اخبار

سرمایه‌گذاران چینی جذب ETF بیت کوین هنگ‌کنگ شدند

کنفرانس بیت‌کوین آسیا ۲۰۲۴ در هنگ‌کنگ جمعیت زیادی از علاقه‌مندان، به‌ویژه سرمایه‌گذاران چینی را به خود جذب کرد. طبق گزارش اخیر South China Morning Post، برگزارکننده این رویداد تخمین زده است که حدود نیمی از میان ۵,۵۰۰ نفری که حضورشان را قبل از رویداد تأیید کرده‌اند، چینی هستند که جذب ETF بیت کوین شده‌اند.

جذابیت ETF بیت کوین هنگ‌کنگ برای شرکت‌کنندگان چینی

کریپتونیوز می‌نویسد که مجله Bitcoin Magazine کنفرانس بیت‌کوین آسیا ۲۰۲۴ را با هدف نمایش چشم‌انداز در حال تحول سرمایه‌گذاری‌های رمزارزها در آسیا برگزار کرد. کنفرانس یادشده شامل بحث‌هایی درباره اجرا و پیامدهای ETF‌های بیت‌کوین جدیدی بود که در هنگ‌کنگ راه‌اندازی شده است.

۳۰‌آوریل۲۰۲۴ (۱۱اردیبهشت۱۴۰۳)، HKEX اولین ETFهای دارایی مجازی مبتنی‌بر فیات را در آسیا راه‌اندازی کرد. دیوید بیلی، یکی از بنیان‌گذاران Bitcoin Magazine، بر نقش این رویداد در پل‌زدن بین اقتصاد نوظهور رمزارز در هنگ‌کنگ و محیط نظارتی محدودکننده چین تأکید کرد.

بیلی گفت:

فکر می‌کنم ETF‌ها نوعی اعتراف به این موضوع بودند که بیت‌کوین برای ماندن آمده است. هیچ راهی وجود ندارد که هنگ‌کنگ به‌طور تصادفی ETF راه‌اندازی کند. این موضوع اتفاقی نبوده است.

بیلی افزود که دولت محلی از این بخش حمایت قاطعانه کرده و در‌حال‌حاضر، این شرکت در حال بررسی بازگشت به منطقه اداری ویژه (SAR) است. این شهر امسال میزبان چندین رویداد وب ۳ ازجمله WOW Summit و Web3 Festival بوده است. او دراین‌باره گفت: «فکر می‌کنم آن‌ها بیت‌کوین را به‌عنوان فرصتی عظیم برای هنگ‌کنگ می‌بینند.»

معاملات تنظیم‌شده بیت‌کوین گزینه‌های سرمایه‌گذاری جدیدی ارائه می‌دهد

بن گانیون، مدیر ارشد استخراج  Bitfarms، ابراز امیدواری کرد که هنگ‌کنگ بتواند به‌عنوان «کانالی برای سرمایه‌گذاران چینی» به‌منظور دسترسی به فناوری‌های مرتبط با بیت‌کوین عمل کند. او این را راه‌حل بالقوه‌ای برای کاهش رکود بازار در چین می‌داند.

گانیون درباره این موضوع گفت:

موضوعی که به آن خوش‌بینم، این است که با وجود قوانین و مقررات جدید، هنگ‌کنگ ممکن است راهی برای ارتباط چین با بیت‌کوین و اکوسیستم رمزنگاری بزرگ‌تر به شیوه‌ای امن‌تر و کنترل‌شده‌تر پیدا کند. امیدوارم مسیرهای بیشتری به‌روی بازار چین گشوده شود.

امتیاز شما به این مقاله

میانگین امتیازات ۲ از ۵
از مجموع ۴ رای

منبع
cryptonews

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا