آموزشامنیتمبتدی

دلیل سرمایه‌گذاری روی ارزهای دیجیتال

اول از همه باید به این پرسش پاسخ دهیم که چرا باید روی ارزهای دیجیتال سرمایه‌گذاری کنیم؟ آیا خرید ارز دیجیتال گزینه مناسبی است؟ دلایل زیادی برای معامله ارز دیجیتال وجود دارد؛ مثلاً پول شما فقط‌و‌فقط متعلق به شماست. وقتی سرمایه خود را در بانک قرار می‌دهید، ممکن است بنا به دلایلی در هر لحظه‌ای سرمایه شما مسدود شود یا ممکن است از بانک سرقت شود. درمجموع، مهم‌ترین دلیل برای خرید ارز دیجیتال می‌تواند حفظ ارزش سرمایه باشد.

ارز دیجیتال یا ارز دیجیتال پایدار؟

خرید ارز دیجیتال پایدار

ارز دیجیتال پایدار یا به‌عبارتی استیبل کوین (Stable Coin) همان‌طور‌که از اسمش پیداست، ارزی رمزنگاری‌شده است که ارزش و قیمتش همواره ثابت است. هدف به‌وجود‌آمدن این گونه ارزها، پدیدار‌شدن فرصت‌های سرمایه‌گذاری ‌کم‌ریسک برای تریدرها و به‌حداقل‌رساندن نوسان‌های قیمت است.

در‌مقابل ارز دیجیتال بیت کوین در سال‌های اخیر دچار نوسان‌های بسیار شدید شده و نگرانی زیادی ایجاد کرده است. ارزهای دیجیتال پایدار از‌جمله USDT ،TUSD ،DAI و GEMINI به‌تازگی از محبوبیت خاصی برخوردار شده‌اند. حال این سؤال مطرح می‌شود که دلیل محبوبیت آن‌ها چیست؟

خرید تتر

همان‌طور‌که قبلاً اشاره کردیم، قیمت ارزهای دیجیتال پایدار ثابت است. استیبل کوین تتر که ارزش و قیمتش برابر با ۱ دلار آمریکاست، ادعا می‌کند که به‌اندازه هر‌یک از توکن‌هایش، پول فیزیکی برای پشتیبانی در بانکی نامشخص دارد.

مشکلات جدی در خرید ارز دیجیتال

مشکلات خرید ارز دیجیتال

در فضای اینترنت روزانه حملات هکری نسبتاً زیادی به اشخاص و سایت‌ها می‌شود. به‌عنوان نمونه، برای خرید ارز دیجیتال روی لینکی کلیک می‌کنید و بعد از مدتی می‌بینید که حسابتان کاملاً خالی شده است. امینت اولین و مهم‌ترین اصل در خرید ارز دیجیتال است. البته ناگفته نماند فرایند خرید ارزهای دیجیتال از امنیت لازم برخوردار است.

یکی از حملات رایج فیشینگ نام دارد که هکر می‌تواند به اطلاعات کیف پول رمزنگاری‌شده شما دسترسی پیدا کند و اطلاعات کاربری شما را در‌اختیار بگیرد.

چند راهکار مؤثر برای افزایش امنیت هنگام خرید ارز دیجیتال

امنیت در خرید ارز دیجیتال
  • هنگام دریافت ایمیل دقت کنید که فرستنده آن معتبر باشد. ایمیل یا فیشینگ آدرس عجیبی دارند.
  • هنگام خرید ارز دیجیتال، به آدرس سایت‌ها دقت کنید. بعضی سایت‌ها با آدرس‌های مشابه اطلاعات را سرقت می‌کنند.
  • ببینید که آیا سایت از گواهینامه SSL استفاده می‌کند یا خیر. اگر آدرس سایت Http(s) داشت، یعنی سایت از گواهینامه SSL بهره می‌برد.
  • همیشه حساب کاربری خود را تأیید دومرحله ای کنید.

جمع‌بندی

درمجموع خرید ارزهای دیجیتال می‌تواند فرصت بسیار مناسبی برای سرمایه‌گذاری باشد. اگر در این زمینه مبتدی هستید، در مرحله اول فقط کافی است درباره ارزهای دیجیتال و استیبل کوین‌ها اطلاعات لازم را به‌دست آورید و ببینید آیا این کار مناسب شماست یا خیر.

تترلند با در‌اختیار داشتن به‌روزترین اطلاعات در صنعت خرید ارز دیجیتال، می‌تواند به شما برای سرمایه‌گذاری کمک کند.

امتیاز شما به این مقاله

میانگین امتیازات ۴ از ۵
از مجموع ۲ رای

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا