اخبار

کمتر از یک ماه تا راه‌اندازی مرکز استخراج بیت کوین شرکت تتر

پائولو آردوینو، مدیر ارشد فناوری تتر، از راه‌اندازی سایت استخراج بیت کوین در آمریکای‌جنوبی خبر داد. بااین‌حال، از ارائه جزئیات بیشتر درباره این پروژه خودداری کرد.

آردوینو در توییتر عکسی از کانتینرهایی با لوگوی Tether Energy منتشر کرده که موجب شایعات زیادی شده است. پس از انتشار این عکس، گمانه‌زنی‌ها درباره این پروژه به‌حدی زیاد شد که وی از پاسخ به موقعیت مکانی سایت استخراج بیت کوین شرکت تتر خودداری کرد.

وی در توضیح عکس نوشته است که این کانتینرها اتاق کنترل سایت استخراج بیت کوین شرکت تتر هستند و به‌زودی عملیات استخراج بیتکوین آغاز می‌شود.

مدیر ارشد فناوری تتر در پاسخ به پرسش برخی از افراد درباره موقعیت مکانی این سایت، تنها به ذکر حوزه آمریکای‌جنوبی بسنده کرد. وی گفت به‌دلایل امنیتی از بیان جزئیات بیشتر درباره آن معذور است.

برخی از کاربران به پرسیده‌اند که «چرا لوگو تتر روی کانتینرها فوتوشاپ شده است؟» آردوینو به عمدی‌بودن این کار اشاره کرد و گفت:

حدس می‌زدیم که این عکس در رسانه‌ها منتشر شود. به‌همین‌دلیل، تیم ما می‌خواست که حتما لوگو شرکت روی آن باشد.

او معتقد است نمایش لوگو در سایت استخراج ازنظر امنیتی رویکرد عاقلانه‌ای نیست. تخمین آردوینو برای تاریخ آغاز عملیات استخراج، ماه سپتامبر (شهریور) است.

خبر راه‌اندازی سایت استخراج بیت‌کوین به‌دست شرکت تتر در حالی منتشر شده که چندی پیش هم تتر نرم‌افزار استخراج جدیدی با نام موریا (Moria) را رونمایی کرده بود. آردوینو در مصاحبه‌ای با کوین‌تلگراف گفت که نرم‌افزار موریا تجزیه‌‌و‌تحلیل جامع‌تری از داده‌های مرتبط با تولید انرژی در سایت‌های استخراج بیت‌کوین ارائه می‌دهد.

او معتقد است درزمینه تولید انرژی استخراج بیت‌کوین، به تحلیل داده و نظارت بر عملکرد بهتری نیاز است. نرم‌افزار موریا می‌تواند به بهینه‌سازی عملکرد سایت و استفاده از منابع انرژی‌های تجدیدپذیر کمک می‌کند:

اگر انرژی موردنیاز استخراج بیت‌کوین را با باد یا خورشید تأمین کنیم، پارامترهای زیادی مثل تخمین زمان بیشترین سرعت باد در روز وجود دارد که می‌توان از‌طریق تجزیه‌و‌تحلیل آن‌ها عملکرد وب‌سایت را بهینه و تولید انرژی را بیشتر کرد.

امتیاز شما به این مقاله

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۴ رای

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا