اخبار

افزایش قیمت بیتکوین پس از پیروزی گری‌اسکیل علیه SEC در دادگاه

پس از آنکه شرکت گری‌اسکیل در نبرد حقوقی علیه SEC برای راه‌اندازی ETF‌ اسپات بیتکوین پیروز شد، قیمت بیت‌کوین ۸درصد رشد کرد و به قیمت ۲۸هزار دلار رسید. اکنون بیتکوین در قیمت ۲۷٫۵۰۰ دلار خریدو‌فروش می‌شود.

دادگاه استیناف ایالات متحده در رأیی که سه‌شنبه ۲۹آگوست۲۰۲۳ (۷شهریور۱۴۰۲) برای پرونده راه‌اندازی ETF اسپات بیتکوین صادر کرد، شرکت گری‌اسکیل (Grayscale) را پیروز نبرد حقوقی با کمیسیون بورس و اوراق بهادار آمریکا (SEC) دانست.

همین خبر کافی بود تا بازار رمزارزها با افزایش قیمت مواجه شود. بیتکوین با جهشی تقریباً ۸درصدی از ۲۸هزار دلار عبور کرد و اتریوم تا ۱,۷۴۰ دلار افزایش یافت. همچنین، تمام رمزارزهای برتر بازار شاهد رشد قیمت بودند.

تابستان امسال بازار رمزارزها با نوسان بسیار اندکی همراه بوده است و بازار فقط زمانی تکان می‌خورد که اخبار مرتبط با ETF  منتشر می‌شود. خبر امروز نیز جزو همین اخبار مثبتی بود که توانست رشد ۸درصدی را برای بیتکوین به‌ارمغان بیاورد. خبر پیروزی شرکت گری‌اسکیل علیه SEC بدین‌معنی خواهد بود که در آینده‌ای نزدیک، بالاخره صندوق قابل‌معامله در بورس ( ETF)‌ بیتکوین را شاهد خواهیم بود.

سال گذشته، شرکت گری‌اسکیل از SEC به‌‌دلیل رد درخواست تبدیل صندوق بیتکوین خود به ETF اسپات بیتکوین شکایت کرد. در‌حال‌حاضر، هیچ ETF اسپات بیتکوینی در ایالات متحده وجود ندارد. SEC دست‌کاری بازار رمزارزها را دلیل اصلی برای تأیید‌نکردن ETF بیتکوین عنوان کرده است.

روی میز کمیسیون بورس و اوراق بهادار آمریکا فهرست بلندبالایی از برنامه‌های سرمایه‌گذاری رمزارزها وجود دارد و به‌نظر می‌رسد سرمایه‌گذاران بی‌صبرانی منتظر تأیید چنین برنامه‌هایی هستند. دلیل این امر آن است که سرمایه‌گذران سنتی می‌توانند از‌طریق ETF بیتکوین و شرکت‌های مورداعتماد آن‌ها در بازار رمزارزها سرمایه‌گذاری کنند.

ETF بیتکوین صندوقی قابل‌معامله در بورس است که سرمایه‌گذاران می‌توانند از‌طریق خرید سهام این صندوق در بازار بورس روی بیتکوین سرمایه‌گذاری کنند؛ بدون اینکه نیاز باشد مستقیماً بیتکوین بخرند و نگه‌داری کنند.

ناگفته نماند که خرداد۱۴۰۲ و پس از ارسال درخواست شرکت سرمایه‌گذاری بلک‌راک برای راه‌اندازی ETF بیتکوین، قیمت بیتکوین تا ۳۱هزار دلار افزایش پیدا کرد.

امتیاز شما به این مقاله

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۹ رای

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا