اخبار

سرمایه‌گذاری بانک ولز فارگو در یکی از محصولات جدید ETF بیت کوین ایالات متحده

طبق فرم ۱۳F-HR که ۱۰می۲۰۲۴ (۲۱ادریبهشت۱۴۰۳) ارائه شد، بانک ولز فارگو، سومین بانک بزرگ ایالات متحده، در یکی از محصولات جدید ETF بیت کوین این کشور سرمایه‌گذاری کرده است. تا ۳۱مارس۲۰۲۴ (۱۲فروردین۱۴۰۳)، این بانک در‌مجموع ۱۴۳میلیون دلار در سه محصول سرمایه‌گذاری مختلف BTC دارایی داشته است.

ولز فارگو بیت کوین می‌خرد

تاکنون، اکثر قریب به اتفاق وجوه  نام‌برده در صندوق Grayscale Bitcoin Trust (به‌اختصار GBTC) نگه‌داری می‌شد. GBTC نوعی صندوق قابل‌معامله در بورس بیت‌کوین محسوب می‌شود که سهام آن برای ردیابی قیمت لحظه‌ای بیت کوین در ساعات کاری سنتی بازار سهام طراحی شده است.

این صندوق سهام خود را مستقیماً با مقدار ثابتی از BTC پشتیبانی می‌کند که به‌دلیل هزینه‌های مدیریت، به‌مرورزمان کاهش می‌یابد.

به‌نقل از کریپتونیوز، دو سرمایه‌گذاری دیگر مرتبط با بیت کوین شامل ۹۹هزار دلار در شرکت ارائه‌دهنده خودپرداز بیت‌کوین، Bitcoin Depot و ۱/۲میلیون دلار در صندوق قابل‌معامله در بورس ProShares Bitcoin Strategy (به‌اختصار BITO)، یکی از صندوق‌های ETF آتی بیت‌کوین می‌شود.

کل این موقعیت‌ها، تنها بخشی از ۶۰۳میلیارد دلار دارایی تحت‌مدیریت ولز فارگو را نشان می‌دهد و احتمالاً از زمان دوره گزارش‌دهی، ارزش آن همراه با قیمت بیت کوین کاهش یافته است. باوجوداین‌، جامعه رمزارزها تخصیص این بانک را گامی مهم به‌سمت پذیرش نهادی بیت کوین تلقی کرده‌اند.

در سال ۲۰۱۸، همین بانک به‌طور موقت خرید رمزارزها با کارت اعتباری را ممنوع کرد. بااین‌حال، تحلیلگران این اقدام رشد سریع پذیرش و افزایش قیمت بیت‌کوین را در سال‌های آینده به‌رسمیت شناختند.

چرا گری‌اسکیل؟

ولز فارگو از فوریه۲۰۲۴ برای مشتریانی که به‌طور خاص این محصول را درخواست کرده‌اند، ارائه ETF بیت کوین را به‌عنوان یکی از گزینه‌های سرمایه‌گذاری شروع کرد. از زمان راه‌اندازی در ژانویه۲۰۲۴، ETFهای مبتنی‌بر بیت کوین در ایالات متحده ۱۱/۸میلیارد دلار ورودی خالص جذب کرده‌اند.

در هفته‌های گذشته، دیگر مؤسسه‌های مالی بزرگ نیز تخصیص سرمایه‌های چشمگیر به ETFهای بیت‌کوین را اعلام کرده‌اند. تاکنون، Susquehanna International Group، ازجمله شرکت‌های سرمایه‌گذاری با ۴۳۸میلیارد دلار دارایی تحت‌مدیریت و ۱/۸میلیارد دلار سرمایه در ETF بیت کوین، به‌عنوان بزرگ‌ترین مالک شناخته‌شده این محصولات است.

نکته جالب اینجاست که هم ولز فارگو و هم Susquehanna بیشتر روی GBTC سرمایه‌گذاری کرده‌اند که گران‌ترین رقیب در میان تمامی رقبا است. صندوق مذکور ۱/۵درصد در سال هزینه مدیریت دریافت می‌کند. این در‌مقایسه‌با ۰/۳درصد هزینه مدیریت سایر رقبای اصلی مانند بلک‌راک و  فیدلیتی میزان زیادی به‌شمار می‌رود.

در‌حال‌حاضر، گری‌اسکیل به‌لطف ذخایر بیت‌کوین قبل از راه‌اندازی ETF، بزرگ‌ترین ETF بیت کوین در بازار رمزارزها است؛ البته فاصله آن با سایر رقبا زیاد نیست. این صندوق از ۱۱‌ژانویه۲۰۲۴ (۲۱دی۱۴۰۲) با خروجی‌های تقریباً بی‌پایان روبه‌رو بوده است.

امتیاز شما به این مقاله

میانگین امتیازات ۴ از ۵
از مجموع ۲ رای

منبع
cryptonews

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا