اخبار

نیمی از جمعیت ترکیه صاحب رمزارز هستند

براساس نظرسنجی‌ای که صرافی کوکوین در کشور ترکیه انجام داده است، نیمی از جمعیت کشور ترکیه رمزارز دارند. این آمار نشان می‌دهد که پذیرش رمزارزها در کشور ترکیه در یک‌و‌نیم سال گذشته از ۴۰ به ۵۲درصد افزایش یافته است.

صرافی کوکوین، پنجمین صرافی بزرگ جهان، به وب‌سایت دکریپت اعلام کرد که نتایج این نظرسنجی نشان می‌دهد که باتوجه‌به تورم شدید در کشور ترکیه، علاقه مردم به سرمایه‌گذاری روی رمزارزها به‌عنوان سپری مقابل تورم افزایش یافته است. کشورهای برزیل و نیجریه نیز از دیگر کشورهای برتر ازلحاظ پذیرش رمزارز عنوان شده است. این کشورها در چند سال گذشته دچار تورم شدید هستند.

براساس این نظرسنجی، ۵۸درصد از پاسخ‌دهندگان دلیل اصلی سرمایه‌گذاری روی رمزارزها را افزایش ثروت در بلندمدت و ۳۷درصد از آنان دلیل خود را حفظ ارزش سرمایه عنوان کرده‌اند. همچنین، ۷۱درصد از سرمایه‌گذاران صاحب بیتکوین هستند و ۴۵درصد آنان روی اتریوم و دیگر آلت‌کوین‌ها سرمایه‌گذاری کرده‌اند.

اگرچه مردان همچنان از زنان تمایل بیشتری به سرمایه‌گذاری روی رمزارزها دارند، سهم زنان درمقایسه‌با گذشته افزایش چشمگیری یافته است. این گزارش نشان می‌دهد که ۴۷درصد از سرمایه‌گذاران رمزارز بین ۱۸ تا ۳۰ساله زن هستند و ۵۷درصد از آنان ازطریق دوستان و آشنایان با رمزارزها آشنا شده‌اند.

صرافی کوکوین معتقد است که برای شکل‌دهی اکوسیستم مالی فراگیر و پاسخ‌گو، داشتن درک عمیق و جامع از سرمایه‌گذاران رمزارز از اهمیت فراوانی برخوردار است. با پذیرش روزافزون رمزارزها، درک اقدامات و تمایلات و انگیزه سرمایه‌گذاران رمزارزها در سراسر جهان امری ضروری محسوب می‌شود. 

امتیاز شما به این مقاله

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۶ رای

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا