آموزشمتوسطمقاله

۶ شاخص مهم شبکه بایننس اسمارت چین (BSC) که باید بدانید

شبکه بایننس اسمارت چین (Binance Smart Chain به‌اختصار BSC) شاهد رشد مطلوب و مداوم در فعالیت خود و استفاده از بلاک‌چین بوده است؛ اما این آمار چگونه و به چه‌ معناست؟

اگر می‌خواهید درباره شاخص‌های مهم شبکه بایننس اسمارت چین اطلاعات بیشتری کسب کنید؛ اما نمی‌دانید از کجا شروع کنید، در این مقاله از بلاگ تترلند، برخی از شاخص‌های مهم شبکه بایننس اسمارت چین (BSC) را از BscScan Explorer جمع‌آوری کرده‌ایم.

معرفی بایننس اسمارت چین

موضوعی که شاید کمتر درباره آن صحبت شود، این است که توسعه بلاکچین چگونه است. هرکسی که تخصصی در این زمینه داشته باشد، می‌تواند برنامه غیرمتمرکز (DApp) خود را بر بستر بلاکچین پیاده‌سازی کند.

این موضوع به افزایش سرعت توسعه در فضای امور مالی غیرمتمرکز (DeFi) منجر می‌شود. Binance Smart Chain یا BSC سابقه زیادی ندارد؛ اما در‌حال‌حاضر شاهد رشد چشمگیری است. می‌پرسید چقدر تأثیرگذار است؟ باید بگوییم که تعداد زیادی داده زنجیره‌ای در‌دسترس عموم است که بررسی معامله‌های شبکه را برای معامله‌گران و سرمایه‌گذاران آسان می‌کند.

BscScan را همان تیم توسعه‌دهنده EtherScan توسعه داده است. این پلتفرم تجزیه‌و‌تحلیل بلاکچین و بایننس اسمارت‌چین است؛ اما ویژگی‌های مهم دیگری نیز دارد. اگر می‌خواهید بر DeFi در شبکه بایننس اسمارت‌ چین نظارت کنید، این مقاله می‌توانند منبع اطلاعاتی مناسبی برای شما باشد.

۱. ییلد فارمینگ (Yield Farms) بایننس اسمارت چین

کشت سود (Yield Farms) راهی برای تولید و استخراج رمزارز با دارایی‌های موجود است، با استفاده از پلتفرم‌های مختلف می‌توانید آن‌ها را در بایننس اسمارت‌ چین تضمین و ایجاد کنید. همان‌طور‌که در معیار بعدی خواهیم خواند، میزان کارمزد در شبکه بایننس اسمارت‌ چین (BSC) بسیار کم است.

داشبورد ییلد فارمینگ BscScan همه فرصت‌های فعلی فارمینگ را به شما نشان می‌دهد. شما به مزرعه‌ها و اطلاعات مربوط به آن‌ها و نحوه کارشان در وب‌سایت‌های اختصاصی خود دسترسی سریع دارید.

Binance smart chain

۲. میانگین کارمزد گس شبکه بایننس اسمارت چین

همان‌طور‌که اشاره کردیم، شبکه بایننس اسمارت‌چین (BSC) کارمزد گس شبکه بسیار کمی دارد. هر ۹ تا ۱۰ Gwei، یک بایننس اسمارت چین یا ۰.۰۰۰۰۰۰۰۰۱ BNB است.

با متوسط ​​کارمزد گس ۲۰ Gwei، ارسال ۱۰ BNB (در زمان نگارش این مقاله به‌ارزش ۳,۵۱۵.۳۲ دلار) باید ۰.۰۱ دلار برای شما گس داشته باشد. درحقیقت، ارسال ۱۰ یا حتی ۱۰۰ برابر این مبلغ هنوز نباید بیش از چند سنت برایتان کارمزد داشته باشد.

۳. تعداد آدرس منحصر‌به‌فرد Binance Smart Chain

باتوجه‌به شاخص‌های گفته‌شده تاکنون، دریافتیم که شبکه بایننس اسمارت‌چین (BSC) مقرون‌به‌صرفه است؛ اما چگونه می‌توان تعداد کاربران بلاکچین را سنجید؟ تعداد آدرس‌های منحصر‌به‌فرد، معیار مطلوبی برای شروع است. آیا این بدان‌معناست که اگر یک بلاکچین ۱۰۰ آدرس منحصر‌به‌فرد دارد، پس ۱۰۰ کاربر منحصر‌به‌فرد دارد؟ قطعاً خیر! هرکسی می‌تواند آدرس‌های متعددی ایجاد کند.

بنابراین، می‌دانیم که هرکسی می‌تواند چندین آدرس ایجاد کند و این معیار بیش از اندازه است. باوجوداین، تعداد آدرس‌های منحصربه‌فرد می‌تواند تصور تقریبی از رشد شبکه را به ما ارائه دهد.

۴. معاملات روزانه Binance Smart Chain

این نمودار تعداد کل معاملات انجام‌شده در شبکه بایننس اسمارت‌چین در یک روز مشخص را به ما نشان می‌دهد. درحالی‌که برخی از قراردادهای هوشمند به تراکنش‌های بیشتری نیاز دارند، این نمودار هنوز می‌تواند تصوری از فعالیت شبکه به ما بدهد.

BEP-20

۵. توکن‌های برتر BEP-20

صفحه Token Tracker به شما امکان می‌دهد تا برترین توکن‌های BEP-20 را بر‌اساس ارزش بازار یا حجم معاملات روزانه ردیابی کنید. این ویژگی این ایده را می‌دهد که کدام توکن‌ها بیشترین ارزش تجمعی در شبکه بایننس اسمارت‌چین (BSC) و کدام‌یک بیشترین حجم معاملات را دارند.

یکی از نکاتی که باید به آن توجه شود، اطلاعات توکن است. صاحبان توکن/قرارداد می‌توانند اطلاعات توکن خود را در BscScan به‌روز کنند تا جزئیات بیشتری درباره توکن به شما ارائه دهند.

۶. اعتبار‌سنج‌های Binance Smart Chain

به‌زبان ساده، اعتبارسنج‌ها با استکینگ BNBها تراکنش‌ها را پردازش و بلوک‌های جدید را تأیید می‌کنند و در ازای خدمات خود، کارمزد تراکنش‌های ناشی از فعالیت شبکه را می‌گیرند.

جمع‌بندی

اینکه معامله‌گر حوزه امور مالی غیرمتمرکز (DeFi هستید یا با شبکه بایننس اسمارت چین آشنایی دارید، معیارهای گفته‌شده می‌توانند فعالیت شما را در بایننس اسمارت چین تقویت و بهینه کنند. با‌این‌حال، فراموش نکنید که انجام تحقیقات کافی برای موفقیت در معامله یا ییلد فارمینگ مفید است.

مرجع تخصصی خرید تتر و فروش تتر

امتیاز شما به این مقاله

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۲ رای

نوشته های مشابه

‫2 دیدگاه ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا