آموزشمبتدیمقاله

تاریخچه پیدایش تتر؛ پرچم‌دار ارزهای پایدار

از زمان پیدایش دنیای ارز دیجیتال تا حدود یک دهه پیش، نیاز به ایجاد رمز ارزی پایدار مانند تتر، برای حل‌کردن دو مشکل عمده در بازار به‌شدت احساس می‌شد: یکی نوسان‌های زیاد در انجام معاملات و دیگری تبدیل ارز دیجیتال به ارز فیات و برعکس. این رابط باید دنیای دیجیتال را به دنیای حقیقی پیوند دهد و ثبات و سادگی را درکنار ماهیت نوآورانه‌ بلاکچین داشته باشد که درنهایت، به پیدایش تتر منجر شد.

ژوییه‌۲۰۱۴، براک پیرس و کریگ سلرز و ریو کالینز ایده‌ ایجاد ارز پایدار با نام Realcoin را مطرح کردند. هدف از ارائه‌ این ارز حفظ نسبت ارزش یک‌به‌یک با دلار آمریکا بود. ۲۰‌نوامبر همان سال، ریو کالینز اعلام کرد که نام تجاری پروژه Realcoin به تتر Tether (با نماد USDT) تغییر یافته است. این رمزارز آلتکوین نبود و بلاکچین مخصوص خود را نداشت؛ بنابراین، برای انتقال باید از شبکه‌های دیگری استفاده می‌کرد. 

پروتکل Omni، لایه‌ای مربوط به بلاکچین بیتکوین، اولین بستری بود که امکان انتقال تتر را فراهم کرد. درادامه، امکان تبادل تتر در بستر اتریوم (ERC-20)، ترون (TRC-20)، بایننس اسمارت چین (BEP-20)، بایننس چین (BEP2) و چند شبکه مربوط به دیگر آلتکوین‌ها نیز فراهم شد. سال ۲۰۱۵، صرافی‌ بیت‌فینکس (Bitfinex) تبادل تتر را آغاز کرد و در این زمینه، جزو اولین پلتفرم‌ها محسوب می‌شود. این صرافی در هنگ‌کنگ مستقر است و به شرکت iFinex تعلق دارد.

از ابتدای سال ۲۰۱۷ تا اواخر سال بعد، تتر حجم درخور‌توجهی از معاملات بیتکوین را ازآنِ خود کرد. این تأثیر به‌قدری اهمیت داشت که تحقیقات جان ام. گریفین و امین شمس در همین سال نشان می‌دهد نیمی از افزایش قیمت بیتکوین در اواخر سال ۲۰۱۷ با افزایش میزان تتر و معاملات مربوط به آن در صرافی بیت‌فینکس مرتبط است. می۲۰۲۱، حجم تعدیل‌یافته معاملات درون‌شبکه‌ای تتر از مرز یک‌تریلیون دلار گذشت و انتظار می‌رود در سال ۲۰۲۲ همچنان به رشد صعودی خود ادامه دهد.


تاریخچه تتر

تتر؛ سرسخت‌ترین ارز پایدار محبوب در دنیای کریپتو

در‌حال‌حاضر، ‏USDT با داشتن جایگاه سوم در جدول ارزهای دیجیتال و ارزش بازار حدوداً ۸۰‌میلیارد دلار، به محبوب‌ترین ارز پایدار در میان سرمایه‌گذاران تبدیل شده است. تتر یکی از جفت‌‌های برتر برای خرید‌و‌فروش ارزهای رمزنگاری‌شده است (جفت‌ارز) و به چهار شکل در دنیای کریپتو وجود دارد:

  • تتر با پشتوانه دلار آمریکا (USDT)
  • تتر با پشتوانه یورو (EURT)
  • تتر با پشتوانه یوان چین (CNHT)
  • تتر بر‌پایه یک انس طلا در هر توکن (XAUT)

رایج‌ترین شکل استفاده از این ارز پایدار، با پشتوانه‌ دلار آمریکاست و بیشترین حجم معاملات روزانه را در بازار رمزارزها ازآنِ خود کرده است.
تتر ارز پایدار محبوب

چرا تتر بهترین گزینه برای فعالان حوزه ارزهای دیجیتال است؟

  • تتر منبع مهم تأمین نقدینگی است.
  • تتر را می‌توان به دیگر ارزهای دیجیتال تبدیل کرد.
  • تتر را بر بستر بیش از ۸ شبکه بلاکچین می‌توان معامله کرد.
  • این ارز پایدار کارمزد انتقال بسیار کمی دارد.
  • سرعت انتقال تتر بسیار زیاد است.
  • تتر مانند دیگر رمزارزها درمعرض نوسان‌های قیمتی قرار ندارد.
  • با استفاده از تتر می‌توان دارایی‌های دیجیتال را به‌سرعت بین صرافی‌ها جابه‌جا کرد.
  • هنگام افت شدید بازار رمزارزها، به‌کمک سرمایه‌گذاران می‌آید تا به حفظ دارایی‌های دیجیتال کمک و از ضررهای پیش رو جلوگیری کند.
  • تتر منبع سرمایه‌گذاری امنی محسوب می‌شود.
  • از صرافی‌ها و اپلیکیشن‌های کیف‌پول دیجیتال گرفته تا پروتکل‌ها و امور مالی غیرمتمرکز (DeFi) و خدمات پرداخت، جایگزین هوشمندی برای ارزهای فیات است.
  • دارایی‌های صادر‌شده و ذخیره توکن‌های تتر در‌دسترس عموم قرار دارند و به‌روز هستند.
  • تتر می‌تواند گزینه‌ مناسبی برای تجارت و معاملات آربیتراژ با ارزهای دیگر باشد.
  • امنیت تتر مثال‌زدنی است.
  • سیاست‌های شرکت تتر لیمیتد منطبق بر معیارهای استاندارد جهانی برای مبارزه با پول‌شویی (AML) و قوانین و مقررات احراز هویت مشتریان (KYC) است.

از کجا تتر بخریم؟

امروزه، بیشتر صرافی‌های مطرح دنیا در فهرست ارزهای خود از تتر پشتیبانی می‌کنند؛ ازجمله CoinEx و Coinbase Exchange و FTX. تترلند اولین و سریع‌ترین پلتفرم تخصصی تبادل تتر در ایران است. شما می‌توانید با انتخاب شبکه‌ بلاکچین (TRC-20 یا ERC-20)، تتر مدنظرتان را با سرعت و امنیت زیاد مبادله کنید. برای انجام مراحل احراز هویت تترلند، این‌جا کلیک کنید.


خرید تتر

تتر را کجا نگه‌داری کنیم؟

بنا به انتخاب شبکه‌ای که قصد دارید تتر بخرید‌، از کیف‌پول‌های مختلفی برای ذخیره این رمز ارز می‌توانید استفاده کنید. از میان کیف‌پول‌های نرم‌افزاری (کیف‌پول گرم) مناسب برای نگه‌داری و تبادل تتر می‌توان به TrustWallet و SafePal و HoubiWallet و از میان کیف‌پول‌های سخت‌افزاری (کیف‌پول سرد) می‌توان به Ledger Nano X اشاره کرد. توجه کنید که می‌توانید فهرست ارزهای پشتیبانی‌شده هر کیف‌پول را بررسی کنید.

راهنمای آدرس کیف‌پول

  • ازآن‌جا‌که USDT روی طیف وسیعی از بلاکچین‌های مختلف منتقل می‌شود، ابتدا از شبکه‌‌ای که انتخاب کرده‌اید، مطمئن شوید و سپس مبادلاتتان را انجام دهید.
  • کیف‌پول‌هایی که از شبکه‌ ERC-20 بر بستر اتریوم پشتیبانی می‌کنند، با 0X شروع می‌شوند و کارمزد انتقال در آن‌ها بسته به شلوغی شبکه متفاوت است.
  • کیف‌پول‌هایی که از شبکه TRC-20 بر بستر ترون پشتیبانی می‌کنند، با حرف T شروع می‌شوند و کارمزد انتقال کمی (یک تتر) دارند.

جمع‌بندی

اگر از علاقه‌مندان به ارزهای دیجیتال هستید، تتر بهترین کلید برای ورودتان به این دنیای شگفت‌انگیز است. پس فرصت را از دست ندهید و همین‌حالا با خرید تتر و تبدیل آن به ارز دیجیتال محبوبتان، به فعالان کریپتوکارنسی بپیوندید!

برای خرید تتر یا فروش تتر با بهترین نرخ، ابتدا در مدت ۱۰ دقیقه فرایند احراز هویت خود را در تترلند انجام دهید و سپس اولین تراکنشتان را ثبت کنید.

امتیاز شما به این مقاله

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا