اخبارپیشرفتهمقاله

ارز دیجیتال بیت کوین؛ هنوز امیدی هست؟

 بیت کوین همچنان  قابل سرمایه‌گذاری هست یا فرصت از دست رفته است؟ این پرسشی است که ذهن بسیاری از سرمایه‌گذاران را به خود مشغول کرده است. گرچه کارشناسان اظهارنظرهای متفاوتی در‌این‌باره می‌کنند، نشانه‌هایی وجود دارد که نشان می‌دهد بیت کوین همچنان رمز‌ارز مطمئنی برای سرمایه‌گذاری است.

در این مقاله از بلاگ تترلند، این موضوع را بررسی خواهیم کرد که همچنان می‌توان روی بیت کوین سرمایه‌گذاری کرد یا خیر. اگر شما نیز از طرفداران بیت کوین هستید و این روزها دچار ابهام شده‌اید، این مطلب را تا پایان مطالعه کنید.

رشد قیمت بیت کوین در سال ۲۰۲۱

به‌نوشته وب‌سایت مدیوم، رشد چشمگیر بیت کوین، به‌خصوص در سال ۲۰۲۱ که قیمت این ارز دیجیتال را تا مرز ۷۰هزار دلار افزایش داد، موجب شد بسیاری از آگاهان حوزه رمز‌ارز بر این عقیده پافشاری کنند که دیگر فرصت خرید و سودآوری از بیت کوین از دست رفته است.

بااین‌حال، طرفداران پادشاه رمز‌ارزها درباره این موضوع نظر دیگری دارند. سیلو‌این سارل کسی است که سال‌ها روی بیت کوین سرمایه‌گذاری و مطالعه کرده است. وی می‌گوید: «اگر همین‌حالا برای اولین‌بار بیت کوین بخرید، بازهم در میان اولین پذیرندگان این فناوری مالی جای می‌گیرید و به‌زودی سود زیادی عایدتان خواهد شد.»

 

بیتکوین

 

هفت دلیل طلایی برای جذابیت بیت کوین

 سارل برای اثبات ادعایش هفت دلیل را برشمرده و درباره هریک توضیحاتی ارائه کرده است:

۱. از ۷‌میلیارد نفر جمعیت کره زمین، تنها ۱۸۰میلیون نفر کاربر بیت کوین هستند: کافی است این عدد را با ۱۸۰میلیون نفر کاربر شبکه بیت کوین مقایسه کنید تا به این نتیجه برسید که در‌حال‌حاضر در بهترین حالت، فقط ۲.۴درصد از جمعیت جهان از این رمز ارز دارند. به‌عبارت‌دیگر، امروز با خرید پادشاه ارزهای دیجیتال و تلاش برای درک ماهیت آن، شما هم می‌توانید به صف اول پذیرندگان این فناوری نوین ملحق شوید.

۲. از اطرافیان خود بخواهید بیت کوین را برایتان تعریف کنند: احتمالا تعجب می‌کنید که از هر ۱۰ نفر حتی ۱ نفر هم نمی‌تواند به‌خوبی به شما بگوید بیت کوین چیست. اکثر افراد دلایل و استدلال‌های غیرمنطقی و منفی قدرتمندان و سیاست‌مدارانِ سیستم مالی فعلی را برایتان تکرار خواهند کرد.

۳. اکثر کسب‌وکارها هنوز از پرداخت بیت کوین پشتیبانی نمی‌کنند: بیت کوین پول همتابه‌همتا و رمزنگاری‌شده‌ای در قلب سیستمی پرداختی است که می‌تواند جایگزین سیستم فعلی باشد. با‌این‌همه، تعداد بسیار کمی از صاحبان کسب‌وکار هنوز از بیت کوین به‌عنوان روش پرداخت پشتیبانی می‌کنند.

۴. رسانه‌های جریان اصلی به‌طورکلی جنبه منفی بیت کوین را پوشش می‌دهند: با افت بازار بیت کوین، رسانه‌های عمومی خیلی زود تیترهایی درباره بازار نزولی می‌زنند و پیوسته از بیت کوین انتقاد می‌کنند. این رسانه‌ها می‌دانند که این تیترها برای خوانندگان جذاب هستند؛ بنابراین، از آن‌ها سوءاستفاده می‌کنند تا آمار خوانندگانشان را افزایش دهند.

۵. شبکه لایتنینگ هنوز برای اکثر کاربران بیت کوین ناشناخته است: شبکه لایتنینگ آینده بیت کوین برای پرداخت‌های روزمره است. این فناوری لایه‌دوم امکان پرداخت سریع با کارمزد اندک را فراهم می‌کند.

۶. تجربه کاربری هنوز در مراحل ابتدایی است: ازآن‌جاکه بیت کوین برای بسیاری از مردم ناشناخته مانده، هنوز تجربه کاربری موفقی برای این ارز دیجیتال ایجاد نشده است. 

۷. نوسان‌های قیمت بیت کوین هنوز بسیار زیاد است: بیت کوین، تنها بازار واقعا آزاد جهان است.  این‌جا یک نکته واضح است: نوسان قیمت بیت کوین ویژگی این دارایی است، نه عیب آن.

تیترهای مخرب درباره بیت کوین

برخی از تیترهای مخربی که اغلب در رسانه‌ها درباره بیت کوین می‌بینیم، عبارت‌اند از:

  • بیت کوین فاجعه زیست‌‌محیطی است.
  • بیت کوین کلاه‌برداری است.
  • فقط مجرمان از بیت کوین استفاده می‌کنند.

بیتکوین

 

بیت کوین در تقابل با سرمایه‌گذاری سنتی

بسیاری از سرمایه‌گذارانی که از بازارهای سنتی وارد بازار بیت کوین می‌شوند، به‌سختی می‌توانند با این نوسان‌ها کنار بیایند؛ زیرا به آن عادت ندارند. در بازارهای سنتی سهام، قیمت‌ها با نوعی مدارشکن دست‌کاری می‌شوند تا اگر بیش‌ازحد افزایش یا کاهش پیدا کنند، معاملات متوقف شوند.

جمع‌بندی

تعداد ۱۸۰میلیون نفر کاربر بیت کوین در‌مقایسه‌با جمعیت ۷.۸میلیارد‌نفری جهان، درک عمومی اندک از بیت کوین، پذیرفته‌نشدن گسترده در میان کسب‌وکارها، پوشش منفی اخبار رسانه‌ها، آشنایی اندک با شبکه لایتنینگ، تجربه کاربری ضعیف و نوسان‌های شدید بازار این ارز دیجیتال از‌جمله مسائلی است که به ریزش سرمایه‌گذاری روی این ارز دیجیتال دامن زده است.

در‌ این‌ زمینه می‌توان دو تصمیم اساسی گرفت: به‌شکلی غیرضروری مقاومت کنید و زمانتان را از دست بدهید یا متوجه شوید که باید طرز‌فکر دیگری پیش بگیرید و هرچه سریع‌تر با این انقلاب (گذار از سرمایه‌گذاری سنتی به پیشرفته) همراه شوید.  

در پایان گفتی است شما همراهان گرامی با مراجعه به صفحه مبدل تترلند، می‌توانید ارز دیجیتال بیت کوین خود را با بیش از ۱۰۰ رمز‌ارز دیگر‌ و با کارمزد رایگان مبادله کنید.

پرسش‌های متداول

بیت کوین همچنان یک ارزدیجیتال سودآور است؟

اگر همین‌حالا برای اولین‌بار بیت کوین بخرید، بازهم در میان اولین پذیرندگان این فناوری مالی جای می‌گیرید و به‌زودی سود زیادی عایدتان خواهد شد

امتیاز شما به این مقاله

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۸ رای

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا