متوسطمقاله

 بهترین کامیونیتی‌های رمزارز در شبکه‌های اجتماعی

وقتی از افراد باتجربه در بازار رمزارزها بپرسید که «اگر به گذشته برگردید، چه کاری بود که در روز اول ورود به این بازار انجام می‌دادید؟»، احتمالاً بسیاری از آنان می‌گویند که «ای کاش با کامیونیتی‌های مهم کریپتو از همان روز اول آشنا می‌شدم!»

بله، ورود به دنیای رمزارزها می‌تواند کمی دلهره‌آور باشد؛ اما یکی از ویژگی‌های منحصر‌به‌فرد این حوزه وجود انجمن‌های فعال است که با دنبال‌کردن آن‌ها، مسیر سرمایه‌گذاری در رمزارزها هموار می‌شود؛ انجمن‌هایی که هدف اصلی آن‌ها ارائه جدیدترین اخبار و اطلاعات حوزه رمزارز و پاسخ به پرسش‌های دیگر اعضای گروه است.

این کامیونیتی‌ها در شبکه‌های اجتماعی فعال هستند و پلتفرم‌های X (توییتر سابق)، ردیت (Reddit)، دیسکورد (Discord)، تلگرام (Telegram)، یوتیوب (YouTube) و فیسبوک (Facebook) ازجمله شبکه‌های اجتماعی محبوب در بین کامیونیتی رمزارز محسوب می‌شوند.

مقاله‌ای که پیش روی شماست، بهترین کامیونیتی‌هایی را معرفی می‌کند که در هر شبکه اجتماعی می‌توانید پیدا کنید. با تترلند همراه باشید.

کامیونیتی رمزارز چیست؟

کامیونیتی رمزارز گروهی از افراد هم‌فکر و هم‌عقیده است که کنار‌هم جمع می‌شوند تا درباره رمزارزها و بلاکچین با یکدیگر بحث و تبادل‌نظر کنند و تازه‌ترین اخبار و اطلاعات رمزارزها را مرور کنند. در‌واقع، وجود چنین کامیونیتی‌ها باعث می‌شود تا سرمایه‌گذاران با آگاهی بیشتری در دنیای بلاکچین فعالیت کنند و سریع‌تر از جدیدترین اخبار و اطلاعات این حوزه باخبر شوند. به‌عبارت‌دیگر، مسئولیت آموزش و اطلاع‌رسانی حوزه رمزارز بیشتر بر دوش همین کامیونیتی‌هاست.

تقریباً تمام رمزارزها در شبکه‌های اجتماعی کامیونیتی اختصاصی دارند؛ اما انجمن‌هایی هم هستند که افراد و سازمان‌های مستقل ایجاد کرده‌اند. درادامه، بهترین کامیونیتی‌های رمزارز در شبکه‌های اجتماعی را معرفی خواهیم کرد.

توییتر؛ پررفت‌وآمدترین شبکه اجتماعی رمزارزی‌ها

در توییتر بیش از ۷‌میلیون حساب کاربری وجود دارد که درباره رمزارزها و بلاکچین بحث و تبادل‌نظر می‌کنند. از این نظر، توییتر پرطرفدارترین شبکه اجتماعی در بین رمزارزی‌ها محسوب می‌شود. جالب است بدانید که هشتگ bitcoin# بیش از ۵۰میلیون بار و هشتگ ethereum# بیش از ۱۹میلیون بار تکرار شده است.

حساب کاربری پلن‌بی (100trillionUSD)، تریدر معروف کریپتو، با بیش از ۱.۸میلیون نفر دنبال‌کننده، یکی از حساب‌های کاربری پرطرفدار توییتر است که اغلب مواقع محلی برای تبادل‌نظر درباره رمزارزها می‌شود.

Documenting Bitcoin ،Marty Bent ،Jameson Lopp ،Nic Carter ،Alex Gladstein ،Bitcoin Archive ،Natalie Brunell ،Messari و… از دیگر حساب‌های کاربری پرطرفدار کریپتو در توییتر محسوب می‌شوند؛ البته فراموش نکنید هر توییت ایلان ماسک می‌تواند باعث تغییر در بازار رمزارزها شود.

ردیت؛ بستری برای تبادل‌نظر 

ردیت یکی از محافل‌ اصلی بحث‌ و گفت‌وگو در میان کامیونیتی‌های رمزارز است. تقریباً هر رمزارز معتبری در ردیت کامیونیتی دارد و اطلاعات مفیدی می‌توانید درباره آن‌ها پیدا کنید. همچنین، ردیت به بستر اصلی تبادل ایده‌ها و دیدگاه‌ها درباره سرمایه‌گذاری در بازار رمزارزها تبدیل شده است و در آن انبوهی از اطلاعات میان کامیونیتی‌ها و افراد رد‌وبدل می‌شود. 

در این شبکه اجتماعی، در تمام حوزه‌های بلاکچین و رمزارز، از ترید گرفته تا مفاهیم اصلی بلاکچین، می‌توانید اطلاعات مفیدی پیدا کنید. ساب‌ردیت‌های r/Cryptocurrency با ۶.۷میلیون نفر عضو و r/Bitcoin با ۵.۷میلیون نفر عضو و r/Ethereum با ۲.۵میلیون نفر عضو از کامیونیتی‌های فعال‌ ردیت محسوب می‌شوند.

کامیونیتی

دیسکورد؛ جدیدترین اخبار و ترندهای روز

اگرچه پلتفرم دیسکورد شبکه اجتماعی محبوب گیمرها محسوب می‌شود، کامیونیتی‌های رمزارزی بسیاری نیز در این پلتفرم فعالیت می‌کنند. سرورهای دیسکورد را می‌توان اولین جایی دانست که تازه‌ترین خبرها و رویدادها و ترندهای روز دنیای رمزارز منتشر می‌شوند. پس از روندهای صعودی بازار رمزارز، تریدرها پیروزی‌های خود را در دیسکورد جشن می‌گیرند.

سرورهایی که در‌ادامه معرفی کرده‌ایم، سرورهای مهم و اصلی رمزارز در دیسکورد هستند که در آ‌ن‌ها، از سیگنال و شیوه‌های ترید گرفته تا اطلاع‌رسانی ایردراپ‌ها را می‌توانید پیدا کنید:

تلگرام؛ سریع‌ترین بستر برای اطلاع از قیمت‌های روز

با وجود گروه‌ها و کانال‌های متنوع در تلگرام، ۲۴ساعته در ۷ روز هفته می‌توانید از جدیدترین اخبار و قیمت‌های روز رمزارزها باخبر شوید. حتی بات‌هایی در تلگرام وجود دارند که در تمام ساعات روز، تغییرات قیمتی رمزارز مدنظرتان را برایتان ارسال می‌کنند.

همچنین، تریدرهای بسیاری در تلگرام فعال هستند و با عضویت در کانال آنان می‌توانید از شیوه‌ها و سیگنال‌هایشان برای سرمایه‌گذاری در بازار رمزارزها استفاده کنید. اطلاع‌رسانی ایردراپ‌ها، کمپین‌ها، تحلیل‌های تکنیکال و فاندامنتال و رصد فعالیت نهنگ‌ها از دیگر موضوعاتی است که می‌توانید در کامیونیتی‌های تلگرامی رمزارز پیدا کنید.

گروه‌های Tetherland ،Crypto Inner Circle ،Wolf of Trading ،Learn2Trade ،Whale Alert ،Airdrop و Coin Bureau Insider از گروه‌های معروف و پرکاربر کریپتویی تلگرام محسوب می‌شوند.

یوتیوب؛ محلی برای یادگیری

ناگفته پیداست که بهترین ویدئوهای آموزشی و نکته‌های سرمایه‌گذاری و تحلیلی رمزارزها را می‌‌توانید در یوتیوب پیدا کنید. کانال‌های یوتیوبی رمزارز از کانال‌های پرطرفدار این شبکه اجتماعی هستند و برخی از این ویدئوها بازدیدهای میلیونی دارند. همچنین، بخش دیدگاه‌های این ویدئوها به محلی برای بحث‌ و تبادل‌نظر میان فعالان بازار رمزارز تبدیل شده است.

«ترید لایو» نیز یکی از بخش‌های پرطرفدار کانال یوتیوبی است که نحوه ترید تریدرهای معروف را می‌توانید به‌صورت زنده تماشا کنید. کانال‌های Coin Bureau ،BitBoy Crypto ،Sheldon Evans ،99Bitcoins ،Benjamin Cowen و Crypto Banter ازجمله کانال‌های یوتیوبی معروف کامیونتی رمزارز هستند.

می‌توان گفت برای افرادی که در بازار رمزارزها تازه‌وارد هستند، یوتیوب بهترین پلتفرم برای یادگیری ترید و سرمایه‌گذاری در بازار رمزارزهاست.

مزایای پیوستن به کامیونیتی رمزارز چیست؟

کار و حرکت گروهی همیشه بهتر از کار انفرادی است. پیوستن به کامیونیتی‌های رمزارز نیز علاوه‌بر استفاده از کمک دیگر افراد گروه، مزایای منحصر‌به‌فردی در دنیای رمزارزها، به‌ویژه سرمایه‌گذاری در بازار دارد. درادامه مطلب، برخی از مزایای مهم پیوست به کامیونیتی رمزارز را معرفی خواهیم کرد.

اطلاعات و اخبار به‌روز

پیوستن به کامیونیتی رمزارز بهترین راه برای به‌روز‌ماندن در دنیای رمزارزهاست. شما می‌توانید در این انجمن‌ها از تازه‌ترین اخبار، اطلاعات، محصولات، ابزارها، شیوه‌ها و مفهوم‌ها باخبر شوید. این امر باعث می‌شود تا در تصمیم‌گیری‌ها و انجام فعالیت‌های وابسته به زمان، به‌موقع اقدام کنید.

یافتن منتور

احتمالاً شما هم هنگام مطالعه مفاهیم پیچیده بلاکچین و رمزارزها، گاهی دچار سردرگمی شده‌اید. پیوستن به کامیونیتی که پر از افراد متخصص در این زمینه هستند، به شما کمک می‌کند تا این مفاهیم را راحت‌تر یاد بگیرید.

ایستادن بر لبه تکنولوژی

به‌عنوان عضوی از کامیونیتی فعال رمزارز، این فرصت را پیدا می‌کنید که زودتر از بقیه به جدیدترین اطلاعات توسعه تکنولوژی بلاکچین و رمزارز باخبر شوید. همچنین، بینش جمعی کامیونیتی‌ها به شما کمک می‌کند تا بهتر تصمیم‌گیری‌ کنید.

دریافت پشتیبانی

برخی از انجمن‌های رمزارزی از حضور افرادی بهره می‌برند که به شما در سرمایه‌گذاری و ترید رمزارزها به‌صورت اختصاصی مشاوره می‌دهند.  

راه‌انداختن کسب‌وکار

اگر به فکر راه‌انداختن کسب‌وکار در حوزه بلاکچین و رمزارز هستید، مطمئناً کامیونیتی‌های رمزارز بهترین محل برای تحقیقات بازار و مشاوره‌گرفتن هستند. همچنین، هم‌تیمی‌های مناسبی می‌توانید برای شروع کسب‌وکار خود پیدا کنید.

جمع‌بندی

روزانه میلیون‌ها نفر در سراسر جهان در شبکه‌های اجتماعی مختلف درباره رمزارزها سخن می‌گویند، تبادل‌نظر می‌کنند، مفاهیم پیچیده بلاکچین را آموزش می‌دهند و به‌صورت زنده ترید می‌کنند. از دلِ همین بحث‌ها و تبادل‌نظرها و محفل‌های آموزشی، کامیونیتی‌هایی شکل گرفتند و افراد با هر نظر و علاقه و تخصصی کنار یکدیگر در دنیای رمزارزها حرکت می‌کنند.

در دنیای به‌ظاهر پیچیده رمزارزها که هیچ‌وقت نمی‌توان آینده هیچ پروژه‌ای را پیش‌بینی کرد، با پیوستن به کامیونیتی‌های رمزارز می‌توانید اطلاعات و دانش خود را به‌روز نگه دارید و در مواقع حساس، بهترین تصمیم را بگیرید و در زمان درست، اقدام درست را انجام دهید.

امتیاز شما به این مقاله

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۴ رای

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا