دسته‌بندی نشده

سرپرست هوش مصنوعی گوگل معتقد است نباید از ChatGPT سیگنال معامله بگیرید

تعداد ربات‌های هوش مصنوعی در حال افزایش هستند. در عصر هوش مصنوعی، یکی از مشکلات بزرگ پیش روی ما انتشار حجم زیادی از اخبار و اطلاعات نادرست به‌کمک چت‌بات‌ها و ربات‌های AI است؛ اطلاعاتی که می‌توانند بسیاری از افراد را گمراه کنند.

احتمالاً شما هم با بلاگ پست‌ها یا تبلیغاتی مواجه شده‌اید که درباره پیش‌بینی چت‌جی‌پی‌تی یا سایر چت‌بات‌ها از قیمت بیتکوین یا سایر رمزارزها هستند. آیا این ابزارها برای معامله‌کردن مطمئن هستند؟ لارنس مورونی (Laurence Moroney)، سرپرست هوش مصنوعی گوگل، اخیراً در مصاحبه‌ای نکات مهمی درباره استفاده از چت‌بات‌هایی مانند ChatGPT برای معامله‌گری بیان کرد.

او معتقد است که چت‌بات‌های هوش مصنوعی به‌هیچ‌عنوان نمی‌توانند نقش مشاور سرمایه‌گذاری را ایفا کنند. این چت‌بات‌ها براساس الگوریتم اختصاصی یادگیری ماشین، داده‌های موجود در بانک اطلاعاتی در‌اختیارشان را واکاوی می‌کنند. این بانک اطلاعاتی امروز به وسعت تمام اینترنت است.

بدیهی است که در بستر اینترنت حجم زیادی از اطلاعات درست و نادرست درکنار یکدیگر قرار دارند. در‌حال‌حاضر، تشخیص این موضوع که کدام گزاره درست است و کدام‌یک اشتباه، از عهده ChatGPT و ابزارهای مشابه خارج است. به‌همین‌دلیل، لارنس پیشنهاد می‌کند که در هیچ شرایطی توصیه‌های معاملاتی این ابزارها را مبنای تصمیم‌گیری برای سرمایه‌گذاری در بازارهای مالی قرار ندهید.

مورونی پا را فراتر گذاشت و از نگرانی‌ای جدی در استفاده از چت‌بات‌ها نیز پرده برداشت. او معتقد است فراگیرشدن استفاده از این ابزارها به‌شکل کنونی می‌تواند تأثیر مخرب جدی در بازارهای مالی به‌همراه داشته باشد.

فرض کنید یک‌میلیون نفر در سراسر جهان به توصیه ChatGPT برای خرید یک رمزارز دست به‌ کار شوند. در این شرایط، مهم نیست که آن توکن ارزش بنیادی دارد یا خیر. ورود حجم زیادی از نقدینگی قطعاً می‌تواند قیمت آن را افزایش دهد. لارنس معتقد است که این اتفاق می‌تواند به‌ نوعی بازارسازی مصنوعی در بازارهای مالی منجر شود؛ اتفاقی که شکل‌گیری چرخه سالم معامله در بازارها را غیرممکن می‌کند.

در‌عین‌حال، مورونی چند پیشنهاد مهم هم برای بهبود و ارتقای عملکرد چت‌بات‌ها در‌زمینه بازارهای مالی ارائه می‌کند. برای مثال، باید منابع معتبر و متقن برای واکاوی و تحلیل داده‌ها دراختیار این ابزارها قرار بگیرند. بدین‌ترتیب، بخش زیادی از اطلاعات نادرست غربال می‌شوند.

علاوه‌براین، لارنس پیشنهاد می‌کند که به‌جای استفاده از چت‌بات‌ها برای دریافت سیگنال خریدوفروش، باید از آن‌ها برای تجزیه‌و‌تحلیل سریع‌تر داده‌های مالی استفاده کرد. در حالت عادی، برای پیدا‌کردن داده مالی خاصی باید اسناد و صورت‌های مالی مختلفی را بررسی کنید. سپردن این کار به چت‌بات‌ها کمک می‌کند تا خیلی سریع‌تر به اطلاعات موردنیاز دست پیدا کنید.

چت‌بات‌ها نمی‌توانند پیش‌بینی‌های دقیق و درستی از قیمت رمزارزها در‌اختیار شما قرار دهند؛ بنابراین، در استفاده از این ابزارها و تبلیغات مربوط به دریافت سیگنال خریدو‌فروش کوین‌ها و توکن‌ها به‌کمک چت‌جی‌پی‌تی با احتیاط بیشتری عمل کنید.

امتیاز شما به این مقاله

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

منبع
crypto.news

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا