اخبار

استیبل کوین هایی مانند تتر باید تحت‌نظارت مستقیم آمریکا قرار گیرند

هشدار مقام برجسته اداره خزانه‌داری ایالات متحده

والی آدیمو (Wally Adeyemo)، معاون وزیر خزانه‌داری، درباره خطرهای مرتبط با سوءاستفاده تروریست‌ها از استیبل کوین هایی مانند تتر هشدار داده است. وی تأکید می‌کند که تتر باید تحت‌نظارت مستقیم سازمان‌های نظارتی رسمی آمریکا قرار گیرند. به‌گفته او، این اقدام باعث می‌شود تا صادرکنندگان خارج از ایالات متحده آمریکا مجبور شوند از سوءاستفاده تروریست‌ها جلوگیری کنند.

۲۹نوامبر۲۰۲۳ (۸آذر۱۴۰۲)، یکی از مقام‌های ارشد وزارت خزانه‌داری ایالات متحده آمریکا بدون اشاره رسمی به تتر (USDT) به‌عنوان مهم‌ترین رمزارز در این حوزه، از خطرهای ناشران استیبل کوین غیرآمریکایی که از پشتوانه دلاری استفاده می‌کنند. انتقاد کرد. وی استدلال کرد که آنان باید به استفاده هکرها و سوءاستفاده‌کننده‌ها از آن‌ها رسیدگی کنند.

معاون وزیر خزانه‌داری در سخنرانی خود در رویداد انجمن بلاک‌چین در واشنگتن، بیانیه هشدارآمیزی درباره تأمین مالی غیرقانونی در صنعت رمزارزها صادر کرد. والی آدیمو بخش مهمی از صحبت‌هایش را به نکته‌ها و خطرهای مرتبط با استیبل کوین ها، به‌ویژه تتر، اختصاص داد. وی در اظهاراتش اشاره کرد:

نمی‌توانیم اجازه دهیم که ارائه‌دهندگان استیبل‌کوین با پشتوانه دلار [ازجمله تتر] در خارج از ایالات متحده آمریکا بدون اینکه مسئولیتی درقبال جلوگیری از سوءاستفاده تروریست‌ها از پلتفرمشان برعهده بگیرند، از امتیاز استفاده از ارز ما برخوردار شوند.

به‌گزارش ام‌اس‌ان، آدیمو به سخنرانی قبلی‌اش در CoinDesk’s Consensus 2022 ارجاع داد که در آن رمزارزها را به‌عنوان فرصتی مغتنم برای نوآوری معرفی کرده بود. وی اظهار کرد که در همان زمان به ضرورت اقدامات پیشگیرانه صنعت برای جلوگیری از استفاده سازمان‌های جنایی چندملیتی و تروریست‌ها و دولت‌های خودسر از دارایی‌‌هایی دیجیتال نیز تأکید کرده بوده است. بااین‌حال، وی افزود که این موضوع با استقبال صنعت رمزارزها روبه‌رو نشده است.

معاون وزیر خزانه‌داری دراین‌باره گفت:

درحالی‌که برخی به درخواست‌های ما توجه کرده‌اند و اقداماتی برای جلوگیری از فعالیت‌های غیرقانونی انجام داده‌اند، اقدام‌نکردن شرکت‌های بزرگ و کوچک نشان‌دهنده خطری آشکار برای امنیت ملی ما است.

او به توافق اخیر مقام‌های ایالات متحده آمریکا با بایننس اشاره کرد و گفت که تروریست‌ها و قاچاقچی‌های مواد مخدر و عوامل سوءاستفاده جنسی از کودکان از خدمات این شرکت استفاده می‌کنند.

مفاد توافق دولت آمریکا با بایننس

۲۱نوامبر‌۲۰۲۳ (۳۰آبان۱۴۰۲)، توافق دولت آمریکا با بایننس اعلام شد. این توافق شامل پرداخت جریمه‌ ۴.۳میلیارددلاری به سازمان‌های دولتی آمریکا و استعفای مدیر ارشد و خروج کامل این شرکت از بازار آمریکا بود.

طبق این توافق، بایننس پذیرفت که جریمه‌ای به‌ارزش ۳.۴‌میلیارد دلار به کمیسیون مبارزه با پول‌شویی (FinCEN) و ۹۶۸‌میلیون دلار به دفتر کنترل دارایی خارجی (OFAC) بپردازد. 

طبق ادعای این دو سازمان، بایننس بدون داشتن مجوزهای لازم، خدمات معاملاتی رمزارزی را به مشتریان آمریکایی ارائه داده است. همچنین، قوانین مبارزه با پول‌شویی و تحریم‌ها را زیر پا گذاشته است.

بخش دیگری از این توافق مبتنی‌بر استعفای چانگ‌پنگ ژائو، مؤسس و مدیر ارشد بایننس بود که به چندین اتهام ازجمله توطئه، تقلب، پول‌شویی و اداره بورس غیرمجاز اعتراف کرده است. درنهایت، بایننس متعهد شد که به‌طور کامل از بازار آمریکا خارج شود و تمام فعالیت‌هایش را در این کشور متوقف کند.

آدیمو در‌ادامه صحبت‌هایش افزود:

می‌خواهم فعالان صنعت دارایی‌های دیجیتال که معتقدند فراتر از قانون هستند و کسانی که عامدانه چشمانشان را روی قانون می‌بندند و کسانی که با تبلیغ دارایی‌ها و خدماتشان به جنایت‌کارها و تروریست‌ها و کشورهای سرکش کمک می‌کنند، مستقیماً خطاب قرار دهم. پیام من به شما ساده است: شما را پیدا خواهیم کرد و شما را مسئول خواهیم دانست.

وی پیشنهاد کرد که بخش رمزارز می‌تواند در راهبرد‌های تبادل اطلاعات درباره عوامل نامناسب، راه صنعت بانکداری ایالات متحده آمریکا را دنبال کند. ۲۱نوامبر‌۲۰۲۳، وزارت خزانه‌داری یکی دیگر از شرکت‌های ارائه‌دهنده خدمات مخلوط‌کننده رمزارزها به نام سینباد (Sinbad) را نیز تحریم کرد. وی توضیح داد که این سرویس تراکنش‌های مرتبط با هک کره‌شمالی را پشتیبانی می‌کند.

سرویس مخلوط‌کننده رمزارز

Crypto Mixing Service (سرویس مخلوط‌کننده رمزارز) سرویسی مرتبط با رمزارزهاست. سرویس مذکور با این هدف طراحی شده تا اطلاعات تراکنش‌های رمزارزی را پنهان کند و مسیر تراکنش‌ها را تغییر دهد. هدف اصلی این سرویس‌ها افزایش حریم خصوصی و امنیت کاربران در فضای رمزارزی است.

زمانی‌که شخصی تراکنش رمزارزی انجام می‌دهد، اطلاعاتی مانند آدرس مبدأ و مقصد و میزان رمزارز ارسال‌شده مشاهده‌شدنی هستند. سرویس‌های مخلوط‌کننده رمزارز با ترکیب تراکنش‌های گوناگون از چندین کاربر، مسیر تراکنش را پیچیده‌تر می‌کنند. بدین‌ترتیب، تعقیب تراکنش‌ها به‌وسیله شخصیت‌های خارجی سخت‌تر می‌شود.

از این سرویس‌ها برای افزایش حریم خصوصی و جلوگیری از ردیابی تراکنش‌ها در جامعه رمزارزی به‌طور گسترده استفاده می‌شود. بااین‌حال، ارتباط این سرویس‌ها با فعالیت‌های غیرقانونی نیز انتقادات و مسائل حقوقی زیادی را به‌دنبال داشته است؛ چرا‌که این سرویس‌ها می‌توانند امکان انجام تراکنش‌های فرار مالی برای کاربردهای غیرقانونی را فراهم کنند.

امتیاز شما به این مقاله

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

منبع
msn

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا