اخباردسته‌بندی نشدهمقاله

زورآزمایی بیت کوین با تورم بریتانیا

بیت کوین و بازار رمز ارزها  با وجود تورمی که اقتصاد جهانی و بسیاری از بازارهای مالی را تحت‌تأثیر خود قرار داده، همچنان در حال صعود هستند. به‌گزارش تترلند و به‌نقل از وب‌سایت خبری‌تحلیلی کوین‌دسک، تورم فزاینده بریتانیا در ۴۰ سال اخیر بی‌سابقه بوده و به رقم ۱۰.۱درصد رسیده است. همچنین با از‌دست‌رفتن اعتماد سرمایه‌گذاران به پوند استرلینگ، پوند استرلینگ ابتدا به ۱.۱۲ دلار و سپس به ۱.۰۴ دلار سقوط کرده است که کمترین میزان در تاریخ بریتانیا به‌شمار می‌رود و نشانه‌ای از کاهش اعتماد سرمایه‌گذاران است. نکته دیگر اینکه ارزش پوند در‌برابر بیت کوین به بیشترین میزان اخیر خود رسیده است.

 

بیت‌کوین

 

رمزارزها ناجی تورم بریتانیا 

علاقه به کریپتو در چنین محیطی افزایش یافته است. حجم معاملات پوند انگلیس در ماه سپتامبر ۱,۱۵۰درصد افزایش یافت؛ در‌حالی‌که بریتانیا اخیراً میزبان کنفرانس جمعی بیت کوین بود که لیزا کامرون، رئیس گروه پارلمانی همه‌ احزاب دارایی‌های دیجیتال و رمزنگاری، در آن شرکت کرد.

کامرون در مصاحبه‌ای اختصاصی با کوین‌تلگراف تأیید کرد که بریتانیا به مرکز بین‌المللی دارایی‌های دیجیتال و رمزنگاری تبدیل خواهد شد. با‌این‌حال، مشکلات و موانع نظارتی مختلفی بر سر راه آن‌ها قرار دارد. اخیراً ریشی سوناک، نخست‌وزیر جدید بریتانیا، نیز علاقه‌اش را به ارزهای دیجیتال ابراز کرده است. با‌وجود‌این، پس‌زمینه اقتصادی در بریتانیا بسیار نگران‌کننده است.

نوسان قیمت اتریوم 

نرخ اتریوم نیز نوسان قیمت را تجربه کرده است. بسیاری از پیش‌بینی‌ها حاکی از آن بود که قیمت اتریوم در کانال ۱,۳۰۰ دلار خواهد ماند؛ اما به‌نظر می‌رسد که پیش‌بینی‌ها چندان درست از آب در‌نیامده است و این رمز‌ارز همچنان به نوسان قیمتی‌اش ادامه می‌دهد. به‌گزارش وب‌سایت خبری‌تحلیلی کوین‌دسک، قیمت سایر آلت‌کوین‌های اصلی تا حد زیادی ثابت بوده؛ اگرچه قیمت ارز دیجیتال XRP بیش از ۳درصد افزایش یافته است.

بررسی قیمت نفت برنت و طلا

نوسان قیمت در بخش‌های دیگر اقتصادی بریتانیا مشهود است. طبق گزارش‌ها، نفت خام برنت که معیار سنجش شاخص بازارهای انرژی است، اندکی افزایش یافته و بیش از ۹۳ دلار در هر بشکه معامله شده است. این میزان درمقایسه‌با ابتدای سال افزایش بیش از ۱۵درصدی را نشان می‌دهد. علاوه‌براین، قیمت هر اونس طلا با ۱.۶درصد افزایش، به ۱,۶۵۴ دلار رسیده است.

نگاه رمزارزها به تصمیم فدرال رزرو 

مدت‌هاست که نگاه بازارهای مالی، به‌ویژه بازار رمزارزها از جمله بیت کوین، به تصمیم فدرال رزرو آمریکا گره خورده است. ۲۷ژوئیه۲۰۲۲، بانک مرکزی ایالات متحده آمریکا نرخ بهره را ۷۵ واحد پایه‌‌ای افزایش داد. با این تصمیم نگرانی و سردرگمی معامله‌گران دوچندان شد. این تصمیم فدرال رزرو کارشناسان را به تحلیل و پیش‌بینی وا‌داشته است.

ناگفته نماند احتمال دارد بانک مرکزی این کشور نرخ بهره را مجدداً افزایش دهد. در این صورت، ممکن است سرنوشت مبهمی درانتظار رمز‌ارزها باشد. کارشناسان امیدوار بودند که افزایش نرخ بهره به‌جای ۷۵ واحد پایه‌ای، تنها ۵۰ واحد افزایش یابد. دراین‌میان، بسیاری از تحلیلگران معتقد‌ند که این تحلیلی بسیار خوش‌بینانه بوده است.

آخرین قیمت ارزهای دیجیتال

طبق گزارش وب‌سایت خبری‌تحلیلی کوین‌دسک، جدیدترین تغییرات قیمتی رمزارزها در سال ۲۰۲۲ ازاین‌قرار است: 

  • شاخص بازار: ۹۳۵.۷۳
  • بیت کوین: ۱۷,۰۰۰ دلار 
  • اتریوم: ۱,۳۰۳ دلار 
  • طلا: ۱,۶۰۰ دلار در هر اونس تروی

بیت‌کوین

 

نقش بیت کوین در اقتصاد بریتانیا

اِد کانوی، اقتصاددان بریتانیایی، معتقد است: «در‌حال‌حاضر، بریتانیا در رکودی به‌سر می‌برد که ممکن است طولانی‌ترین دوره از زمان شروع رکوردها باشد.» MPC نیز پیش‌بینی می‌کند که تورم از اواسط سال ۲۰۲۳ به‌شدت افزایش خواهد یافت. شاید بیت کوین  و تتر بتواند این بحران را حل کند. 

خروش قیمتی رمزارزها

 اکنون به‌نظر می‌رسد که بیت کوین آماده ادامه معامله در محدوده قیمتی بین ۱۸,۶۰۰ تا ۲۰,۲۰۰ دلار است. واگرایی صعودی خفیفی در بازار رمزارزها در حال شکل‌گیری است؛ چرا‌که قیمت رمزارز مومنتوم نیز اخیراً با سرعت بیشتری افزایش یافته است.

 صاحب‌نظران معتقد‌ند هنوز شرایط برای این صعود قیمتی مهیا نیست. در‌مقابل، اظهار‌نظرهای خوش‌بینانه‌ای نیز وجود دارند که می‌گویند قیمت بیت کوین به روند صعودی‌اش ادامه خواهد داد. 

پیچیدگی بازار رمز ارزها

 بازارهای مالی پیچیدگی‌های خود را دارند. شاید لازم باشد گاهی عینک خوش‌بینی را برداشت و واقعیت را دید و پذیرفت.

در‌حال‌حاضر، مهم‌ترین اتفاق تصمیم فدرال رزرو آمریکا برای افزایش نرخ بهره است. ایالات متحده آمریکا مدت‌هاست با تورم و بحران اقتصادی دست‌و‌پنجه نرم می‌کند و شاید برای مقابله با این بحران، راهی به‌جز افزایش ۰.۷۵درصدی نرخ بهره نداشته باشد. آینده همه‌چیز را مشخص خواهد کرد.

جمع بندی 

بیت کوین، سرمایه‌گذاران بریتانیایی به ارزش بازار رمزارزها بسیار امیدار کرده است. این امیدواری پس از آن قوت گرفت که ویتالیک بوترین، خالق رمزارز اتریوم، در توییتی نوشت به‌دنبال ارزش در توکن‌های جوک است. 

یکی از توکن‌های پرمعامله‌ در صرافی غیرمتمرکز یونی‌سواپ (Uniswap) حدود ۱۰میلیون دلار از حجم معاملات درون‌زنجیره‌ای را ازآنِ خود کرده است. 

پرسش‌های متداول

دلیل محبوبیت بیت کوین در بریتانیا چیست؟ 

افزایش فزاینده تورم بریتانیا که مردم را به پوند بی‌اعتماد و نظر آن‌ها را به بیت کوین جلب کرده است. 

امتیاز شما به این مقاله

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۳ رای

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا