سود از‌طریق سرمایه دیگر کاربران هستند. در این مقاله از بلاگ تترلند، شما را با ۳ روش تشخیص تتر فیک و تقلبی از تتر واقعی آشنا می‌کنیم تا بتوانید از کلاه‌برداری و ضررهای احتمالی جلوگیری کنید.

چرا افراد سودجو از تتر فیک استفاده می‌کنند؟

همان‌طور‌که می‌دانید، رمز ارز تتر (USDT) محبوب‌ترین ارز پایدار در اکوسیستم رمزارزهاست. بسیاری از فعالان این حوزه، مانند تریدرها یا صاحبان کسب‌وکار از تتر به‌عنوان ابزاری امن، سریع و به‌صرفه برای تبادل رمز ارز و انتقال پول استفاده می‌کنند. این یعنی مقیاس استفاده از تتر در سازوکار رمز ارزی و به‌طور‌کلی مراودات مالی بسیار زیاد است و همین محبوبیت سبب شده که کلاه‌برداران از تتر به‌عنوان بستری مناسب برای رسیدن به اهدافشان استفاده کنند. در‌ادامه، روش‌های تشخیص تتر فیک را بیان می‌کنیم تا با خاطری آسوده در دنیای رمز ارزها فعالیت کنید.

روش‌های تشخیص تتر فیک

هر تراکنش تبادل ارزهای دیجیتال یک هش (Hash) یا شناسه تراکنش دارد. در ابتدا برای بررسی اصالت تترهای ارسال‌شده، هش تراکنش مدنظر را در وب‌سایتی مانند اِتراِسکن (Etherscan) جست‌و‌جو کنید تا جزئیات معامله را برایتان به‌نمایش بگذارد.

همان‌طور‌که در جزئیات تراکنش نمونه می‌بینید، این تراکنش ۲۶مارس۲۰۲۲ انجام شده و مقدار آن ۱۳۰ تتر (USDT) بوده است. پس از نمایش این جزئیات، نشانه‌های زیر را به‌ترتیب بررسی کنید تا از اصل‌بودن تترها مطمئن شوید.

۱. لوگو توکن؛ اولین نشانه تشخیص تتر فیک

 

 

همان‌طور‌که در تراکنش نمونه مشاهده می‌کنید، در قسمت مشخص‌شده، لوگو توکن تتر دقیقاً منطبق با واقعیت است و می‌تواند نشانه‌ای بر اصل‌بودن توکن‌های مبادله‌شده باشد.

در تصویر دیگر، جزئیات تراکنشی را مشاهده می‌کنید که توکن ساختگی را به‌جای تتر واقعی تبادل کرده‌اند. از‌‌آن‌‌جا‌‌که ایجاد توکن جدید در شبکه اتریوم کار چندان دشواری نیست، توکن‌های تقلبی کم به‌چشم نمی‌خورند.

اگر به قسمت مشخص‌شده در تصویر و لوگو توکن دقت کنید، متوجه تفاوت لوگوها می‌شوید. این می‌تواند نشانه‌ای باشد که در چنین تراکنشی تتر فیک ارسال شده است.

۲. بررسی اطلاعات توکن

 

 

اگر روی توکن ارسال‌شده کلیک کنید (همان قسمت مربوط به بررسی لوگو)، اطلاعات مهمی درباره توکن به شما نمایش داده می‌شود. 

این اطلاعات علاوه‌بر نمایش مجدد لوگو توکن شامل تعداد هولدرها و تعداد تراکنش‌هاست. با‌توجه‌‌به ارقام ذکرشده، می‌توانید به‌راحتی تقلبی بودن یا نبودن این تراکنش را تشخیص دهید. برای مثال، در تصویر زیر که به تتر واقعی مربوط است، با‌‌توجه‌به محبوبیت تتر، تعداد تراکنش و هولدرها منطقی هستند.

در تصویر بعدی، همین جزئیات را برای تراکنشی مربوط به تتر فیک بررسی می‌کنیم تا تفاوت‌ها را راحت‌تر درک کنید.

همان‌طور‌که مشاهده می‌کنید، تعداد هولدرهای این توکن ۲۳ نفر و تعداد تراکنش‌های انجام‌شده آن ۳۵ عدد است! این اعداد و ارقام برای محبوب‌ترین ارز پایدار که بعد از بیت کوین و اتریوم بیشترین ارزش بازار را در بین رمزارزها دارد، به‌هیچ‌وجه منطقی نیست.

۳. بررسی کد Contract

 

 

در جزئیات هر تراکنش، یک کد Contract نمایش داده می‌شود. این کد در هر شبکه (TRC-20 و ERC-20) چهارچوب خاص خود را دارد که با بررسی چند تراکنش تتر اصل، ویژگی‌هایش برایتان واضح می‌شود. تراکنش‌هایی که کد Contract خارج از چهارچوب داشته باشند، بی‌شک تتر فیک تبادل کرده‌اند.

سخن پایانی

این حقیقتی انکار‌ناپذیر است که با وجود پیشرفت‌های چشمگیری که با تکیه بر تکنولوژی بلاک چین در اکوسیستم رمز ارزها حاصل شده، مشکلاتی مانند تتر فیک نیز به‌چشم می‌خورد. بااین‌حال، موضوع مهم این است که نمی‌توان این مشکلات را ضعف قلمداد کرد؛ چرا‌که در سیستم‌های مالی سنتی، مشکلات به‌مراتب جدی‌تری از این‌ها دیده می‌شوند. نکته مثبت این است که با افزایش آگاهی و دانستن نکات اشاره‌شده در این مقاله‌، می‌توان تتر فیک را تشخیص داد.

برای خرید تتر با سرعت آنی و ضریب امنیتی بسیار زیاد، می‌توانید به وب‌سایت تترلند مراجعه و اپلیکیشن تترلند را نیز برای دستگاه‌های اندروید و iOS خود دانلود و استفاده کنید.

امتیاز شما به این مقاله

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۲۵ رای

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا