اخبار

شکایت مجدد علیه کوین‌بیس به‌دلیل شفافیت‌نداشتن در معرفی برخی استیبل‌کوین‌ها

پنجشنبه، ۱۶ژوئن۲۰۲۱ (۱۶خرداد۱۴۰۱)، شکایتی دسته‌جمعی علیه صرافی کوین بیس مطرح شد. در این شکایت، ادعا شده است که کوین بیس در فهرست‌کردن استیبل کوین TerraUSD Classic) USTC) و افشای روابط مالی خود با ترافرم‌ لبز (Terraform Labs) کوتاهی کرده است.

ناگفته نماند این دومین شکایت گروهی علیه کوین بیس است؛ زیرا در ماه گذشته نیز، شکایتی درباره پاک‌سازی استیبل‌کوین GYEN در نوامبر‌۲۰۲۱ مطرح شد. در شکایت ۱۶ژوئن، عنوان شده است که کوین‌بیس در انجام بررسی‌های لازم درباره Terraform Labs و معرفی خطرهای مربوط به این رمزارز به‌عنوان استیبل‌کوین الگوریتمی سهل‌انگاری کرده است.

این پرونده اطلاعات مربوط به استیبل‌کوین‌های ارائه‌شده دیگر پلتفرم‌های معاملاتی ازقبیل Robinhood و Gemini و Kraken را با Coinbase مقایسه می‌کند و به این نتیجه می‌رسد که کوین بیس به‌جای افشای ماهیت TerraUSD به‌عنوان رمزارزی که پشتوانه مالی ندارد و تنها به‌واسطه الگوریتمی پرخطر کنترل می‌شود، آن را مانند دیگر استیبل‌کوین‌ها فهرست کرده است.

همچنین، در این پرونده آمده است که کوین بیس ونچر (Coinbase Ventures)، بازوی سرمایه‌گذاری این شرکت، یکی از حامیان بزرگ ترافرم لبز محسوب می‌شود و این انگیزه دیگری برای کوین‌بیس بود تا نوسان‌های USTC را فاش نکند.

امتیاز شما به این مقاله

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا