متوسطمقاله

تجزیه‌وتحلیل قیمت رمزارزها (۲۰‌آبان‌۱۴۰۲)

(BTC ،ETH ،BNB ،XRP ،SOL ،AD ،DOGE ،TON ،LINK و MATIC)

خبر اقدام بلک‌راک ثبت‌نام iShares Ethereum Trust این انتظارات را افزایش داد که مدیر دارایی ممکن است در‌نهایت برای صندوق قابل‌معامله در بورس اتر اسپات درخواست دهد. این نشانه‌ای مثبت و حاکی از آن است که آرزوهای بلک‌راک برای رمزارزها به بیت کوین محدود نیست.

ناظران بازار بسیار خوش‌بین‌اند که SEC صندوق‌های قابل‌معامله نقطه‌ای (ETF Spot) بیت کوین را تا سال ۲۰۲۴ تأیید کند. جیمز سیفارت، تحلیلگر بلومبرگ، در شبکه اجتماعی X اظهار کرد که هنوز احتمال ۹۰درصدی وجود دارد که SEC تنظیم‌کننده ETF بیت کوین را تا ۱۰‌ژانویه۲۰۲۴ تأیید کند.

عملکرد روزانه بازار رمزارزها

عملکرد روزانه بازار رمزارزها (منبع: Coin360)

مایک نووگراتز، بنیان‌گذار Galaxy Digital، معتقد است که تأیید ETF بیت کوین و به‌دنبال آن ETF اتر، پذیرش سازمانی را در سال ۲۰۲۴ افزایش خواهد داد. در طول فراخوان درآمد سه‌ماهه سوم Galaxy Digital در ۹‌نوامبر۲۰۲۳ (۱۸آبان۱۴۰۲)، نووگراتز اعتماد خود را به تأیید ETFها نشان داد و گفت: 

«اکنون مسئله تأیید صندوق‌های معاملاتی این است که چه زمانی اتفاق می‌افتد، نه اینکه آیا اتفاق می‌افتد یا نه!»

انتظارات مربوط به تأیید ETFها می‌تواند رالی بیت کوین و رمزارزهای جانبی را پایدار کند یا ممکن است به حفظ سود در بازار منجر شود؟ برای پاسخ به این پرسش، تترلند نگاهی به نمودار ۱۰ رمزارز برتر می‌اندازد تا بتواند تجزیه‌وتحلیل قیمت رمزارزها را بهتر انجام دهد.

تحلیل قیمت بیت کوین

تجزیه‌وتحلیل قیمت رمزارزها را با بیت کوین شروع می‌کنیم. ۹‌نوامبر۲۰۲۳، بیت کوین به بالای الگوی کانال صعودی رسید؛ اما سطوح بالاتر رزرو سود را شاهد بود که از فتیله بلند روی شمع مشاهده می‌شود. در چند روز گذشته، شاخص قدرت نسبی (RSI) در ناحیه اشباع ‌خرید قرار داشته است که نشان می‌دهد گاوها (خریداران) فشار خرید را حفظ کرده‌اند. اگر این بازگشت فعلی پایدار بماند، خریداران سعی خواهند کرد جفت‌ارز BTC/USDT را دوباره به کانال ۴۰هزار دلار ببرند.

نمودار روزانه BTC/USDT

نمودار روزانه BTC/USDT (منبع: TradingView)

برعکس، اگر قیمت به کانال بازگردد، نشان می‌دهد که بازارها سطوح بالاتر را رد کرده‌اند. این موضوع می‌تواند باعث کاهش قیمت به میانگین متحرک نمایی ۲۰روزه (۳۴,۲۴۰ دلار) منجر شود؛ سطح مهمی که باید به آن توجه کرد. شکست زیر این سطح، مزیت کوتاه‌مدت را به‌نفع خرس‌ها (فروشندگان) تغییر می‌دهد.

تحلیل قیمت اتر

۹‌نوامبر۲۰۲۳، اتر به بالای مقاومت روانی ۲,۰۰۰ دلار رسید که نشان‌دهنده خرید پرقدرت گاوها (خریداران) است. افزایش اخیر RSI را به‌سمت منطقه اشباع خرید سوق داده است که نشان می‌دهد ممکن است تثبیت یا اصلاحی در مسیر پیش رو وجود داشته باشد. 

فروشندگان تلاش خواهند کرد تا حرکت صعودی را در ۲,۲۰۰ دلار متوقف کنند؛ اما اگر بخواهند این حرکت را تضعیف کنند، باید قیمت را به کمتر از ۲,۰۰۰ دلار برسانند. برعکس، اگر جفت‌ارز ETH/USDT به بیش از ۲,۲۰۰ دلار برسد، درها را برای افزایش احتمالی تا ۲,۹۵۰ دلار باز خواهد کرد؛ زیرا دراین‌بین مقاومت درخورتوجهی وجود ندارد.

نمودار روزانه ETH/USDT

نمودار روزانه ETH/USDT (منبع: TradingView)

تحلیل قیمت بایننس کوین

درادامه تجزیه‌وتحلیل قیمت رمزارزها به بایننس کوین می‌رسیم. ۹‌نوامبر۲۰۲۳، گاوها (خریداران) در بایننس کوین نشان دادند که سطوح پایین‌تر همچنان خریداران را جذب می‌کنند. آن‌ها تلاش خواهند کرد تا قیمت را به بالاتر از مقاومت سربار (Overhead Resistance) در ۲۶۵ دلار برسانند. 

نمودار روزانه BNB/USD

نمودار روزانه BNB/USD (منبع: TradingView)

اگر آن‌ها بتوانند این کار را انجام دهند، جفت‌ارز BNB/USDT ممکن است ابتدا تا ۲۸۵ دلار و پس‌از‌آن تا ۳۱۰ دلار افزایش یابد. رسیدن به این سطح احتمالاً مشکل مهمی برای گاوها (خریداران) خواهد بود. سطح حمایتی مهم در نزول متحرک نمایی ۲۰‌روزه (۲۳۵ دلار) رخ می‌دهد. فروشندگان باید قیمت را به کمتر از این سطح بکشند تا دست برتر را در بازار داشته باشند. در این صورت، این جفت‌ارز ممکن است به اس‌ام‌ای ۵۰روزه (۲۲۰ دلار) سقوط کند.

تحلیل قیمت ریپل

۶‌نوامبر۲۰۲۳ (۱۵آبان۱۴۰۲)، ریپل از سطح ۰.۷۴ دلار کاهش یافت و ۹‌نوامبر۲۰۲۳، به زیر سطح حمایت فوری در ۰.۶۷ دلار رسید. این موضوع نشان می‌دهد که گاوها (خریداران) سود خود را برداشت کرده‌اند. افزایش متحرک نمایی ایی‌ام‌ای ۲۰روزه (۰.۶۱ دلار) و شاخص قدرت نسبی (RSI) در منطقه مثبت نشان می‌دهد که گاوها دست برتر را در بازار دارند.

نمودار روزانه XRP/USDT

نمودار روزانه XRP/USDT (منبع: TradingView)

اگر قیمت از میانگین متحرک نمایی ۲۰روزه عقب‌نشینی کند، نشان می‌دهد که روند بازار صعودی باقی می‌ماند و معامله‌گران سقوط قیمت را به‌عنوان فرصت خرید می‌بینند. این امر احتمال شکست بالای سطح ۰.۷۴ را بهبود می‌بخشد و پس‌از‌آن، جفت‌ارز XRP/USDT می‌تواند به سطح ۰.۸۵ دلار صعود کند. در تضاد با این فرضیه، شکست زیر میانگین متحرک نمایی ۲۰روزه ممکن است اصلاح را به حمایت بعدی در ۰.۵۶ دلار محتمل‌تر کند.

تحلیل قیمت سولانا

تجزیه‌وتحلیل قیمت رمزارزها را با سولانا ادامه می‌دهیم. ۹‌نوامبر۲۰۲۳، قیمت سولانا از مقاومت سربار ۴۸ دلار بیشتر شد و ۱۰‌نوامبر۲۰۲۳ (۱۹آبان۱۴۰۲) با شدت بیشتری به صعود از مقاومت سربار ادامه داد. باقی‌ماندن جفت‌ارز SOL/USDT بالای سطح ۴۸ دلار، نشانگر شروع مرحله بعدی روند صعودی خواهد بود. در این صورت، این جفت‌ارز ممکن است به سطح ۶۰ دلار صعود کند.

نمودار روزانه SOL/USDT

نمودار روزانه SOL/USDT (منبع: TradingView)

خطر برای حرکت صعودی از سطح اشباع خرید در شاخص قدرت نسبی (RSI) وجود دارد. این موضوع بیانگر آن است که رالی کوتاه‌مدت بیش‌ا‌زحد طولانی شده و اکنون برای اصلاح یا تثبیت آماده است. هر‌چه قیمت بیشتر در منطقه اشباع خرید باقی بماند، احتمال عقب‌نشینی شدید افزایش می‌یابد. سقوط به کانال کمتر از ۴۸ دلار، اولین نشانه از این موضوع خواهد بود که گاوها (خریداران) ممکن است قدرت خود را از دست دهند.

تحلیل قیمت کاردانو

۹‌نوامبر۲۰۲۳، کاردانو موفق شد از مقاومت سربار در سطح ۰.۳۸ دلار عبور کند؛ اما سایه بلند روی شمع نشان می‌دهد که بازارها سطوح بالاتر را نیز رد کرده‌اند. گاوها دوباره تلاش خواهند کرد تا قیمت را بالاتر از مقاومت سربار نگه دارند. اگر آن‌ها موفق شوند، جفت‌ارز ADA/USDT می‌تواند به ۰.۴۲ دلار و متعاقباً به ۰.۴۶ دلار جهش کند. ناگفته نماند خریداران ممکن است با مقاومتی شدید در سطح ۰٫۴۶ روبه‌رو شوند.

نمودار روزانه ADA/USDT

نمودار روزانه ADA/USDT (منبع: TradingView)

درمقابل، اگر قیمت به کمتر از ۰.۳۸ دلار بازگردد، به متحرک نمایی ۲۰روزه (۰.۳۲ دلار) می‌تواند کاهش یابد. به این سطح همچنان باید به‌عنوان سطح بحرانی در کاهش قیمت توجه شود. بازگشت قوی از این سطح ممکن است دست برتر را همچنان برای خریداران نگه دارد؛ درحالی‌که شکست زیر آن ممکن است نشانگر معاملات محدود در کوتاه‌مدت باشد.

تحلیل قیمت دوج کوین

تجزیه‌وتحلیل قیمت رمزارزها را با دوج کوین ادامه می‌دهیم. همان‌طورکه از سایه بلند و دم روی شمع مشخص است، دوج کوین در ۹‌نوامبر۲۰۲۳ نوسان شدیدی را تجربه کرد. این موضوع نشان‌دهنده فقدان تصمیم‌گیری در بین گاوهای نر و خرس‌هاست. 

نکته مثبت کوچک این است که گاوها زمین زیادی را به خرس‌ها واگذار نکرده‌اند. این نشان می‌دهد که گاوها (خریداران) انتظار دارند که روند بهبودی ادامه یابد. در سطح ۰.۰۸ مانع سختی وجود دارد؛ اما در‌صورت عبور از آن، جفت‌ارز DOGE/USDT می‌تواند به سطح ۰.۱۰ برسد.

نمودار روزانه DOGE/USDT

نمودار روزانه DOGE/USDT (منبع: TradingView)

اگر خرس‌ها بخواهند به میدان بازگردند، باید قیمت را به کمتر از میانگین متحرک نمایی ۲۰روزه (۰.۰۷ دلار) برسانند. شکست زیر این سطح نشان می‌دهد که این جفت‌ارز ممکن است برای مدتی در داخل محدوده بزرگی بین ۰.۰۸ و ۰.۰۶ تثبیت شود.

تحلیل قیمت تن کوین

به‌گزارش کوین‌تلگراف، ۸‌نوامبر۲۰۲۳ (۱۷آبان۱۴۰۲)، قیمت تن کوین در سطح ۲.۵۹ دلار بسته شد؛ اما گاوها نتوانستند سطوح بالاتر را حفظ کنند. در‌ادامه، قیمت آن به‌شدت کاهش یافت و در ۹‌نوامبر۲۰۲۳، دوباره به کمتر از ۲.۵۹ دلار سقوط کرد. 

مزیت مثبت کوچک به‌نفع گاوها این است که حمایت متحرک نمایی ۲۰روزه (۲.۲۹ دلار) در سمت نزولی قرار دارد. گاوها دوباره سعی خواهند کرد تا قیمت را به بالای منطقه مقاومت سربار، یعنی بین ۲.۵۹ تا ۲.۷۷ دلار برسانند. 

اگر آن‌ها موفق شوند این کار را انجام دهند، جفت‌ارز TON/USDT می‌تواند شتاب بیشتری بگیرد و به‌سمت سطح هدف ۴.۰۳ دلار حرکت کند. اگر قیمت کمتر باشد و به زیر متحرک نمایی ۲۰‌روزه برسد، این دیدگاه صعودی در کوتاه‌مدت اعتبارش را از دست خواهد داد. در این صورت، این جفت‌ارز ممکن است به سطح ۲ دلار سقوط کند.

نمودار روزانه TON/USDT

نمودار روزانه TON/USDT (منبع: TradingView)

تحلیل قیمت چین لینک

۸‌نوامبر۲۰۲۳، قیمت چین لینک به ۱۵ دلار رسید و گاوها (خریداران) در ۹‌نوامبر۲۰۲۳ تلاش کردند تا رالی را تمدید کنند. بااین‌حال، فتیله بلند روی شمع نشان می‌دهد که فروش در سطوح بالاتر صورت گرفته است. جفت‌ارز LINK/USDT می‌تواند تا ۵۰درصد سطح فیبوناچی اصلاحی، یعنی ۱۳.۲۴ دلار، کاهش یابد.

اگر قیمت با قدرت از این سطح بازگردد، گاوها دوباره سعی خواهند کرد تا بر مانع موجود در سطح ۱۵ دلار غلبه کنند. اگر موفق شوند، قیمت این جفت‌ارز ممکن است به ۱۸ دلار افزایش یابد. درمقابل، اگر قیمت به کمتر از ۱۳.۲۴ دلار سقوط کند، نشان می‌دهد که معامله‌گران در حال تعجیل برای خروج از بازار هستند. 

این موضوع می‌تواند درها را برای کاهش احتمالی متحرک نمایی ۲۰روزه (۱۱.۹۴ دلار) باز کند. انتظار می‌رود که این سطح دوباره نبردی سخت بین گاوها و خرس‌ها را شاهد باشد.

نمودار روزانه LINK/USDT

نمودار روزانه LINK/USDT (منبع: TradingView)

تحلیل قیمت پالیگان

تجزیه‌وتحلیل قیمت رمزارزها را با پالیگان خاتمه می‌دهیم. رالی پلیگان پس از شکستن سطح ۰.۷۰ دلار سرعت گرفت؛ اما حرکت صعودی با فروش نزدیک به مقاومت سربار در ۰.۸۹ دلار روبه‌روست. قیمت این رمزارز ممکن است تا سطح ۳۸.۲درصد فیبوناچی اصلاحی، یعنی ۰.۷۶ دلار، کاهش یابد. اگر قیمت از این سطح بازگردد، چشم‌انداز صعود به بیش از ۰.۸۹ دلار را محتمل‌تر می‌سازد.

 نمودار روزانه MATIC/USDT

 نمودار روزانه MATIC/USDT (منبع: TradingView)

درصورت بروز این اتفاق، جفت‌ارز MATIC/USDT الگوی کف دوقلو (double bottom) را تکمیل می‌کند. هدف این تنظیم صعودی رسیدن به سطح ۱.۲۹ دلار است. برعکس، اگر قیمت به کمتر از ۰.۷۶ دلار برسد، مقصد بعدی ممکن است ۰.۷۰ دلار باشد. چنین اصلاح عمیقی نشان می‌دهد که این جفت‌ارز ممکن است برای مدت طولانی‌تری در محدوده بزرگی بین ۰.۴۹ و ۰.۸۹ دلار به نوسان ادامه دهد.

امتیاز شما به این مقاله

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا