اخبار

در دنیای رمزارزها چه می‌گذرد؟ مهم‌ترین اخبار بازار رمزارزها (۸ تا ۱۰شهریور۱۴۰۲)

در این مطلب، از رویدادهای مهم اخیر بازار رمزارزها باخبر می‌شوید؛ از عوامل تأثیرگذار بر قیمت بیتکوین گرفته تا ترندهای روزانه و اخبار بلاکچین، دیفای، NFT ،WEB3 و قانون‌گذاری رمزارزها.

چکیده اخبار مهم (۸ تا ۱۰شهریور۱۴۰۲)

  • کمیسیون بورس و اوراق بهادار آمریکا تصمیم‌گیری درباره ETFهای بیتکوین را به‌تعویق انداخت.
  • ذخایر بیتکوین صرافی‌ها به کمترین حد خود از ژانویه۲۰۱۸ رسیده است.
  • اجرای قانون انتقال رمزارز در انگلستان موجب محدودیت برخی انتقال‌های کسب‌وکارهای رمزارزی خواهد شد.

SEC تصمیم‌گیری درباره ETFهای بیتکوین را ۴۵ روز دیگر به‌تعویق انداخت

۳۱آگوست۲۰۲۳ (۹شهریور۱۴۰۲)، کمیسیون بورس و اوراق بهادار آمریکا (SEC) اعلام کرد که به‌منظور بررسی اصلاح قانون برای صدور مجوز راه‌اندازی ETFهای بیتکوین در بازار بورس، به زمان بیشتری نیاز دارد.

طبق اعلام SEC، بررسی درخواست راه‌اندازی هفت ETF بیتکوین، از‌جمله ETF بزرگ‌ترین شرکت مدیریت دارایی جهان، بلک‌راک، تا ۴۵ روز دیگر به‌تعویق افتاد. درخواست شرکت‌های VanEck ،WiseOrigin ،Invesco Galaxy ،WisdomTree ،Bitwise و Valkyrie Digital Assets دیگر ETFهای به‌تعویق‌ افتاده است.

اعلام تأخیر تصمیم‌گیری SEC درباره ETFهای بیتکوین در حالی منتشر می‌شود که تنها دو روز از پیروزی شرکت گری‌اسکیل در نبرد حقوقی علیه SEC می‌گذرد. گری‌اسکیل موفق شده بود در دادگاه ثابت کند که اقدام SEC برای رد درخواست این شرکت به‌منظور راه‌اندازی ETF بیتکوین غیرقانونی است.

پیروزی گری‌اسکیل در دادگاه باعث افزایش قیمت بیتکوین و احساسات مثبت در بازار شد. برخی از تحلیلگران احتمال راه‌اندازی ETF بیتکوین در سال ۲۰۲۳ را بیش‌ازپیش تخمین زده‌اند و تا ۷۵درصد آن را محتمل می‌دانند.

کاهش ذخایر بیتکوین صرافی‌ها به کمترین حد خود از ژانویه۲۰۱۸

براساس گزارش وب‌سایت تحلیل کریپتوکوانت، حجم بیتکوین‌های ذخیره‌شده در کیف‌پول‌های صرافی‌های متمرکز به کمترین حد خود در بیش از ۵ سال گذشته رسیده است.

ذخایر بیتکوین صرافی‌‌ها با کاهش ۴درصدی در این ماه، به ۲میلیون بیتکوین معادل حدود ۵۴.۵میلیارد دلار رسیده است که کمترین میزان از ژانویه۲۰۱۸ (دی‌۱۳۹۶) محسوب می‌شود.

مارکوس تیلن، مدیر تحقیقات و استراتژی در شرکت تحلیلی ماتریکس‌پورت، معتقد است که این کاهش تا حدی نمایانگر افزایش تقاضا برای سرویس‌هایی مثل کلیرلوپ (Clearloop) است که به کاربران امکان می‌دهد تا بدون انتقال وجوه به صرافی‌های متمرکز، رمزارز معامله کنند.

او افزود که این مسئله با گذشت زمان باعث خواهد شد تا صرافی‌های متمرکز از اهمیت کمتری برخوردار شوند و آن‌ها را به‌سمتی متمایل کند که برای افزایش سود خود مدل‌های تجاری جدیدی ایجاد کنند.

اجرای قانون جدید انگلستان برای رمزارزها از ماه سپتامبر

با اجرای قانون جدید انگلستان درباره انتقال رمزارزها، از ماه سپتامبر‌ کسب‌وکارهای رمزارزی این کشور با محدودیت‌های تازه‌ای مواجه خواهند شد.

این قانون که ۱۷آگوست به‌تصویب رسید، ارائه‌دهندگان خدمات دارایی‌های دیجیتال را هدف قرار داده است و این سرویس‌ها را ملزم می‌کند تا اطلاعات مربوط به انتقال دارایی‌های رمزارز را جمع‌آوری و تأیید کنند و سپس به‌اشتراک بگذارند.

گروه ویژه اقدام مالی (FATF) قانون جدید انگلستان را پیشنهاد داده است و این قانون با هدف مبارزه با پول‌شویی و تأمین مالی فعالیت‌های تروریستی اجرا خواهد شد.  

امتیاز شما به این مقاله

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۶ رای

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا