اخبار

عبور بیت کوین از ۶۷هزار دلار؛ آیا منتظر ATH‌ جدید در همین هفته باشیم؟

قیمت بیت کوین از ۶۷هزار دلار عبور کرد و اکنون ارزش بازار رمزارزها به رقم بیش از ۲/۵تریلیون دلار رسیده است. دلیل اصلی این افزایش قیمت، ورود سرمایه به صندوق‌های قابل‌معامله در بورس بیت کوین در آمریکا با وجود خروج سرمایه از صندوق GBTC است. علاقه مؤسسه‌های مالی و انتظار برای شروع آلت سیزن جدید، به‌نظر می‌رسد که این روند صعودی تازه شروع شده است.

آیا بیت کوین به بیشترین قیمت تاریخی‌اش نزدیک می‌شود؟

به‌گزارش کوین‌پدیا، بیت‌کوین با رسیدن به ۶۵‌هزار دلار، بازگشت خیره‌کننده‌ای داشته است و تنها ۷درصد با بیشترین قیمت تاریخی‌اش فاصله دارد. بعد از افت کوتاه‌مدت به ۵۸,۷۰۰ دلار در اواخر فوریه به‌دلیل فروش گسترده، بیت‌کوین با تقریباً ۵‌درصد افزایش، بخش زیادی از ضررهایش را جبران کرده است.

این مقاومت نشان می‌دهد که BTC توانایی ایستادگی در‌برابر نوسان‌های بازار را دارد. آخرین نمودار هفتگی بیت‌کوین در صرافی Bitstamp، فاصله زیاد بین قیمت آغازین و قیمت پایانی (۱۱,۴۰۴ دلار) را نشان می‌دهد. این موضوع از حرکت صعودی قوی پادشاه رمزارزها حکایت می‌کند.

عوامل محرک اصلی افزایش قیمت بیت کوین

در افزایش قیمت بیت کوین عوامل بسیاری مؤثر بوده‌اند. درادامه، به برخی از عوامل محرک اصلی این اتفاق اشاره می‌کنیم:

  • تمایل روزافزون سرمایه‌گذاران: جهش اخیر بیت‌کوین نشان‌دهنده علاقه بیشتر سرمایه‌گذاران است و باعث شده بازار روندی صعودی تجربه کند.
  • صندوق‌های قابل‌معامله در بورس (ETF): عامل مهم این افزایش علاقه روزافزون به صندوق‌های ETF بیت کوین است که عمدتاً به‌واسطه صندوق iShares Bitcoin Trust (IBIT) متعلق به بلک‌راک هدایت می‌شوند.
  • افزایش سرمایه‌گذاری نهادی: رسیدن IBIT به ۱۰‌میلیارد دلار دارایی تحت مدیریت (AUM) تنها در ۷ هفته، نشانه‌ مهمی از ورود بازیگران بزرگ به بازار رمزارزها است. افزایش جریان ورودی سرمایه به ETFها مطمئناً نشانه‌ای از افزایش سرمایه‌گذاری نهادی در BTC است که در پی تمایل سازمان‌ها و نهادها به حرکت از بازارهای سنتی به‌سمت بازارها رمزارز است.
  • رویداد هاوینگ (Halving): نزدیک‌شدن به رویداد هاوینگ بیت کوین که با کاهش عرضه و نصف‌شدن پاداش استخراج همراه است، معمولاً باعث افزایش قیمت آن می‌شود. با وجود فاصله یک‌ماهه تا هاوینگ ۲۰۲۴، سرمایه‌گذاران با ایمان به ارزش بلندمدت بیت‌کوین، پیشاپیش خود را برای این افزایش قیمت احتمالی آماده می‌کنند.

نزدیک‌شدن به سطح مقاومت و افزایش حجم قراردادهای آتی بیت‌کوین در بورس شیکاگو، حاکی از ریسک‌‌پذیری درخورتوجه و مشارکت فراوان سرمایه‌گذاران است که می‌تواند ثبات بازار را تهدید کند.

همچنین با وجود هیجان بازار دربرابر افزایش قیمت BTC، نشانه‌هایی از نزدیک‌شدن بازار به حالت اشباع وجود دارد. با نزدیک‌شدن بیت کوین به قیمت‌های تاریخی، معامله‌گران باید محتاط‌تر عمل کنند.

امتیاز شما به این مقاله

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

منبع
coinpedia

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا