مقاله

Dogwifhat؛ تب جدید دنیای میم‌کوین‌ها

Dogwifhat یا داگ ویف هت میم‌کوینی مبتنی‌بر بلاک‌چین سولانا است که این روزها محبوبیت زیادی پیدا کرده است. این میم‌کوین که با نماد WIF شناخته می‌شود، موفق شده است تا توجه سرمایه‌گذاران را به‌سرعت به خود جلب کند. اکنون باید داگ ویف هت را جدیدترین تب دنیای میم‌کوین‌ها دانست. در این مقاله از بلاگ تترلند، این پدیده نوظهور و دلایل موفقیت آن را بررسی می‌کنیم.

Dogwifhat (داگ ویف هت) چیست؟ 

Dogwifhat که با نماد WIF شناخته می‌شود، ۲۰نوامبر‌۲۰۲۳ روی بلاک‌چین سولانا راه‌اندازی شد. این میم‌کوین به‌دلیل هویت منحصر‌به‌فرد خود (تصویر سگ شیبا اینو با کلاه صورتی) و جامعه پرشور و فعالی که برای رشد آن تلاش می‌کنند، به‌سرعت به محبوبیت رسید.

برخلاف بسیاری از میم‌کوین‌های دیگر، داگ ویف هت کاربرد مشخصی ندارد؛ با‌این‌حال، این موضوع از رشد چشمگیر آن مانع نشده است. در‌واقع، WIF خود را به‌عنوان یکی از میم‌کوین‌های برتر در سال ۲۰۲۴ معرفی کرده و از‌نظر افزایش قیمت، از رقبای برجسته‌ای مانند شیبا اینو و پپه پیشی گرفته است.

اواسط مارس‌۲۰۲۴، طرفداران Dogwifhat با هدف تأمین منابع مالی لازم برای نمایش تصویر داگ ویف هت (همان سگ کلاه‌دار) روی بنای گوی بزرگ لاس‌وگاس کمپینی برگزار کردند و تنها در چند روز به هدفشان رسیدند. این اتفاق نشان‌دهنده تعهد و اشتیاق جامعه این میم‌کوین به پروژه داگ ویف هت است.

تا ۱۹مارس۲۰۲۴، ارزش کل بازار Dogwifhat به بیش از ۲/۹میلیارد دلار رسید و قیمتش ۱۵۳,۱۹۶درصد افزایش یافت. این رشد چشمگیر، Dogwifhat را به یکی از سرمایه‌گذاری‌های جذاب‌ حال‌حاضر در دنیای میم‌کوین‌ها تبدیل کرده است.

دلایل موفقیت Dogwifhat

عوامل متعددی در موفقیت میم‌کوین داگ ویف هت مؤثر بوده‌اند. درادامه، به برخی از این دلایل اشاره می‌کنیم.

  • هویت منحصربه‌فرد: تصویر جذاب و بامزه توله‌سگ شیبا اینو با کلاه صورتی، Dogwifhat را از سایر میم‌کوین‌ها متمایز و به جلب توجه کاربران کمک می‌کند.
  • جامعه فعال: جامعه داگ ویف هت بسیار پرشور و فعال است و به‌طور مداوم برای تبلیغ و رشد این میم‌کوین تلاش می‌کند.
  • هیجان بازار: در‌حال‌حاضر، بازار میم‌کوین‌ها در روندی صعودی قرار دارد و این موضوع به‌نفع میم‌کوین‌های جدیدی مانند داگ ویف هت است.
  • کمبود عرضه: تعداد کل توکن‌های WIF محدود است که می‌تواند به افزایش قیمت آن در بلندمدت کمک کند.

آیا خرید Dogwifhat سرمایه‌گذاری مناسبی است؟

همان‌طور‌که درباره هر سرمایه‌گذاری دیگری صادق است، قبل از سرمایه‌گذاری روی Dogwifhat نیز باید تحقیقات خود را انجام دهید و خطرهای بالقوه آن را به‌دقت بررسی کنید. این میم‌کوین هنوز در مراحل اولیه خود قرار دارد و نوسان‌های قیمتش زیاد است.

با‌این‌حال، اگر به‌دنبال سرمایه‌گذاری پرخطر و با قابلیت‌های فراوان هستید، Dogwifhat می‌تواند گزینه مناسبی برای شما باشد. هویت منحصر‌به‌فرد و جامعه فعال و هیجان بازار همگی می‌توانند به رشد و موفقیت این میم‌کوین در آینده کمک کنند.

نمودار قیمت WIF

به‌نقل از کوین‌مارکت‌کپ، نمودار قیمت WIF بین ۲۵دسامبر۲۰۲۳ تا ۱۱‌مارس‌۲۰۲۴ رشد انفجاری داگ ویف هت را نشان می‌دهد. از این نمودار می‌توان به داده‌های زیر رسید:‌

  • رشد انفجاری: قیمت Dogwifhat در این بازه زمانی شاهد رشدی انفجاری بوده است. ۲۵دسامبر‌۲۰۲۳، قیمت این میم‌کوین حدود ۰/۰۰۰۰۰۹ دلار بود و در ۱۱‌مارس‌۲۰۲۴ به ۰/۰۰۰۰۳۵ دلار رسید. این یعنی داگ ویف هت افزایشی ۳۸۸۸درصدی را تنها در ۶ ماه تجربه کرده است.
  • نوسان‌های زیاد: با وجود روند صعودی کلی، نمودار نوسان‌های قیمتی فراوانی نیز در نمودار می‌بینیم. به‌عنوان مثال، در اواخر ژانویه‌۲۰۲۴ قیمت به‌طور ناگهانی به ۰/۰۰۰۰۲۵ دلار افزایش یافت و سپس در اوایل فوریه به ۰/۰۰۰۰۱۸ دلار کاهش یافت.
  • افزایش حجم معاملات: حجم معاملات Dogwifhat نیز در این بازه زمانی بسیار افزایش یافته است که از افزایش علاقه سرمایه‌گذاران به این میم‌کوین حکایت می‌کند.

Dogwifhat چگونه کار می‌کند؟

Dogwifhat یا WIF توکنی SPL (استاندارد توکن‌های قابل‌معاوضه (Fungible) در بلاک‌چین سولانا) است. بنابراین، عملکرد این میم‌کوین را باید مشابه با استاندارد توکن‌های ERC-20 روی اتریوم دانست.

برخی از میم‌کوین‌ها اکوسیستم‌های پیچیده‌ای با قابلیت‌هایی مثل استیکینگ (نگه‌داری برای کسب سود) و سوزاندن توکن دارند. باوجوداین، داگ ویف هت ترجیح داده است تا ماهیت «توکنومیک» (اقتصاد توکن) خودش را ساده و سرراست نگه دارد:

  • عرضه ثابت: کل موجودی Dogwifhat به ۹۹۸/۹میلیون توکن WIF محدود شده است. سازنده‌ این میم‌کوین اعلام کرده است که برنامه‌ای برای تولید توکن‌های بیشتر وجود ندارد. عرضه ثابت شبیه بیت‌کوین، می‌تواند باعث افزایش قیمت شود؛ به‌شرطی‌که تقاضا هم به همان نسبت افزایش یابد.
  • بدون استیکینگ یا سوزاندن یا دیفای (امور مالی غیرمتمرکز): در‌حالی‌که این ویژگی‌ها در دیگر میم‌کوین‌های جدید رایج شده‌اند، داگ ویف هت سادگی را انتخاب کرده است و اکوسیستم یا قابلیت کاربردی خاصی ارائه نمی‌دهد. به‌بیان بهتر، Dogwifhat فقط یک توکن است.
  • جامعه و گمانه‌زنی قیمت: ارزش WIF به جامعه‌ طرفدارانش و افزایش قیمت آن بستگی دارد که هر دو به احساس کلی بازار وابسته هستند.

هدف Dogwifhat

هدف Dogwifhat چیست؟ آیا کاربردی دارد؟

پاسخ کوتاه این است که WIF کاربرد خاصی ندارد. سازنده‌ آن هم در وب‌سایت خود اعلام کرده است: «داگ ویف هت به‌معنای واقعی کلمه سگ کلاه‌دار است و بس.» با‌این‌حال، شعار داگ ویف هت می‌گوید:

WIF فقط ارز دیجیتال نیست؛ بلکه نمادی از پیشرفت برای تراکنش‌های آینده‌نگر و الهام‌بخش برای کسانی است که پیشرو هستند. واضح است که آینده متعلق به کسانی است که نوآوری‌هایی مانند WIF را می‌پذیرند و از مرزها فراتر می‌روند و عصری جدید در امور مالی و فناوری را رقم می‌زنند.

دارندگان WIF بخشی از جامعه Dogwifhat محسوب می‌شوند. این جامعه حالا گسترش پیدا کرده و پروژه‌های دیگری مثل کت ویف هت (گربه کلاه‌دار) را نیز شامل می‌شود. دارندگان WIF می‌توانند با استفاده از فیلتر رسمی Dogwifhat که به‌زودی عرضه می‌شود، عضویت خود را در این جامعه به‌نمایش بگذارند.

فروش NFT داگ ویف هت با قیمت نجومی

تصویری از آچی، توله‌‌سگ شیبا اینو با کلاه بافتنی صورتی بر سر‌، هسته اصلی ماجرای پشت میم‌کوین داگ ویف هت است. صاحبان آچی با همکاری FeistyDAO نسخه یک‌به‌یکی از تصویر اصلی را به‌عنوان NFT منتشر کردند که در حراجی آنلاین در ۱۸مارس۲۰۲۴ به قیمت خیره‌کننده ۱,۲۱۰ اتریوم فروخته شد.

چرا داگ ویف هت این‌قدر موفق است؟

موفقیت میم‌کوین‌هایی مثل Dogwifhat را می‌توان به ماهیت ویروسی و جذاب ارزهای دیجیتالی مبتنی‌بر میم نسبت داد. این ارزها برای جلب توجه جوامع پرشور آنلاین طراحی شده‌اند و اغلب از شخصیت‌ها، افراد، حیوانات یا آثار هنری الهام می‌گیرند. در این نمونه خاص، تصویری از توله‌‌سگی با کلاه است که باعث ایجاد ترند با انتشار عکس‌هایی از گربه‌ و قورباغه و حتی انسان‌هایی با همان کلاه صورتی بافتنی شد.

محبوبیت میم‌کوین‌ها به‌‌دلیل ماهیت سرگرم‌کننده و سبکشان است که طیف وسیعی از مخاطبان، به‌خصوص معامله‌گران خرده‌فروش جوان‌تر را به خود جذب می‌کند. علاوه‌بر‌این، هزینه ارزان ورود به این بازار و ظرفیت‌های سود چشمگیر آن، با وجود نوسان‌های زیاد و ماهیت گمانه‌زنی آن‌ها، میم‌کوین‌ها را برای بسیاری جذاب می‌کند.

در Dogwifhat ، زمان‌بندی مناسب نیز ممکن است مؤثر باشد. این توکن در نوامبر‌۲۰۲۳ راه‌اندازی شد؛ درست زمانی‌که به‌نظر می‌رسید بازار ارزهای دیجیتال دوباره روندی صعودی به خود می‌گیرد.

علاوه‌بر‌این، شباهت داگ ویف هت به اولین و اصلی‌ترین میم‌کوین، یعنی دوج‌کوین، می‌تواند دلیلی بر موفقیت آن باشد. Dogwifhat میمی صادق و درک‌کردنی است که ادعا نمی‌کند چیزی جز توکنی با سگ کلاه‌دار باشد. بسیاری از معامله‌گران به‌سراغ چیزهایی می‌روند که با آن‌ها آشنا هستند و درکشان می‌کنند؛ در‌حالی‌که Dogwifhat نسخه‌ای جدید و بامزه از تمی محبوب ارائه می‌دهد.

قیمت Dogwifhat در سال ۲۰۲۴ چقدر خواهد بود؟

Dogwifhat در اوایل سال ۲۰۲۴ با افزایش قیمت بسیار زیادی روبه‌رو شد و به بیشترین حد قیمتی خود، یعنی ۳/۴۹ دلار آمریکا در ماه مارس رسید. در زمان نوشتن این متن، هر واحد Dogwifhat با قیمت ۲/۳۶ دلار آمریکا معامله می‌شود که درمقایسه‌با قیمت اولیه‌اش رشدی ۱۵۳,۱۶۹درصدی داشته است. WIF در چندین صرافی رمزارزی معتبر فهرست شده است تا دسترسی مناسبی را برای معامله‌گران خرده‌فروش فراهم کند.

با‌وجود‌این، هیچ‌کس نمی‌تواند با اطمینان بگوید قیمت داگ ویف هت در آینده چقدر خواهد شد. بعضی کارشناسان انتظار دارند به‌ویژه بعد از نمایش تصویر سگ کلاه‌دار روی گوی بزرگ لاس‌وگاس تعامل با این رمزارز افزایش یابد. همچنین، کارشناسان پیش‌بینی می‌کنند که هاوینگ آوریل‌۲۰۲۴ کل بازار ارزهای دیجیتال را مانند اتفاقات پس از هاوینگ‌های قبلی رونق بخشد.

با‌این‌حال، بازار میم‌کوین‌ها همیشه به‌شدت دستخوش نوسان‌ و در هاله‌ای از گمانه‌زنی است. همچنین، عوامل دیگری در محیط کلان اقتصادی و فضای ارز دیجیتال می‌توانند بر قیمت میم‌کوین‌هایی مثل داگ ویف هت تأثیر بگذارند.

جمع‌بندی

Dogwifhat (داگ ویف هت) یکی از اعضای جدید دنیای موفق میم‌کوین‌هاست. در چند ماه اخیر،  این ارز دیجیتال شاهد افزایش قیمت ۳,۰۰۰درصدی بود و از رقبای اصلی‌اش مانند دوج‌کوین و شیبا اینو پیشی گرفت. انتظار می‌رود نمایش تصویر Dogwifhat روی جاذبه توریستی گوی بزرگ لاس‌وگاس که با جمع‌آوری سرمایه نزدیک به ۷۰۰‌هزار دلار از جامعه این رمزارز انجام شد، محبوبیت آن را حتی بیشتر کند.

باوجوداین‌، فراموش نکنید که میم‌کوین‌ها صرفاً دارایی‌های پرریسک بدون کاربرد خاصی هستند. قیمت بسیار نوسانی آن‌ها کاملاً به محبوبیتشان بستگی دارد. همان‌طور‌که نوسان زیاد میم‌کوین‌ها ممکن است برای بسیاری با وعده‌ سودهای باورنکردنی جذاب باشد، ممکن است قیمتش به همان سرعت نیز سقوط کند.

امتیاز شما به این مقاله

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

منبع
crypto.com

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا