اخبار

رونمایی ربات معاملات رمزارزی Wallet در تلگرام برای کلمبیا و آمریکای لاتین و کنیا

پلتفرم سرمایه‌گذاری باز (TOP)  در دبی مستقر است و با TOP Labs (تاپ لابز) و Wallet (والت) همکاری می‌کند. ۱۰‌نوامبر۲۰۲۳ (۱۹آبان۱۴۰۲)، این پلتفرم راه‌اندازی جهانی ربات معاملات رمزارزی Wallet را اعلام کرد. 

Wallet رباتی شخص ثالث در تلگرام است که امکان خریدوفروش رمزارز را برای کاربران فراهم می‌کند. این ربات در منوِ تنظیمات تلگرام برای کاربران کلمبیا، آفریقای‌جنوبی، کنیا و چندین کشور دیگر در آفریقا و آمریکای‌لاتین در‌دسترس قرار گرفته است.

Wallet به‌ویژه برای کاربران ساکن کلمبیا و آمریکای‌لاتین و کنیا مناسب است. با استفاده از این ربات، آنان می‌توانند به‌راحتی از فناوری بلاکچین و مزایای معامله رمزارزها بهره ببرند. استفاده از ربات معاملات رمزارزی Wallet در تلگرام راهی ساده و سریع برای معامله ایمن رمزارزها است. کاربران با کمک این ربات موجودی خود را می‌توانند مدیریت کنند و معاملات را انجام دهند و به‌طورکلی تجربه معامله رمزارزی خود را بهبود بخشند.

به‌نوشته‌ی کوین‌تلگراف، در چند ماه گذشته نیز، والت در‌دسترس کاربران سراسر دنیا قرار گرفته بود؛ اما برای پیداکردنش، کاربران با کلیک روی Wallet@ در تلگرام باید آن را جست‌وجو می‌کردند. با به‌روزرسانی اخیر، کاربران می‌توانند بدون نیاز به پیداکردن ربات یا حتی دانش زیادی درباره رمزارز، ربات Wallet را مستقیماً در منوِ تنظیمات مشاهده و از آن استفاده کنند.

علاوه‌بر کیف‌پول حضانتی (Custodial Wallet) پیش‌فرض، کاربران می‌توانند از حالت کیف‌پول خودحضانتی (Self-Custody) رمزارز به نام TON Space نیز استفاده کنند. کیف‌پول‌های زیرمجموعه کیف‌پول خودحضانتی به کاربران اجازه می‌دهد تا مبادلات غیرمتمرکز را در TON Space انجام دهند و توکن‌های غیرقابل‌تعویض (NFT) را با استفاده از کیف‌پول خودحضانتی انتقال دهند.

برنامه‌های TOP برای عرضه‌ جهانی Wallet

TOP تصمیم گرفته است راه‌اندازی جهانی Wallet را در بازارهای درحال‌توسعه آغاز کند تا امکان دسترسی به ابزارهای مالی بیشتر را برای کاربران فراهم و از پایگاه کاربران درخورتوجه خود در این مناطق بهره‌برداری کند.

سخن‌گوی TOP دراین‌باره گفت: 

تمرکز اصلی ما بر بازارهای درحال‌توسعه است که دسترسی‌نداشتن به ابزارهای مالی، تقاضای طبیعی برای دارایی‌های رمزارزی را در آن‌ها ایجاد کرده است. می‌دانیم که تلگرام کاربران فراوانی در این مناطق دارد؛ بنابراین، طبیعی بود که عرضه جهانی خود را در این مناطق آغاز کنیم.

بر‌اساس داده‌های World Population Review، تلگرام در سال ۲۰۲۳ در کلمبیا حدود ۴.۴۹میلیون نفر کاربر دارد. داده‌های Statista نیز نشان می‌دهد که حدود ۵۰درصد از کاربران اینترنت در کنیا و آفریقای‌جنوبی تا سه‌ماهه سوم ۲۰۲۲ از تلگرام استفاده می‌کردند.

نماینده TOP اضافه کرد: 

کشورهایی مانند نیجریه و کنیا و کلمبیا پایگاه کاربری بسیار فعالی در تلگرام و با نرخ نسبتاً زیادی از پذیرش رمزارز دارند. مناطقی که قصد داریم در ابتدای کار Wallet را در آن‌ها برای همه کاربران راه‌اندازی کنیم، فرصتی بزرگ برای جذب مخاطبان فراوان به این ربات می‌دهند و این تنها شروع مسیر ما برای تسریع پذیرش بازار عمومی فناوری بلاکچین مبتنی‌بر TON است.

این نماینده خاطرنشان کرد که TOP ترجیح می‌دهد قبل از مقیاس‌بندی جنبه عملیاتی و فنی محصول و یکپارچه‌سازی آن، Wallet را در کشورهای کوچک‌تر عرضه کند. وی افزود: «این امر به ما اطمینان می‌دهد که می‌توانیم با مقیاس‌بندی به تقاضای اضافی پاسخ دهیم.» 

پس از عرضه اولیه در آمریکای‌لاتین و آفریقا، انتظار می‌رود که ربات رمزارز والت در سه‌ماهه اول ۲۰۲۴ در عربستان‌سعودی و نیجریه و ترکیه راه‌اندازی شود. TOP انتظار دارد تا پایان سه‌ماهه دوم ۲۰۲۴ عرضه جهانی کیف‌پول در تلگرام را نهایی کند.

اندرو روگوزوف، مدیرعامل TOP، خاطرنشان کرد: 

این پیشرفت‌های استراتژیک در Wallet و TON Space نشان‌دهنده تعهد مداوم ما به ساده‌سازی تجربه رمزنگاری برای مخاطبان اصلی و درعین‌حال حفظ ویژگی‌های امنیتی قوی است.

اگرچه والت وارد منوِ تنظیمات تلگرام شده، تلگرام هرگونه وابستگی به Wallet یا TOP را رد کرده است. این در حالی است که Wallet نیز تأکید کرده است که مستقل از تلگرام عمل می‌کند.

روگوزوف در گذشته مدیرعامل VK.com بوده است؛ پلتفرم رسانه‌ای اجتماعی بزرگی که پاول دوروف، بنیان‌گذار تلگرام، آن را راه‌اندازی کرده است. ژانویه‌۲۰۲۲، روگوزوف از VK استعفا داد و به‌عنوان عضو اصلی در بنیاد TON فعالیتش را آغاز کرد. او همچنین مؤسس First Stage Labs است که در نهایت با والت ادغام شد و به TOP تغییر نام داد.

امتیاز شما به این مقاله

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا