دسته‌بندی نشده

تتر ۴۱ کیف‌پول ارز دیجیتال را به‌دلیل تحریم‌های آمریکا مسدود کرد

در ماه‌های اخیر، نهادهای نظارتی در آمریکا درمقایسه‌با گذشته حساسیت بیشتری دربرابر دورزدن تحریم‌های این کشور در بازار رمزارزها به‌خرج داده‌اند. در همین زمینه، این نهاد‌ها فشارهای زیادی به شرکت‌های فعال در حوزه بازار کریپتوکارنسی، ازجمله رمزارز تتر برای ارائه‌ندادن خدمات نقض‌کننده قوانین تحریمی این کشور وارد شده است.

کوین‌دسک می‌نویسد که روز گذشته، شرکت تتر (Tether) از مسدود‌کردن ۴۱ کیف پول ارز دیجیتال خبر داد. بر‌اساس تحقیقات، این کیف‌پول‌ها متعلق به افرادی است که نامشان در فهرست اتباع ویژه تعیین‌شده (SDN) دفتر کنترل دارایی‌های خارجی (OFAC) آمریکا قرار دارد.

داده‌های درون‌زنجیره‌ای کمک می‌کنند تا فعالیت‌های مخرب افراد در بستر شبکه‌های بلاک‌چین به‌راحتی رهگیری‌شدنی باشد. به‌عنوان مثال، یکی از ۴۱ کیف‌پول مسدود‌شده به هکری مربوط است که در جریان حمله به پل بلاک‌چین رونین، معادل ۶۲۵میلیون دلار سرقت کرده است. وزارت خزانه‌داری آمریکا این کیف‌پول را متعلق به گروه هکری لازاروس از کره‌شمالی اعلام کرده است.

عبرت‌گرفتن تتر از سرنوشت بایننس

تتر این موضوع را در قالب پست خبری در وب‌سایت رسمی‌اش اطلاع‌رسانی کرد. نکته مهم در متن اطلاعیه تتر آن است که مسدودکردن ۴۱ کیف‌پول ارز دیجیتال به‌عنوان اقدام احتیاطی توصیف شده است.

این امر به‌خوبی نشان می‌دهد که مدیران شرکت تتر از سرانجام تلخ چانگ‌پنگ ژائو و صرافی بایننس مبنی‌بر نقض قوانین تحریم آمریکا درس گرفته‌اند. این اتفاق به جریمه ۴.۳میلیارد‌دلاری بایننس و استعفای چانگ‌پنگ ژائو و ملزم‌شدن بایننس به ترک آمریکا منجر شد. همچنین، قرار است در ماه‌های آینده دادگاه چانگ‌پنگ ژائو در آمریکا برگزار شود و در این مدت، او باید در آمریکا اقامت کند.

چند وقت پیش، دادگاه فدرال آمریکا حکم نهایی صرافی بایننس را صادر کرد. یکی از بندهای محکومیت این صرافی به ارائه خدمات به کشورهایی مربوط بود که در فهرست تحریم‌های آمریکا قرار دارند.

پائولو آردوینو، مدیرعامل شرکت تتر، در مصاحبه‌ خود اعلام کرد که با اجرای اختیاری مسدودکردن آدرس ولت‌های اضافه‌شده به فهرست SDN، گامی مثبت برای استفاده صحیح از فناوری استیبل کوین‌ها در بازار کریپتوکارنسی برداشته است.

باید تاکید کنیم که تتر در ماه‌های گذشته نیز چندین‌بار تعدادی از کیف‌پول‌های ارز دیجیتال را به‌دلایل مختلف مسدود کرده است. برای مثال، در ماه اکتبر ۳۲ کیف‌پول به‌دلیل تأمین مالی تروریسم مسدود شدند. در نوامبر نیز، شرکت تتر معادل ۲۲۵میلیون USDT که به‌واسطه یکی از گروه‌های قاچاق انسان در حال مبادله بود، فریز کرد.

بررسی‌ها نشان می‌دهد که بیشترین حجم معاملات تتر در بستر بلاک‌چین ترون صورت می‌گیرد. در همین زمینه، چند وقتی است که فشارهای زیادی به جاستین سان، بنیان‌گذار بلاک‌چین ترون، مبنی‌بر همکاری با گروه‌های تروریستی وارد شده است. بااین‌حال، سان در مصاحبه‌اش هرگونه همکاری با گروه‌های مذکور را رد کرده است.

امتیاز شما به این مقاله

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۳ رای

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا