متوسطمقاله

مقایسه بازدهی سالانه استیک رمزارز با بازارهای بورس و طلا و مسکن

در سال‌های اخیر و باتوجه‌به افزایش روزافزون نرخ تورم و کاهش ارزش پول در ایران، بسیاری از افراد به‌دنبال راهی برای حفظ ارزش سرمایه خود و افزایش آن در طول زمان هستند. یکی از این راه‌ها استیک رمزارز است.

بازارهای سنتی مانند بورس و طلا و مسکن که مانند سپر تورمی عمل می‌کنند، از سرمایه‌گذاری‌های محبوب ایرانی‌ها محسوب می‌شوند. بااین‌حال، ورود رمزارزها و سود چشمگیر برخی از آن‌ها در سال‌های اخیر بسیاری از افراد را به فکر تنوع بیشتر در سبد سرمایه‌گذاری انداخته است.

یکی از گزینه‌های سرمایه‌گذاری در بازار رمزارزها استیک رمزارز است. استیک رمزارز امکانی را فراهم می‌کند تا سرمایه‌گذاران نه‌تنها از‌طریق معامله یا افزایش ارزش رمزارز، بلکه صرفاً با نگه‌داری رمزارزهای خود نیز درآمد کسب کنند.

در این صورت، علاوه‌بر اینکه از افزایش قیمت رمزارز سود می‌کنید، از ذخیره آن نیز درآمد مضاعف به‌دست می‌آورید. درواقع، استیک‌کردن به‌معنای دریافت پاداش در ازای نگه‌داری رمزارزی مشخص است.

اگر می‌خواهید درباره استیک رمزارز بیشتر بدانید و راه‌های آن در ایران را پیدا کنید، پیشنهاد می‌کنیم مقاله تترلند درباره استکینگ رمزارز را مطالعه کنید.

در این مقاله از بلاگ تترلند، میزان بازدهی سالانه بازارهای بورس و مسکن و طلا را با استیک رمزارز مقایسه کرده‌ایم تا با سرمایه‌گذاری در بازار رمزارزها بیشتر آشنا شوید و سود بیشتر و خطرپذیری کمتری را در سرمایه‌گذاری تجربه کنید.

بازدهی سالانه استیک رمزارز

به‌گزارش کوین‌تلگراف، در سه‌ماهه دوم سال ۲۰۲۳، ارزش سرمایه‌ استیک‌شده در بازار رمزارزها نزدیک به ۶۸‌میلیارد دلار و پاداش سالانه دریافتی ۵‌میلیارد دلار برآورد شده است.

این میزان درمقایسه‌با سه‌ماهه اول ۲۰۲۳ افزایش بیش از ۶۰‌درصدی را نشان می‌دهد. به‌عبارت‌دیگر، در شرایط بازار نزولی رمزارزها سرمایه‌گذاران تمایل دارند تا رمزارزهای خود را استیک کنند و از این طریق سود به‌دست آورند.

به‌طور‌کلی و باتوجه‌به رمزارزها و پروتکل‌های استیک متفاوت موجود در آن‌ها، میانگین بازدهی سالانه استیک رمزارز ۱۱.۶درصد است. ناگفته نماند که متناسب با رمزارز و بازه‌ زمانی مدنظر سرمایه‌گذاران، میزان بازدهی سالانه بین ۲ تا۲۰درصد متغیر است.

بازدهی

بازدهی سالانه بازار بورس

در پنج سال گذشته، میانگین بازدهی سالانه شاخص S&P 500 تقریباً ۱۳درصد بوده است. البته در این بازه زمانی میزان بازدهی سالانه شاخص یادشده نوسان زیادی کرده و از ۵-درصد در سال ۲۰۱۸ تا بیش از ۲۸درصد در سال ۲۰۱۹ متغیر بوده است.

شاخص S&P 500 شاخصی وزن‌دار متشکل از سهام ۵۰۰ شرکت از شرکت‌های بزرگ آمریکاست. این شاخص در بورس نیویورک (NYSE) و نزدک (NASDAQ) و سی‌بی‌اوئی (Cboe BZX Exchange) معامله می‌شود.

بازدهی سالانه بازار طلا

در پنج سال اخیر، میانگین بازدهی سالانه طلا تقریباً ۸درصد بوده است؛ البته در سال ۲۰۲۰ این میزان به ۲۵درصد رسیده و حتی در سال ۲۰۲۱ منفی هم بوده است.

بازدهی سالانه بازار مسکن

در سال‌های اخیر، میانگین نرخ افزایش قیمت جهانی مسکن سالانه ۸.۶درصد تخمین زده شده است. بازدهی سالانه بازار مسکن به‌تفکیک نوع مسکن نیز متفاوت و برای نوع مسکونی ۵ تا ۸درصد و تجاری ۶ تا ۱۰درصد و صنعتی ۷ تا ۱۱درصد بوده است.

شایان ذکر است که نرخ افزایش قیمت مسکن در کشورهای مختلف متغیر است. برای مثال، در کشورهایی مثل برزیل و یونان منفی‌ و در کشورهای نیوزلند و ایالات متحده آمریکا بیش از ۱۱درصد است.

جمع‌بندی

در شرایطی که افزایش نرخ تورم چندین سال است که زندگی اقتصادی مردم را تحت‌تأثیر قرار داده، طبیعی است که افراد دائماً نگران حفظ ارزش سرمایه خود باشند.

برای رفع این نگرانی، بیش از هرچیز نیاز به سرمایه‌گذاری دقیق‌تر و درواقع بستن سبد سرمایه‌گذاری مطمئن احساس می‌شود تا ریسک کاهش ارزش سرمایه به حداقل برسد.

بررسی و مطالعه بازارهای مالی و مقایسه نرخ بازدهی سالانه آن‌ها کمک می‌کند تا انتخابی دقیق‌تر تجربه و سرمایه خود را به‌درستی مدیریت کنید. در بازار رمزارزها، استیکینگ را باید یکی از انواع کم‌ریسک‌ سرمایه‌گذاری‌ دانست.

سرویس استیک تترلند با نام «قلک تترلند» با بازدهی سالانه بین ۲ تا ۲۰درصد راه مطمئن شما برای سرمایه‌گذاری در بازار رمزارزهاست. در این سرویس با پشت‌سر‌گذاشتن محدودیت‌ها، رمزارز مدنظر خود را استیک کنید و بابت ذخیره سرمایه خود پاداش بگیرید.

امتیاز شما به این مقاله

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۴ رای

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا