اخبار

عبور ارزش توکن‌های قفل‌شده ترون (TVL) از مرز ۱۵میلیارد دلار

در سال‌های اخیر، اکوسیستم ترون روند روبه‌رشدی را پشت‌سر گذاشته است. بررسی‌های داده‌هایی که به‌تازگی از اکوسیستم دیفای این شبکه منتشر شده است، رشد چشمگیر ارزش توکن‌های قفل‌شده (TVL) را نشان می‌دهد. این موضوع با‌توجه‌به تغییرات محدود قیمت این رمزارز در ماه‌های اخیر، بیشتر نشانه افزایش مشارکت سرمایه‌گذاران است. ناگفته نماند که این اتفاق به تقویت اکوسیستم ترون منجر می‌شود.

جالب است بدانید که TVL شبکه ترون، تنها در یک روز (۲۹سپتامبر۲۰۲۳) حدود ۲درصد رشد کرد و به مرز ۱۵.۸میلیارد دلار رسید. معمولاً مرسوم است که نرخ TVL بلاکچین‌های مختلف را با دلار آمریکا می‌سنجند. منظور از توکن‌های قفل‌شده مجموع توکن‌هایی است که برای وثیقه‌گذاری، تأمین نقدینگی استخرهای معاملاتی، استیکینگ برای اعتبارسنجی و برخورداری از حق رأی در شبکه سپرده‌گذاری و قفل می‌شوند.

شاخص TVL در اکوسیستم دیفای معیار مهمی برای ارزیابی سلامت و امنیت و استقبال سرمایه‌گذاران از پلتفرم‌های مختلف به‌حساب می‌آید. از این حیث، ترون یکی از پروژه‌های محبوب بازار رمزارزهاست. جالب است بدانید که رونق این اکوسیستم تأثیر خود را روی افزایش قیمت رمزارز ترون هم گذاشته است.

ترون جزو رمزارزهایی است که بیشترین رشد قیمت را در سال جاری میلادی ثبت کرده است. برای مثال، در هفته منتهی به ۲۹سپتامبر، افزایش قیمت ۶درصدی این رمزارز را شاهد بودیم. این اتفاق به‌دلیل افزایش تقاضا برای خرید ترون رخ داد.

کل آدرس‌های فعال در شبکه ترون از مرز ۱۸۷میلیون فراتر رفته است. درضمن، ارزش تراکنش‌ها در این اکوسیستم نیز نزدیک به ۶.۴میلیارد دلار برآورد می‌شود. استیبل‌‌کوین‌هایی مانند USDT و USDD هم نقش بسزایی در رسیدن ترون به جایگاه فعلی ایفا کرده‌اند. در سال‌های اخیر، عملکرد ترون نشان می‌دهد که یکی از پروژه‌های مطمئن در بازار رمزارزها به‌شمار می‌رود.

امتیاز شما به این مقاله

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۲ رای

منبع
نیوز اس‌بی‌تی‌سی

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا