اخبار

احتمال کاهش قیمت بیت کوین تا ۳۷هزار دلار قبل از رویداد هاوینگ

۱۰ژانویه۲۰۲۴ (۲۰دی۱۴۰۲) و بعد از سال‌ها کشمکش، بالاخره کمیسیون بورس و اوراق بهادار آمریکا (SEC) با درخواست ETF اسپات بیت کوین موافقت کرد. طی این اتفاق تاریخی، ۱۱ صندوق ETF اسپات بیت کوین در آمریکا مجوز فعالیت گرفتند و معاملات آن‌ها از صبح پنجشنبه ۱۱ژانویه۲۰۲۴ (۲۱دی۱۴۰۲) در آمریکا آغاز شد. 

تحت تأثیر انتشار این خبر، قیمت بیت‌کوین در یک روز از ۴۴,۰۰۰ تا ۴۹,۰۰۰ دلار افزایش پیدا کرد. علاوه‌براین، در دو روز ابتدایی معاملات ETF بیت کوین، شاهد ثبت رکورد ۴میلیارد دلار معامله در صندوق‌های فعال بودیم. 

به‌گفته NewsBTC، روند صعودی قیمت BTC خیلی زود متوقف شد؛ به‌طوری‌که بیت‌کوین کمی بعد از تأیید و عرضه صندوق‌های ETF اسپات بیت کوین، روند نزولی را آغاز کرد. امروز که ۴ روز از حکم تاریخی SEC سپری شده، بیت‌کوین در محدوده ۴۲,۹۰۰ دلار معامله می‌شود. این یعنی در کمتر از ۳ روز شاهد کاهش قیمت ۱۲/۴درصدی بیت‌کوین بودیم. 

حجم معاملات روزانه بیت کوین هم نوسان‌های زیادی در روزهای گذشته تجربه کرده است. درست یک روز بعد از تأیید ETF بیت‌کوین، رکورد بیش از ۴۰میلیارد دلار معامله بیت‌کوین در یک روز ثبت شد. این در حالی است که در شبانه‌روز گذشته تنها حدود ۱۶میلیارد دلار آمار خرید‌وفروش BTC را شاهد بوده‌ایم. این یعنی بیش از ۶۲درصد کاهش حجم معاملات بیت کوین رخ داده است. 

دیدگاه های جیسون پیزینو درباره قیمت بیت‌کوین

جیسون پیزینو، تحلیلگر ارز دیجیتال، اعتقاد دارد که روند رشد موقتاً متوقف شده است و باید منتظر اصلاح قیمت این ارز دیجیتال باشیم. پیزینو در ویدئویی که جمعه ۱۲ژانویه۲۰۲۴ (۲۲دی۱۴۰۲) منتشر کرد، دیدگاه‌های خود را درباره وضعیت فعلی بازار BTC به‌اشتراک گذاشت. به‌گفته این تحلیلگر، انتظار می‌رود قیمت بیت کوین پیش از هاوینگ ۲۰ تا ۲۲درصد افت پیدا کند و به سطوح حمایتی ۳۷هزار تا ۳۹هزار دلار برسد.

این در حالی است که پیش‌بینی می‌شود هاوینگ بیت‌کوین در آوریل‌۲۰۲۴ رخ دهد. این یعنی بیش از ۳ ماه تا رویداد هاوینگ بعدی فاصله داریم. پیزینو معتقد است که بیت کوین در‌حال‌حاضر در بازار صعودی روی سطح مقاومت مهمی معامله می‌شود و این می‌تواند اصلاح درخورتوجه قیمت را به‌دنبال داشته باشد. از دیدگاه او، محدوده ۴۲هزار دلار حمایت مهمی برای بیت‌کوین در روزهای فعلی به‌شمار می‌رود. 

همچنین، پیزینو اعتقاد دارد که هیجان مرتبط با ETFهای اسپات BTC باعث شده است تا قیمت بیت کوین تا ۴۹هزار دلار افزایش یابد. فروکش‌کردن این هیجان‌ها می‌تواند روند نزولی بیت‌کوین را در پی داشته باشد. به‌نظر می‌رسد که اتفاق با کاهش حجم معاملات این رمزارز رخ داده است. 

جالب است بدانید که تحلیلگران سایت کریپتوکوانت هم پیش‌بینی افت قیمت بیت کوین تا محدوده ۳۷هزار دلار را تأیید کرده‌اند. با اینکه بازار ارزهای دیجیتال در ماه‌های اخیر رشد درخورتوجهی را تجربه کرده است، پیزینو بر اهمیت درک الگوهای تاریخی قیمت و رفتار بازار تأکید می‌کند.

او می‌گوید برای هرگونه اصلاح یا برگشت قیمت بیت‌کوین باید آماده باشیم و منتظر بمانیم و ببینیم که آیا بیت‌کوین روند نزولی فعلی خود را تا قبل از هاوینگ ادامه خواهد داد یا اتفاقات دیگری در راه هستند.

امتیاز شما به این مقاله

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

منبع
newsbtc

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا