اخباردسته‌بندی نشده

رشد تتر با وجود افت شدید ارزش بازار کل استیبل کوین‌ها در دو سال گذشته

شرکت CCData گزارش جالبی از وضعیت استیبل کوین‌ها منتشر کرده است. طبق این گزارش، ۱۸ ماه است که ارزش بازار استیبل کوین‌ها روند نزولی را تجربه می‌کند. بر این اساس در پایان سپتامبر۲۰۲۳، مارکت‌کپ کل استیبل کوین‌ها نزدیک به ۱۲۴میلیارد دلار است.

حجم معاملات استیبل کوین‌ها در صرافی‌ها نیز کاهش یافته است. به‌عنوان مثال، در صرافی کوین‌بیس، یکی از صرافی‌های متمرکز بزرگ‌ دنیا، حجم معاملات استیبل کوین‌ها در سپتامبر۲۰۲۳ چیزی درحدود ۳۳۱میلیارد دلار ثبت شد. جالب است بدانید که از جولای۲۰۲۰ به‌بعد، کمترین حجم معاملات ماهانه کوین‌بیس در ماه گذشته رقم خورده است.

هرچند ارزش بازار کل استیبل کوین‌ها کاهش یافته است، با بررسی استیبل کوین‌های معروف‌، یعنی تتر (USDT)، اطلاعات متفاوتی به‌دست می‌آید. درحدود ۶۷.۲درصد ارزش بازار کل استیبل کوین‌ها متعلق به تتر است. این رمزارز ماهانه رشد حدود ۰.۴درصدی را در مدت یک سال تجربه کرده است. افزایش تقاضا برای خرید تتر براثر ناپایداری قیمت رمزارزها در سال گذشته، اصلی‌ترین دلیل رشد عرضه این استیبل کوین است.

کاهش مارکت‌کپ کل استیبل کوین‌ها از یک سو و رشد ارزش بازار تتر از سوی دیگر یک نکته را آشکار می‌کند: شمار سرمایه‌گذارانی که به تتر به‌عنوان اولین و مهم‌ترین استیبل کوین بازار رمزارزها اعتماد می‌کنند، افزایش یافته است. ادامه این روند در بلندمدت می‌تواند نقش بسزایی در بهبود جایگاه تتر در بازار کریپتوکارنسی ایفا کند. در‌حال‌حاضر، تتر با ۸۳.۵میلیارد دلار جایگاه سوم را از‌نظر مارکت‌کپ در بازار کریپتو بعد از بیتکوین و اتریوم دراختیار دارد.

امتیاز شما به این مقاله

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۲ رای

منبع
bitcoinist

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا