آموزشمتوسطمقاله

آلت سیزن (AltSeason) حوزه ارزهای دیجیتال به چه معناست؟

اگر به‌تازگی وارد بازار خرید ارز دیجیتال شده باشید، شاید اصطلاح آلت سیزن (AltSeason) را نشنیده باشید. AltSeason به‌معنای دوره یا فصلی است که بازار خرید ارز دیجیتال به‌استثنای بیتکوین بسیار مثبت می‌شود و این اتفاق به افزایش تصاعدی این ارزهای رمزپایه منجر می‌شود که اصطلاحاً Altcoins نیز نامیده می‌شوند.

altcoin مخفف Alternative Coin است و به همه ارزهای رمزنگاری‌شده غیر از بیتکوین اشاره می‌کند (مثلاً AION ،‌DASH ،‌NEO ،‌DOGECOIN و…). اگر می‌خواهید در Altcoins سرمایه‌گذاری کنید، به تتر به‌عنوان ابزار واسطه می‌توانید فکر کنید. دلیل این امر آن است که تتر ارزی رمزپایه با پشتوانه یک دلار آمریکاست و یکی از آلت کوین‌های محبوب‌ بازار خرید ارز دیجیتال محسوب می‌شود.

یکی از AltSeason‌های معروف و قدرتمندترین دسامبر۲۰۱۷ اتفاق افتاد. برخی از ارزهای رمزپایه رشد قیمتی بیش از ۱۰۰درصد و ۴۰۰درصد را تجربه کردند. در این مقاله از بلاگ تترلند، قصد داریم به‌طور مفصل درباره آلت سیزن‌ (AltSeason) صحبت کنیم.

چرا بازار آلت کوین‌ها مهم است؟

چرا بازار آلت کوین‌ها مهم است؟

بازار آلت کوین‌ها جایی است که به‌دلیل قیمت و ارزش برخی از این ارزهای رمزپایه، بیشترین شانس را برای دستیابی به دستاوردهای بسیار مهم وجود دارد. تجارت در این بازار به شما امکان می‌دهد تا بسته به نوع ویژگی‌های مدنظر و استراتژی‌تان، BTC یا $ را جمع کنید. در پایان، AltSeason برای بازرگانان کمی شبیه دوره BlackFriday است؛ دوره‌ای که بازرگانان و سرمایه‌گذاران می‌توانند بیشترین درآمد خود را در طول سال کسب کنند. آسان است؟ خیر، خیلی آسان نیست. برای اطمینان از اینکه این فصل را از دست ندهید، باید آماده باشید.

چگونه برای یک آلت سیزن آماده شویم؟

چگونه برای آلت سیزن آماده شویم؟

مراحل آماده سازی در دو مرحله انجام می‌شود:

  • شروع AltSeason را مشخص کنید.
  • تحقیقات مقدماتی را درباره هر دو جنبه فنی و اساسی Altcoins انجام داده‌اید که بیشترین افزایش ارزش را دارند.

حال مهم‌ترین پرسش این است که چگونه AltSeason را شناسایی کنیم؟ ساده‌ترین راه برای شناسایی AltSeason بررسی سلطه BTC است؛ اما اول از همه، باید بدانیم سلطه BTC چیست؟ سلطه بیتکوین با درصد سهم بازاری که در بازار خرید ارز دیجیتال یا فروش آن دراختیار دارد، چه ارتباطی با آلت سیزن دارد؟

همان‌طور‌که در نمودار بالا مشاهده می‌کنید، در‌می‌یابید که آلت سیزن طی کاهش درخورتوجه تسلط بیتکوین بر بازار خرید ارز دیجیتال رخ می‌دهد. بنابراین، نمودار سمت چپ (تسلط BTC) نشان می‌دهد که ۹دسامبر۲۰۱۷، سلطه BTC فقط در ۳۵ روز از ۶۹ به ۳۷ رسیده است! اگر اکنون به نمودار سمت راست نگاه کنیم (سقف بازار Altcoins)، می‌بینیم که ۹دسامبر دقیقاً هم‌زمان با آغاز افزایش است که به‌عنوان بزرگ‌ترین آلت سیزن در‌حال‌حاضر شناخته می‌شود.

این رخداد ۳۰مارس۲۰۱۸ نیز تکرار می‌شود: کاهش شدید سلطه بیتکوین بر بازار خرید ارز دیجیتال از ۵۰ به ۳۸ در ۴۰ روز. در بخش سرمایه آلت کوین، این به‌معنای افزایشی مهم است: همان آلت سیزن!

بر اساس مشاهدات می‌توان این قانون را بیان کرد: «وقتی تسلط بیتکوین بر بازار خرید ارز دیجیتال به‌سرعت کاهش یابد، به افزایش سرمایه‌گذاری در Altcoins و درنتیجه ایجاد AltSeason منجر می‌شود.»

خرید تتر

چگونه می‌توان این پدیده را توضیح داد؟

توضیح این پدیده مانند قانون عرضه و تقاضاست. کاهش سلطه بیتکوین به‌دلیل فروش آن است. بنابراین، وقتی این اتفاق رخ می‌دهد، سرمایه‌گذاران دو راه‌حل دارند: فروش بیتکوین در ازای فیات به‌عنوان دلار، یورو و… یا فروش بیتکوین برای سرمایه‌گذاری در آلت کوین‌ها.

FOMO (ترس از‌دست‌دادن) در بازار ارزهای رمزپایه نیز وجود دارد. به‌محض اینکه مردم متوجه شوند بازار آلت کوین‌ها دوباره در حال افزایش است، میزان سرمایه تزریق‌شده نیز افزایش می‌یابد. این همان اثر گلوله برفی است: سرمایه‌گذاران می‌ترسند که فرصت عالی را از دست بدهند؛ بنابراین، بیشتر و بیشتر شروع به سرمایه‌گذاری می‌کنند که این دلیل افزایش Altcoins را به‌صورت نمایی توضیح می‌دهد.

انتخاب آلت کوین

ساده‌ترین راه انتخاب آلت کوین برای شما، ابتدا اطمینان از ارزش و قیمت آن آلت کوین است و از‌آن‌جاکه تنوع در بازار آلت کوین‌ها زیاد است، دامنه انتخابی بزرگی دارید. بنابراین، می‌توانید فهرستی از آلت کوین‌هایی ایجاد کنید که در آن از‌نظر بنیادی ظرفیتی عالی می‌بینید. همچنین، در آن‌ها پیکربندی‌های چارمیست بسیار سرسخت را شناسایی می‌کنید.

شایان ذکر است که می‌توانید این دو را با‌هم ترکیب کنید تا انتخاب دقیق‌‎تری داشته باشید. همان‌طور‌که در دنیای ارزهای دیجیتال و بازار خرید ارز دیجیتال می‌گویند: ابتدا تحقیق خود را انجام دهید و فقط روی آنچه اطمینان دارید، سرمایه‌گذاری کنید؛ مخصوصاً برای این نوع استراتژی که ریسک دارد.

آلت سیزن بعدی چه زمانی است؟

آلت سیزن بعدی چه زمانی است؟

تعیین‌کردن زمانی برای وقوع آلت سیزن به‌طور دقیق وجود ندارد؛ چرا‌که کاملاً تحت‌تأثیر بازار خرید ارز دیجیتال است. همان‌طور‌که گفته شد، این مسئله به میزان تسلط بیتکوین بر بازار نیز بستگی دارد.

به‌عنوان مثال، برای پیش‌بینی وقوع آلت سیزن می‌توان این‌چنین تحلیل کرد: باتوجه‌به بازار خرید ارز دیجیتال، ممکن است تسلط بیتکوین در کانال صعودی باشد. بنابراین، اگر در آینده نمودار تسلط بیتکوین به‌شدت پشتیبانی خود را بشکند، ایجاد AltSeason جدید محتمل است. در‌صورت تداوم افزایش، نمودار می‌تواند مقاومت برتر خود را دوباره آزمایش کند، قبل از اینکه دوباره به قسمت پشتیبانی خود برگردد.

جمع‌بندی

به‌طور‌کلی، آلت سیزن یا فصل آلت کوین یکی از چرخه‌های مختلفی است که در معاملات ارزهای رمزپایه دیده می‌شود. اغلب اوقات، آلت سیزن حرکتی نمایی در قیمت بیتکوین را دنبال می‌کند. همان‌طور‌که قیمت بیتکوین راکد می‌شود یا روند نزولی به خود می‌گیرد، وجوه از Bitcoin به Ethereum یا تتر منتقل می‌شوند و سپس به بقیه آلت کوین‌های بازار کریپتوکارنسی‌ها می‌روند. این معمولاً همان چیزی است که به‌عنوان آلت سیزن شناخته می‌شود.

امتیاز شما به این مقاله

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

همچنین ببینید
بستن
دکمه بازگشت به بالا