اخبار

بیت کوین از ۴۱هزار دلار عبور کرد

مهم‌ترین خبر در میان رالی گسترده رمزارزها

برای اولین‌بار از اوایل می۲۰۲۲، قیمت بیت کوین به بیش از ۴۰هزار دلار افزایش یافت. در روزهای اخیر، قیمت این رمزارز در بازه ۴۰هزار دلار نوسان می‌کرد.

بر‌اساس داده‌های CoinGecko، در ۳‌دسامبر‌۲۰۲۳ (۱۲آذر۱۴۰۲)، قیمت بیت کوین از ۳۹,۵۰۰ به بیش از ۴۰هزار‌ دلار رسید؛ یعنی بیشترین میزان در ۱۹ ماه گذشته. در‌نهایت، قیمت این رمزارز در اواخر روز یکشنبه تا مرز ۴۱‌هزار دلار صعود کرد.

بر‌اساس گزارش‌های منتشر‌شده، قیمت بیت کوین در ۷ روز گذشته نزدیک به ۱۰درصد افزایش ‌یافته است. در آخرین به‌روزرسانی، بیت کوین با قیمت بیش از ۴۰,۷۵۰ دلار معامله شده است که افزایش حدوداً ۴درصدی را در ۲۴ ساعت گذشته نشان می‌دهد.

این نشان می‌دهد که از ابتدای ژانویه تاکنون قیمت بیت کوین بیش از ۱۴۰درصد رشد کرده است. بااین‌حال، رکورد کنونی همچنان حدود ۴۲درصد کمتر از اوج قیمت تقریباً ۶۹هزاری دلار این رمزارز در ۱۰‌نوامبر‌۲۰۲۱ است.

اتریوم از مرز ۲,۲۰۰ دلار عبور کرد

به‌گزارش کریپتونیوز، هم‌زمان با رشد چشمگیر قیمت بیت کوین، دومین رمزارز مهم بازار، یعنی اتریوم (ETH)، نیز روند افزایشی را تجربه و در میان رشد کلی بازار رمزارزها، از ۲,۲۰۰ دلار عبور کرد. معامله اتریوم با قیمت ۲,۲۰۵ دلار در ۲۴ ساعت گذشته درصد رشدی مشابه رشد بیت کوین را نشان می‌دهد.

همچنین، درحالی‌که سایر رمزارزهای موجود در فهرست ۱۰ رمزارز برتر براساس ارزش بازار روند صعودی با سودهای کمتر را نشان دادند، BNB، کوین وابسته به صرافی بایننس، در روز گذشته کاهش جزئی حدود ۰.۱درصدی را تجربه کرد.

روند صعودی اخیر بیت کوین در پی سقوط درخورتوجه آن به کمتر از ۴۰هزار دلار در آوریل‌۲۰۲۲ شکل گرفت. این رمزارز که باارزش‌ترین دارایی دیجیتال ازنظر ارزش بازار به‌شمار می‌رود، در چند ماه گذشته روند روبه‌رشدی را تجربه کرده است.

بخشی از این اتفاق به شایعه‌های منتشر‌شده درباره تصمیمات بانک مرکزی ایالات متحده آمریکا و تأیید احتمالی ETF بیت کوین در کشور و انتظارات خوش‌بینانه شکل‌گرفته درباره آن نسبت داده می‌شود.

تأثیر ETF بیت کوین بر افزایش قیمت پادشاه رمزارزها

صندوق معاملاتی بورسی (ETF) به‌عنوان یکی از انواع روش‌های سرمایه‌گذاری، امکان نگه‌داری و خریدوفروش دارایی‌های گوناگونی از‌جمله سهام، اوراق بهادار، ارزها یا کالاها را فراهم می‌کند و مشابه سهام‌های دیگر در بازار بورس معامله‌کردنی است. ETF اسپات بیت‌کوین امکان سرمایه‌گذاری مستقیم در بیت‌کوین را فراهم می‌کند و قیمت آن بر‌اساس قیمت بازار بیت‌کوین تعیین می‌شود. 

این نوع ETF می‌تواند مزایای متعددی را برای سرمایه‌گذارانی به‌ارمغان بیاورد که به‌دنبال دسترسی آسان و ایمن به بازار رمزارزها هستند. در‌حال‌حاضر، درخواست‌های متعددی برای دریافت مجوز ETF اسپات بیت‌کوین ارائه شده است.

شایعاتی وجود دارد که کمیسیون اوراق بهادار و بورس (SEC) به‌احتمال زیاد چندین درخواست را هم‌زمان تأیید خواهد کرد تا رقابت را در‌زمینه هزینه‌های ETF تشویق کند. تأیید ETF اسپات بیت‌کوین می‌تواند به افزایش قیمت بیت‌کوین و جذب سرمایه در صنعت رمزارزها منجر شود.

به همین ترتیب، اتریوم که از می‌۲۰۲۲ بیش از ۲,۲۰۰ دلار معامله نشده بود، در هفته‌های اخیر چندین‌بار به این سطح نزدیک شده است. روند مهم در تراکنش‌های پادشاه رمزارزها برداشت ۳۷‌هزار بیت کوین به‌واسطه مالکان این رمزارز را در بازه بین ۱۷نوامبر تا ۱دسامبر۲۰۲۳ نشان می‌دهد. این امر حاکی از آن است که افراد ترجیح می‌دهند دارایی‌های‌شان را مستقیماً نگه‌داری کنند.

افزایش ۱۲۰درصدی بیت کوین در سال ۲۰۲۳

کوین‌تلگراف می‌نویسد قیمت بیت کوین در سال ۲۰۲۳ افزایش خیره‌کننده بیش از ۱۲۰درصدی را تجربه کرده است. این افزایش خوش‌بینی کارشناسان صنعت رمزارزها به تداوم روند افزایشی در سال ۲۰۲۴ را به‌دنبال داشته است.

پاسکال گوتیه (Pascal Gauthier)، مدیرعامل لجر (Ledger)، بر چشم‌انداز روشن قیمت بیت کوین در آینده تأکید کرده است. او اعتقاد دارد که سال ۲۰۲۳ سال آماده‌سازی برای روند صعودی پیش‌بینی‌شده در سال ۲۰۲۴ و پس‌از‌آن خواهد بود.

مارکوس تیلن، رئیس تحقیقات ماتریکس‌پورت (Matrixport)، نیز ۳۰نوامبر۲۰۲۳ با انتشار یادداشتی پیش‌بینی کرد که ارزش بیت کوین تا آوریل سال آینده به بیش از ۶۰هزار دلار و تا پایان سال ۲۰۲۴ به ۱۲۵هزار دلار خواهد رسید.

به‌گفته تیلن، در گذشته بازار خرس‌ها سه دوره سه‌ساله از روند صعودی را تجربه کرده است. تجزیه‌و‌تحلیل‌ها نشان می‌دهد که سه سال دیگر از بازار صعودی فعلی که سال ۲۰۲۳ اولین سال آن بوده، در پیش است.

تیلن توضیح داد:

از‌لحاظ تاریخی، سال‌هایی که پاداش استخراج بیت‌کوین به نصف کاهش ‌یافته است (رویداد هاوینگ)، معمولاً صعودی بوده‌اند و از اینکه رویداد هاوینگ بعدی در اواسط آوریل‌۲۰۲۴ رخ خواهد داد، می‌توان نتیجه گرفت که روند صعودی فعلی شروع جریانی بلندمدت است.

بااین‌حال، چشم‌انداز مثبت رمزارزها از زمان ثبت آخرین رکورد بیت کوین در نزدیکی سطح ۶۹هزار دلار در نوامبر۲۰۲۱، با مشکلات متعددی مواجه بوده است. مسائلی از‌جمله فروپاشی‌ شرکت‌ها و صرافی‌ها و ورشکستگی‌های پروژه‌ها و دادخواهی‌های کیفری به‌طور مکرر بر روند این صنعت تأثیرگذار بوده‌اند.

تأثیر حواشی FTX و Binance بر بازار کریپتو

اخیراً پرونده‌های پرمخاطب مربوط به FTX و Binance به راه‌حل‌هایی رسیده‌اند و ناظران صنعت رمزارزها این نتیجه‌گیری‌ها را نقطه عطف بالقوه‌ای در رسیدگی به مسائل طولانی‌مدت در بازار دارایی‌های دیجیتال می‌دانند.

FTX در سال ۲۰۲۳ به‌دلیل ورشکستگی ناگهانی، به اتهام‌های مرتبط با دزدیدن میلیاردها دلار از حساب‌های مشتریان متهم شد و پرداخت ۲۵۰میلیون دلار وثیقه را برای این شرکت به‌همراه داشت. مارس‌۲۰۲۴، صرافی FTX با مهم‌ترین رقیب خود، Binance، توافق کرد که واحد غیرآمریکایی‌اش را به Binance بفروشد. 

این توافق باعث شد که مشتریان FTX بتوانند دارایی‌هایشان را بازیابی کنند و بایننس بتواند سهم بازار رمزارزی خود را گسترش دهد. نوامبر‌۲۰۲۳، در پرونده Binance، بزرگ‌ترین صرافی جهان، این شرکت به ارائه خدمات معاملات رمزارزی بدون مجوز به کاربران و تخطی از قوانین مبارزه با پول‌شویی و تحریم‌ها متهم شد. در‌نهایت، بایننس با پرداخت جریمه ۴.۳‌میلیارد‌دلاری و ایجاد تغییرات مدیریتی، از مشکلات حقوقی و مالی رهایی یافت.

امتیاز شما به این مقاله

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

منبع
cryptonewscointelegraph

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا