اخبار

نگاهی به عملکرد 4 میم کوین برتر بازار کریپتوکارنسی در یک سال اخیر

هرچند میم کوین ها از‌نظر فاندامنتال حرف زیادی برای گفتن ندارند، تجربه نشان داده است که به‌عنوان یکی از طبقات دارایی محبوب‌ در بازار کریپتوکارنسی شناخته می‌شوند. به‌طوری‌که در زمان نگارش این مطلب، ارزش بازار ۴ میم کوین برتر بازار کریپتوکارنسی بیش از ۲۰میلیارد دلار است. 

در جدول زیر، می‌توانید تغییرات قیمت ۴ میم کوین برتر بازار کریپتوکارنسی را در یک سال گذشته مشاهده کنید. 

تغییرات قیمت ۴ میم کوین برتر بازار کریپتوکارنسی

عملکرد میم‌کوین‌های دوج کوین و شیبا اینو و پپه

همان‌طورکه در جدول بالا مشاهده می‌کنید، دو میم کوین بزرگ بازار کریپتوکارنسی، یعنی دوج کوین (DOGE) و شیبا اینو (SHIB)، در یک سال گذشته، نه‌تنها افزایش قیمت را تجربه نکرده‌اند؛ بلکه به‌ترتیب ۵/۵ و ۷/۸۸ درصد کاهش قیمت هم در آن‌ها به‌چشم می‌خورد. 

در‌مقابل، دو میم کوین معروف دیگر که هر دو در سال ۲۰۲۳ رونمایی شدند، عملکرد درخورتوجهی از خود به‌نمایش گذاشته‌اند. پپه (PEPE)، میم کوین قورباغه‌ای بازار کریپتو، در آوریل‌۲۰۲۳ رونمایی شد. این ارز دیجیتال در ماه‌های منتهی به ژانویه‌۲۰۲۴، رشد قیمت ۲,۰۹۲درصدی را تجربه کرد. به‌همین‌دلیل، پپه را باید موفق‌ترین میم کوین بازار کریپتو در یک سال گذشته دانست. ناگفته نماند که با وجود افزایش قیمت درخورتوجه، پپه با مارکت‌کپ ۵۴۲میلیون‌دلاری، فاصله زیادی با دوج کوین و شیبا اینو دارد. 

عملکرد میم‌کوین بانک

به‌نوشته کریپتودات‌کام، یکی دیگر از میم کوین‌هایی که در سال ۲۰۲۳ موفقیت‌های زیادی به‌دست آورد، بانک (BONK) بود. این میم‌کوین در بستر بلاک‌چین سولانا راه‌اندازی شده است. در یک سال گذشته، افزایش قیمت ۱,۰۸۰درصدی را برای این رمزارز شاهد بوده‌ایم. نکته مهم این است بخش چشمگیری از این رشد قیمت، بعد از اکتبر‌۲۰۲۳ رقم خورده است. تحلیلگران بخشی از افزایش تراکنش در شبکه سولانا و افزایش قیمت رمزارز SOL را هم به میم‌کوین بانک نسبت می‌دهند. 

نکته مهم اینکه کاهش قیمت دوج کوین و شیبا اینو در شرایطی رقم خورده است که بیت کوین و اتریوم به‌ترتیب رشد قیمت ۱۷۰ و ۸۳درصدی را در یک سال اخیر تجربه کرده‌اند. این موضوع باعث شده است تا دو میم‌کوین برتر بازار کریپتوکارنسی با نوع عقب‌ماندگی در بازار روبه‌رو باشند. 

گفتنی است که فعالیت نهنگ‌های دوج کوین و شیبا اینو در یک سال گذشته نه‌تنها کم نشده است؛ بلکه مدام در حال خرید این رمزارزها هستند. نرخ توکن‌سوزی در اکوسیستم شیبا اینو هم رکورد کم‌نظیری را در ماه‌های اخیر ثبت کرده است. همه این شواهد نشان می‌دهند که در سال ۲۰۲۴ می‌توان منتظر نوسان‌های قیمت بیشتری در دوج کوین و شیبا اینو بود.

امتیاز شما به این مقاله

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۲ رای

منبع
crypto.news

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا