مقاله

در دنیای رمزارزها چه می‌گذرد؟؛ مهم‌ترین اخبار بازار رمزارزها (۲۳اردیبهشت۱۴۰۳)

در این مطلب از بلاگ تترلند، از مهم‌ترین اخبار بازار رمزارزها باخبر می‌شوید؛ از عوامل تأثیرگذار بر قیمت بیت کوین گرفته تا ترندهای روزانه و اخبار بلاکچین، دیفای، NFT ،WEB3 و قانون‌گذاری رمزارزها.

چکیده مهم‌ترین اخبار بازار رمزارزها (۲۳اردیبهشت۱۴۰۳)

  • فاش‌شدن دارایی‌های بیت‌کوین بانک‌های بزرگ ایالات متحده آمریکا
  • پاسخ بایننس و DWF Labs به اتهام‌های وال‌استریت ژورنال
  • سه لحظه به‌یاد‌ماندنی از رویداد NFT «ماگ‌شات» دونالد ترامپ

فاش‌شدن دارایی‌های بیت‌کوین بانک‌های بزرگ ایالات متحده آمریکا

مهم‌ترین اخبار بازار رمزارزها را با خبری از دارایی‌های بیت‌کوین بانک‌های بزرگ آمریکایی شروع می‌کنیم. ۱۰می۲۰۲۴ (۲۱اردیبهشت۱۴۰۳)، ولز فارگو، سومین بانک بزرگ ایالات متحده، در گزارشی به SEC، از میزان دارایی خود در ETFهای بیت‌کوین خبر داد. طبق اسناد، ولز فارگو بیش از ۱۴۳میلیون دلار در سهام صندوق‌های قابل‌معامله در بورس بیت‌کوین ProShares و Grayscale Bitcoin Trust و Bitcoin Depot سرمایه‌گذاری کرده است.

پس از این افشاگری، جی‌پی مورگان چیس، بزرگ‌ترین بانک ایالات متحده آمریکا، نیز دارایی‌های خود را فاش کرد. در کمال تعجب و نارضایتی‌ موجود از این بانک در جامعه رمزارزها، به‌نظر می‌رسد این بانک حدود ۱/۲میلیون دلار در سهام ETF بیت‌کوین سرمایه‌گذاری کرده است. این در حالی‌ است که جیمی دیمون، مدیرعامل این بانک، بارها به‌صورت علنی از ارزهای دیجیتال انتقاد کرده است.

دارایی‌های بیت‌کوین بانک‌های بزرگ ایالات متحده آمریکا

پاسخ بایننس و DWF Labs به اتهام‌های وال‌استریت ژورنال

صرافی بایننس اتهام‌های مطرح‌شده در وال‌استریت ژورنال مبنی‌بر دست‌کاری بازار به‌واسطه DWF Labs را رد کرد. DWF Labs یکی از مشتریان معاملاتی بزرگ‌ بایننس بود که طبق ادعای وال‌استریت ژورنال، به دست‌کاری بازار و معاملات صوری و افزایش حجم معاملات با حدود ۳۰۰میلیون دلار وجوه مشکوک دست زده است. بایننس و DWF Labs قاطعانه این ادعاها را رد و تأکید می‌کنند که به‌هیچ‌وجه در بازار دست‌کاری نشده است.

طبق ادعای DWF Labs، این اتهام‌ها بی‌اساس و تحریف‌کننده حقایق است؛ زیرا این شرکت با بهترین استانداردهای صداقت و شفافیت و اخلاق عمل می‌کند. همچنین، به حمایت از مشتریان و بیش از ۷۰۰ شریک‌ خود در سراسر اکوسیستم کریپتو متعهد است.

سه لحظه به‌یاد‌ماندنی از رویداد NFT «ماگ‌شات» دونالد ترامپ

اخبار بازار رمزارزها را با دیدگاه‌های ترامپ درباره NFT خاتمه می‌دهیم. دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور سابق ایالات متحده، ۸می۲۰۲۴ (۱۹اردیبهشت۱۴۰۳) میزبان جمعی از علاقه‌مندان به توکن‌های غیرقابل‌تعویض (NFT) در خانه خود در فلوریدا بود. در این دورهمی، وی صبحت‌های به‌یاد‌ماندنی زیادی درباره این موضوع بیان کرد.

به‌نقل از کوین‌تلگراف، یکی از اولین کلیپ‌هایی که در رسانه‌های اجتماعی دست‌به‌دست شد، شامل تعهد ترامپ به‌منظور ایجاد محیط نظارتی بهتر برای کسب‌و‌کارهای کریپتو و کارآفرینان با حذف «خصومت» به کریپتو بود. در این کلیپ، ترامپ گفت:

گنسلر، رئیس کمیسیون بورس و اوراق بهادار آمریکا، کاملاً مخالف رمزارزها است. دموکرات‌ها هم کاملاً با آن مخالف هستند؛ اما من مشکلی ندارم و به‌دنبال این هستم که از قابل‌اتکا‌بودن ارزهای دیجیتال مطمئن شوم؛ اما به‌طور‌کلی با آن مشکلی ندارم.

ترامپ همچنین ادعا کرد که NFTهای ماگ‌شات او و سایر مجموعه‌ها، در زمانی‌که بازار NFT به‌نظر می‌رسید رونقش را از دست داده است، «تنور بازار NFT‌ها را دوباره داغ کردند». این جمله با تشویق شدید حضار روبه‌رو شد.

یکی دیگر از اظهارات ترامپ درباره کوین جو بودن (BODEN) بود. در‌حال‌حاضر، ارزش بازار این کوین بیش از ۲۶۰میلیون دلار است. جای تعجب نیست که ترامپ از جو بایدن و کوین جو بودن (BODEN) که به او مرتبط است، طرفداری نکند. او می‌گوید: «این مبلغ برای یک کوین پول زیادی است و این سرمایه‌گذاری را دوست ندارم.»

امتیاز شما به این مقاله

میانگین امتیازات ۲ از ۵
از مجموع ۴ رای

منبع
cointelegraph

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا