اخبار

قیمت بیت کوین پس از نوسان‌های شدید ۴,۵۰۰دلاری، همچنان بیش از ۷۳هزار دلار است

دیروز، ۱۲مارس۲۰۲۴ (۲۲اسفند۱۴۰۲)، قیمت بیت کوین شاهد شرایط معاملاتی پرنوسانی بود. مدت اندکی پس از انتشار داده‌های تورم آمریکا که داغ‌تر از حد انتظار بود و قبل از اینکه به‌طور ناگهانی به محدوده ۶۸هزار دلار سقوط کند، قیمت BTC به بیش از ۷۳هزار دلار رسید.

بر‌اساس گزارش coinglass.com، با نوسان شدید قیمت ۴,۵۰۰دلاری، بیت‌کوین بیش از ۳/۵درصد از کمترین قیمت قبلی خود به ۷۱هزار دلار بهبود یافته است. بازگشت قوی قیمت بیت کوین از کمتر از ۷۰هزار دلار، گاوها را جسور خواهد کرد؛ چراکه آن‌ها همچنان کنترل زیادی دارند.

طبق CoinMarketCap، بیت‌کوین در ۷ روز گذشته ۱۲/۷درصد و در ۳۰ روز گذشته ۴۲‌درصد افزایش ‌یافته است. گزارش‌ها ترکیبی از روندهای صعودی را نشان می‌دهند که باعث افزایش قیمت شده است. دلایل ایجاد این روندهای صعودی ورود مداوم سرمایه فراوان به ETF بیت کوین و تجربه ترس ازدست‌دادن (FOMO) به‌دلیل نزدیک‌شدن بیت‌کوین به رویداد هاوینگ چهار‌ساله است.

طبق داده‌های The Block، حجم معاملات صندوق های قابل‌معامله در بورس بیت کوین در ۱۱مارس۲۰۲۴ (۲۱اسفند۱۴۰۲) به حدود ۷میلیارد دلار رسید. حجم معاملات هفته گذشته نیز به‌طور متوسط ​​روزانه بیش از ۶/۵میلیارد دلار بوده است. این مقدار جهشی بیش از ۶‌برابری را درمقایسه‌با اوایل فوریه نشان می‌دهد. در آن زمان، میانگین حجم معاملات روزانه حدود ۱میلیارد دلار بود.

قیمت بیت کوین در آینده به کجا می‌رود؟

کریپتونیوز می‌نویسد درحالی‌که تازه‌ترین آمار تورم آمریکا مقادیری فراتر از حد انتظار را نشان داده، باعث شده است تا انتظارات برای کاهش نرخ بهره فدرال رزرو به تعویق افتد. ابزار CME Fed Watch Tool نشان می‌دهد بازارهای پولی در‌حال‌حاضر تا ژوئن۲۰۲۴ بدون کاهش بر نرخ ۳۲درصد توافق خواهند کرد.

تحلیلگران انتظار ندارند که این تأثیر ماندگاری بر بازار صعودی فعلی بگذارد. آئورلی بارتر، تحلیلگر نانسن، در یادداشتی نوشت:

در بازار رمزارزها، حرکت صعودی زیادی وجود دارد… انتظار فروش درخورتوجهی برای رمزارزها نداریم؛ زیرا این تغییر قیمت در چند ماه گذشته بدون زیرسؤال‌بردن بازار صعودی اتفاق افتاده است.

نرخ صدور توکن‌های جدید BTC برای اعتباردهندگان شبکه (ماینرها) قرار است در ماه آینده به نصف کاهش یابد. با نزدیک‌شدن به شوک عرضه هاوینگ و تقاضای انبوه ETFها، ریسک قیمت بیت‌کوین به‌شدت افزایش می‌یابد.

درحالی‌که ممکن است شکست‌های کوتاه‌مدت وجود داشته باشد، بیت‌کوین همچنان در دوره کشف قیمت باقی می‌ماند؛ زیرا این رمزارز در مسیر رسیدن به بیشترین قیمت‌های تاریخی‌اش قرار دارد.

در چنین سناریوهایی، سرمایه‌گذاران تمایل دارند روی اعداد رند بزرگ به‌عنوان اهداف قیمتی خود تمرکز کنند. ۱۰۰هزار دلار یکی از سطوحی است که به‌احتمال زیاد بازار روی آن متمرکز خواهد شد.

امتیاز شما به این مقاله

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۲ رای

منبع
cryptonews

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا