اخبارمقاله

رمز ارز آوالانچ (Avalanche) چیست؟

 اگر تا‌به‌حال مطلبی درباره رمزارز آوالانچ نخوانده‌اید، تا پایان همراه ما باشید؛ چرا که در این مطلب از بلاگ تترلند قصد داریم این رمز ارز محبوب را به شما معرفی کنیم.

آوالانچ (Avalanche) شبکه بلاک چینی متن‌باز است‌. این شبکه که قبلاً با نام آوا (AVA) شناخته می‌شد، از پروتکل اجماع خاص خود استفاده می‌کند.

تایید تراکنش‌ها کمتر از یک ثانیه

درباره مهم‌ترین ویژگی این شبکه می‌توان گفت که آوالانچ اولین پلتفرم دارای قرارداد هوشمند است که می‌تواند تراکنش‌ها را در کمتر از یک ثانیه تأیید و به‌طورکامل از ابزار توسعه اتریوم (Ethereum Development Toolkit) پشتیبانی کند. توکن اختصاصی اولانچ ارز دیجیتال آواکس (AVAX) نام دارد.

سهم سرمایه‌گذاران از توکن‌های آوالانچ

Avalanche توانسته است یکی از بهترین برنامه‌های توزیع توکن در فضای رمزارزها را اجرا کند؛ برنامه‌ای که در آن سهم سرمایه‌گذاران خصوصی اولیه کمتر از ۱۴درصد بود و بیش از ۷۰درصد از توکن‌های این شبکه به افراد سازنده و شرکت‌کننده در پروتکل این شبکه تعلق گرفت.

اینترنت بلاک چین‌ها

آوالانچ خود را اینترنت بلاک چین‌ها معرفی کرده و طبیعی است که معماری شبکه ارز دیجیتال AVAX منحصر‌به‌فرد و متفاوت با شبکه‌هایی باشد که تاکنون مدعی اینترنت بلاک چین شده‌اند.

 

آوالانچ

 

الگوریتم AVA چگونه است؟

اگرچه الگوریتم اجماع این شبکه در‌واقع بر‌پایه اثبات سهام (PoS) است؛ اما تفاوت بسیاری با نمونه‌های قبلی دارد. به‌طور‌کلی، الگوریتم اجماع شبکه بلاک چین Avalanche به دو بخش تقسیم می‌شود:

  • آوالانچ: الگوریتم اجماع توان بسیار زیاد و بهینه‌شده بر‌اساس تکنولوژی دفتر‌کل یا بانک اطلاعاتی 
  • اسنومن (Snowman): الگوریتم اجماع توان بسیار زیاد و کاملاً سفارشی‌شده برای قراردادهای هوشمند

 زیرشبکه‌های اصلی ارز دیجیتال AVAX

آوالانچ شبکه‌ای سفارشی‌سازی‌شدنی و مقیاس‌پذیر و متعامل است. در این شبکه، هرچیزی درون یک زیر‌شبکه قرار می‌گیرد و هر زنجیره‌ای بخشی از یک زیر‌شبکه است. بااین‌حال، تأییدکنندگان بلاک الزاماً باید عضوی از شبکه اصلی هم باشند و فعالیت در زیرشبکه‌ها اختیاری است. شبکه اصلی به سه زیرشبکه تقسیم می‌شود: زنجیره سکو (Platform Chain) و زنجیره مبادله (Exchange Chain) و زنجیره قراردادها (Contracts Chain).

ذخایر محدود توکن آوالانچ

حداکثر تعداد ارز دیجیتال AVAX بر‌خلاف اتریوم و سایر ارزهای دیجیتال دارای تورم سالانه ۷۲۰میلیون واحد است. از این میزان ۳۶۰میلیون از‌طریق فرایند استیکینگ و در طول زمان به کاربران به‌طورتدریجی اعطا خواهد شد.

تمام کارمزدهای دریافتی سوزانده و از چرخه حذف می‌شوند. بر‌این‌اساس، حتی رسیدن تعداد ارزهای آواکس به ۷۲۰میلیون واحد غیر‌ممکن خواهد بود. این مکانیزم تقریباً شبیه به ساختار ارز دیجیتال بایننس کوین (BNB) است.

فرایند استیکینگ

آوالانچ به‌دلیل ساختار سبک و ساده و فرایند استیکینگ شفاف، خود را جدا از سایر پلتفرم‌های بلاک چینی می‌داند. برای تبدیل‌شدن به یک گره تأیید‌کننده در شبکه اولانچ، به خرید ارز دیجیتال AVAX حداقل به ۲,۰۰۰ واحد و استیک‌کردن آن نیاز است. تمام کاربران ویندوز، مک، لینوکس و اکثر زیرساخت‌های ابری می‌توانند به گره تأیید‌کننده Avalanche تبدیل شوند.

خرید ارز دیجیتال AVAX

همانند اکثر ارزهای دیجیتال مطرح در بازار رمز ارزها، برای خرید رمز ارز AVAX نیز روش‌های مختلفی وجود دارد. برای خرید توکن شبکه اولانچ می‌توان از طریق صرافی‌های خارجی و یا داخلی اقدام کرد.

صرافی‌های خارجی

صرافی‌های خارجی عمدتا به دلیل طیف وسیع ارزهای دیجیتال پشتیبانی شده و از همه مهم‌تر حجم بالای معاملات خود محبوب هستند. یکی از بهترین صرافی‌های بین‌المللی، صرافی بایننس (Binance) است که از حجم معاملات بسیار بالایی برخوردار است و امکان ترید و خرید و فروش بیش از 300 توکن و کوین دیجیتال را فراهم می‌کند.

 صرافی‌های داخلی

وجود محدودیت‌هایی نظیر امکان مسدود شدن حساب در صرافی‌های بین المللی، کاربران را بیش از پیش به سمت استفاده از صرافی‌های داخلی متمایل کرده است. همچنین هیچ خطری در مورد مسدود شدن حساب با استفاده از صرافی‌های داخلی وجود ندارد.

 

آوالانچ

 

کیف پول ارز دیجیتال AVAX

از آنجا که این پروژه به تازگی راه‌اندازی شده است، هنوز کیف پول‌های مطرح حوزه ارزهای دیجیتال مانند تراست والت و کوینومی امکان نگهداری رمز ارز AVAX را به پلتفرم خود اضافه نکرده‌اند. در حال حاضر تنها یک والت برای نگهداری توکن شبکه اولانچ وجود دارد و آن، کیف پول رسمی ارائه شده توسط تیم این پروژه به آدرس http://wallet.avax.network است.

 تیم پروژه آوالانچ چه کسانی هستند؟

در این بخش، سه شخص مطرح فعال در پروژه Avalnche و ارز دیجیتال AVAX را معرفی می‌کنیم. قابل ذکر است که تیم توسعه‌دهنده این شبکه بلاک چینی بسیار گسترده است و اکثر توسعه‌دهندگان را محققان دانشگاه کرنل آمریکا تشکیل می‌دهند.

 امین گون سیرر (Emin Gun Sirer)

بنیان‌گذار و مدیر اجرایی شبکه اولانچ است. او استاد علم کامپیوتر در دانشگاه کرنل نیز بوده و عمده فعالیتش روی سیستم‌های عامل، شبکه و سیستم‌های توزیع شده است. سیرر به ابداع کننده اولین ارز دیجیتال استفاده کننده از الگوریتم اجماع اثبات کار (Proof of Work) شهرت دارد. او همچان به دنبال توسعه آوالانچ و ارز دیجیتال AVAX است.

جان وو (John Wu)

رئیس بنیاد شبکه بلاک چین اولانچ است.او بیش از 20 سال سابقه فعالیت در حوزه تکنولوژی مالی دارد که عمده آن به عنوان مدیر اجرایی موسسه سرمایه‌گذاری دارایی‌های دیجیتال شیرزپست (SharesPost) بوده است. علت ملحق شدن جان به پروژه ارز دیجیتال AVAX ، مدیریت این پروژه در زمینه تجاری و سرمایه‌گذاری است.

تد یین (Ted Yin)

تد به عنوان معمار پروتکل ارشد (Chief Protocol Architect)، علاقه وافری به طراحی و ساخت عملی سیستم‌های توزیع شده که بتوانند مشکلات اساسی مرتبط با آن مانند تحمل خطا، اجماع ناکافی و سیستم‌های همتا به همتا را حل کنند، دارد.

جمع‌بندی

آوالانچ یک رمز ارز در حال گسترش است که توانسته است در میان سرمایه‌گذاران جایگاه و محبوبیت خود را پیدا کند. سرعت در تایید تراکنش‌ها در کمترین زمان ممکن، یکی از مهمترین ویژگی‌های این شبکه رمزارز است. 

پرسش‌های متداول

رمزارز آوالانچ چیست؟

آوالانچ (Avalanche) یک شبکه بلاک چینی متن باز است . این شبکه که قبلا با نام آوا (AVA) شناخته می‌شد، از یک پروتکل اجماع مخصوص به خود استفاده می‌کند.

امتیاز شما به این مقاله

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۷ رای

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا