اخبار

شرکت Republic سود سهام کاربران بلاکچین آوالانچ را پرداخت کرد

شرکت سرمایه‌گذاری و فناوری نسل بعدی Republic اعلام کرده است که قصد دارد دارایی دیجیتالی آینده خود را در شبکه بلاکچین آوالانچ منتشر کند. این دارایی دیجیتال که Republic Note نامیده می‌شود، به‌عنوان نوعی پرداخت سود سهام برای سرمایه‌گذارانی است که از سبد گسترده زیرساخت سرمایه‌گذاری Republic بهره می‌برند.

Republic شرکتی فعال در حوزه فناوری و بلاک‌چین است. این شرکت با هدف ایجاد بازارهای مالی شفاف برای سرمایه‌گذاران مختلف تأسیس شده است. هدف اصلی Republic ارائه امکان سرمایه‌گذاری‌های متنوع برای افراد با تمام سطوح سرمایه‌گذاری، ازجمله سرمایه‌گذاران خصوصی و نهادی است. 

شرکت Republic با استفاده از فناوری بلاک‌چین و شبکه‌های قوی مانند Avalanche، بستری امن و کارآمد را فراهم می‌کند و با بهره‌گیری از قابلیت‌های منحصربه‌فرد این پروتکل بلاک‌چین، مزایایی مانند سرعت و مقیاس چشمگیر در انتقال اطلاعات و انجام معاملات را برای کاربران فراهم می‌کند.

بلاکچین آوالانچ از الگوریتمی به نام Consensus Protocol بهره می‌برد که به‌عنوان یکی از الگوریتم‌های معتبر و پرسرعت شناخته می‌شود. این الگوریتم امکان تأیید تراکنش‌های شبکه را با بیشترین سرعت و کمترین هزینه فراهم می‌کند. این ویژگی باعث می‌شود Avalanche گزینه مناسبی برای معاملات بزرگ مالی و اجرای قراردادهای هوشمند به شمار رود.

از مزایای مهم بلاکچین آوالانچ، توانایی اجرای هم‌زمان بیش از یکصدهزار تراکنش در ثانیه است. این ویژگی به کاربران امکان می‌دهد تا تراکنش‌های زیادی را هم‌زمان و به‌سرعت در شبکه انجام دهند. امنیت درخورتوجه بلاکچین آوالانچ و توانایی مقابله با حملات هکری را نیز می‌توان دیگر ویژگی‌های برجسته آن نام برد.

آشنایی با Republic Note

شرکت Republic با ارائه توضیحات بیشتر در پستی در شبکه اجتماعی X، اعلام کرد که Republic Note محصول شاخص سرمایه‌گذاری این مجموعه به‌شمار می‌رود. با استفاده از این توکن دیجیتالی که سود سهام را پرداخت می‌کند، کاربران می‌توانند به بیش از ۷۵۰ سبد سهام خصوصی آن دسترسی داشته باشند.

سهام Republic Note که درحال‌حاضر با قیمت ۰.۳۶ دلار عرضه می‌شود، بیش از ۹۰۰هزار دلار سود دراختیار دارد. انتظار می‌رود پس از رسیدن به آستانه ۲میلیون‌دلاری، سود سهام با استفاده از استیبل‌کوین USDC Circle تقسیم شود.

علاوه‌براین، توکن دیجیتال در روزهای اولیه پس از معرفی‌شدن، بیش از ۳۰میلیون دلار از سرمایه‌گذاران خصوصی و نهادی جذب کرده است. درحال‌حاضر نیز، بیش از ۲۹۰هزار عضو انجمن برای برنامه مبتنی‌بر رمزارز ثبت‌نام کرده‌اند.

هنگامی‌که توکن دیجیتال شروع به تجارت کند، کاربران به حداکثر عرضه توکن، یعنی ۸۰۰میلیون توکن امنیتی مبتنی‌بر بلاک‌چین، دسترسی خواهند داشت. درحال‌حاضر، حدود ۳۷۲میلیون از این توکن‌های دیجیتال در بازار درگردش هستند.

اگرچه شبکه آوالانچ شهرت گسترده صنعت پروتکل اتریوم را ندارد، همان‌طورکه شرکت Republic اشاره کرده است، پروتکل بلاک‌چین لایه اول از مزایای منحصربه‌فردی برخوردار است. Avalanche مقیاس و سرعت را به‌ارمغان می‌آورد؛ زیرا رکورد سریع‌ترین پروتکل بلاکچین را ازنظر توان عملیاتی block-to-finality throughput دارد. 

شرکت Republic به انعطاف‌پذیری کم‌نظیر بلاکچین آوالانچ و سازگاری آن با محیط‌زیست نیز اشاره کرده است. درنهایت، این شرکت اعلام کرده است که راه‌اندازی پروتکل زیرشبکه اختصاصی برای توکن Note که اجرای آن در سال ۲۰۲۴ پیش‌بینی می‌شود، روند تصمیم‌گیری آن‌ها را به‌سمت رقیب اتریوم تغییر داده است.

اندرو دورگی، مدیرعامل شرکت Republic، درباره پروتکل Avalanche، اظهار کرد که این مشارکت فراتر از آنچه در ظاهر به‌نظر می‌رسد، خواهد بود.

درحقیقت، این همکاری به‌جای تمرکز بر امور مشاهده‌شدنی، بیشتر به تطابق چشم‌انداز بلندمدت به‌منظور ایجاد بازارهای مالی شامل برای سرمایه‌گذاران و افراد مختلف توجه می‌کند و بلاکچین آوالانچ با این چشم‌انداز سازگار است.

Republic Note دارایی رمزارزی معمولی نیست

به‌گزارش کریپتونیوز، درحالی‌که Republic Note روی فناوری دفترکل توزیع‌شده (DLT) اجرا می‌شود، دارایی معمولی رمزارزی مانند بیت کوین نیست. این دارایی دیجیتالی را در صرافی‌های رمزارز عمومی نمی‌توان معامله کرد؛ بلکه در پلتفرم‌های خاصی ارائه خواهد شد.

با ارائه جزئیات موردنیاز، تیم Republic اظهار کرد که این دارایی دیجیتال در پلتفرم INX، پلتفرم تجاری ثانویه زیرنظر ایالات متحده برای دارایی‌های غیرمتمرکز، راه‌اندازی خواهد شد.

بااین‌حال، هنوز تاریخ قطعی برای ورود دارایی به بازار عمومی مشخص نیست. انتظار می‌رود توکن پلتفرم در دو یا سه ماه آینده در INX و سایر صرافی‌های امنیتی ویژه راه‌اندازی شود تا به اوج چشم‌انداز خود برسد.

INX با هدف فراهم‌کردن بازاری متمرکز و مطمئن برای معامله‌گران رمزارزها و دارایی‌های متمرکز تأسیس شده است. این مجموعه تحت نظارت و قوانین رهبری مالی آمریکا (SEC) فعالیت می‌کند و اقدامات لازم را برای مطمئن‌شدن از رعایت قوانین آمریکا در حوزه معاملات با دارایی‌های متمرکز انجام می‌دهد.

یکی از ویژگی‌های برجسته INX این است که این پلتفرم به‌عنوان بازاری متمرکز عمل می‌کند و معامله‌گران می‌توانند دارایی‌های متمرکزی مانند توکن‌های امنیتی (Security Tokens) را در این پلتفرم خریدوفروش کنند. همچنین، این پلتفرم از فناوری بلاکچین در فرایندهای خود بهره می‌برد تا امنیت و شفافیت و اطمینان را برای معاملات فراهم کند.

Republic Note به جمع غول‌های صنعتی مانند Blockstream ASIC Note (به‌اختصار BASIC) می‌پیوندد که پس از شراکت با STOKR مستقر در لوکزامبورگ، در آگوست سال جاری وارد عرصه عمومی شد. این توکن نیز مانند اکثر توکن‌های اوراق بهادار، امکان دسترسی به اوراق بهادار دیجیتال پرداخت‌شدنی در بیت کوین را برای کاربران فراهم می‌کند. این اوراق بهادار دیجیتال به‌منظور خرید ماشین‌های استخراج ASIC برای استخراج بیت‌کوین جدید با‌هم ترکیب می‌شوند.

امتیاز شما به این مقاله

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

منبع
cryptonews

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا