دسته‌بندی نشده

استیبل کوین شبکه کاردانو در راه بازار ارزهای دیجیتال

استیبل کوین شبکه کاردانو به نام DJED در مسیر عرضه به بازار ارزهای دیجیتال قرار دارد. به‌گزارش تترلند و به‌نقل از وب‌سایت خبری‌تحلیلی کوین‌گپ (Coingape)، استیبل کوین‌ها به‌دلیل شرایط ویژه و پایداری‌شان بیش‌ازپیش محبوبیت پیدا کرده‌اند؛ ازاین‌رو، دست‌اندرکاران حوزه صنعت کریپتو قصد دارند انواع مختلفی از استیبل کوین‌ها را در‌اختیار کاربران قرار دهند.

تا‌به‌امروز، استیبل کوین تتر بیشترین محبوبیت را در میان سرمایه‌گذاران داشته است.

 کمتر کسی است که با تتر و مزیت‌هایش آشنا نباشد و همه می‌دانند تا زمانی‌که ارز فیات پشتوانه این رمزارز است، با خاطری آسوده می‌توان این ارز دیجیتال را جایگزین دلار کاغذی کرد.

دیگر استیبل کوین‌ها برای ربودن گوی سبقت محبوبیت از تتر کار چندان ساده‌ای در پیش ندارند؛ با‌این‌حال، اخبار متعددی درباره تولید و عرضه استیبل ‌کوین‌های جدید به‌گوش می‌رسد.

شکست پروژه استیبل کوین ترا

سال ۲۰۲۲، شبکه ترا تصمیم گرفت پروژه‌ای مبنی‌بر تولید و عرضه استیبل کوین الگوریتمی (UST) اجرا کند؛ ولی این پروژه در مدت کوتاهی شکست خورد.

در همان زمان، بسیاری از کاربران صنعت ارزهای دیجیتال به این نوع دارایی خاص بدبین بودند؛ گرچه این مسئله سبب نشده است تا توسعه‌دهندگان شبکه کاردانو استیبل کوین الگوریتمی جدیدی راه‌اندازی نکنند.

 

استیبل کوین شبکه کاردانو

 

ویژگی DJED چیست؟

استیبل کوین الگوریتمی DJED که در بین کاربران کاردانو شور‌و‌هیجان زیادی برایش وجود داشت، ۳۱ژانویه۲۰۲۳ رسما در شبکه اصلی کاردانو راه‌اندازی شد.

DJED استیبل کوینی با وثیقه بیش‌از‌حد (Overcollateralized) است که ارز دیجیتال بومی کاردانو، ADA، از آن پشتیبانی و از توکن شِن (SHEN) به‌عنوان رمزارز ذخیره خود استفاده می‌کند.

موفقیت در اخذ ممیزی امنیتی DJED 

استیبل کوین DJED به‌تازگی ممیزی امنیتی موفقی را به‌پایان رسانده است. طراحی و تولید این استیبل کوین بیش از یک سال به‌طول انجامیده است.

با راه‌اندازی استیبل کوین یادشده، این توقع به‌وجود آمده است که ارزش کل دارایی‌های قفل‌شده (TVL) در اکوسیستم کاردانو افزایش پیدا کند.

پرداخت کارمزدهای کاردانو با Djed

به‌گفته شرکت IOG، توسعه‌دهنده کاردانو، در گام بعدی قرار است از DJED برای پرداخت تمام کارمزدهای کاردانو استفاده شود.  یکی از صرافی‌های متمرکز به نام Bitrue به‌تازگی اعلام کرده است که ارزهای دیجیتال DJED و SHEN پس از راه‌اندازی، در بازار اسپات این پلتفرم فهرست می‌شوند.

براساس این گزارش، استیبل کوین DJED از زمان راه‌اندازی، بیش از ۲۷میلیون توکن ADA را به‌عنوان پشتوانه جذب کرده است.

 

استیبل کوین شبکه کاردانو

 

رشد قیمتی ADA

پس از راه‌اندازی این استیبل کوین، قیمت رمزارز ADA رشد درخورتوجهی را تجربه کرد و به ۰.۳۹۶ دلار رسید.

تا زمان نگارش این مطلب (۱۲بهمن۱۴۰۱)، قیمت کاردانو اندکی کاهش یافته و به ۰.۳۸۳ دلار رسیده است؛ اما در بازه‌های زمانی روزانه و هفتگی، قیمتش به‌ترتیب ۳ و ۷درصد افزایش پیدا کرده است.

جمع‌بندی

در این گزارش، درباره ویژگی‌های استیبل کوین کاردانو صحبت کردیم و توضیح دادیم که پس از شکست پروژه تولید استیبل کوین شبکه ترا، رویکردها به DJED چگونه خواهد بود.

آیا استیبل کوین کاردانو می‌تواند بازار ارزهای دیجیتال را شوکه کند؟ این پرسشی است که احتمالا برای بسیاری از کاربران به‌وجود آمده است. گرچه هنوز پاسخ مشخصی برای این پرسش وجود ندارد، با‌توجه‌به ویژگی‌های خاص شبکه کاردانو، تا حدی می‌توان به دریافت پاسخ نزدیک شد.

پروژه کاردانو و ارز رمزنگاری‌شده ADA مرتبط با آن از زمان تأسیس در سال ۲۰۱۵ تاکنون، هیاهوی زیادی در جامعه و بازار خرید ارز دیجیتال ایجاد کرده است. دقتی که در توسعه کاردانو به‌خرج داده می‌شود، آن را تا حدودی در فضای ارزهای رمزپایه و بازار خریدوفروش ارز دیجیتال منحصربه‌فرد می‌کند.

 Cardano به‌عنوان بلاک‌چینی نسل سوم طراحی شده و هدف آن حل مشکلات مقیاس‌پذیری نسل اول (مثلا بیت کوین) و نسل دوم (مثلا اتریوم) است.

پرسش‌های متداول

استیبل کوین شبکه کاردانو چیست و چه ویژگی‌هایی دارد؟

DJED استیبل کوینی با وثیقه بیش‌از‌حد (Overcollateralized) است که ارز دیجیتال بومی کاردانو، ADA، از آن پشتیبانی و از توکن شِن (SHEN) به‌عنوان رمزارز ذخیره خود استفاده می‌کند.

امتیاز شما به این مقاله

میانگین امتیازات ۴ از ۵
از مجموع ۶ رای

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا