اخبار

ارزش بازار تتر با رسیدن به ۱۰۰میلیارد دلار، رکوردی تاریخی ثبت کرد

تتر به نقطه عطف مهمی دست یافت و ارزش بازارش به ۱۰۰میلیارد دلار رسید که بیشترین رقم تا‌به‌امروز است.

از ابتدای سال ۲۰۲۴، ارزش بازار USDT درحدود ۹ درصد رشد کرده است. بدین‌ترتیب، تتر جایگاه خود را به‌عنوان رهبر استیبل‌کوین‌ها درمقایسه‌با نزدیک‌ترین رقیبش، USDC، با اختلاف ۷۱‌میلیارد‌دلاری تثبیت کرده است.

Cryptointelligence می‌نویسد که ارزش بازار درخورتوجه تتر، آن را در‌کنار شرکت‌های بزرگ جهانی مانند غول نفتی بریتانیا، بریتیش پترولیوم (BP)، قرار می‌دهد. ناگفته نماند که ارزش USDT حتی از ارزش غول تجارت الکترونیک، یعنی شاپیفای (Shopify)، نیز فراتر است.

تتر روی ۱۴ شبکه بلاک‌چین و پروتکل مختلف عرضه شده است و بعد از اتریوم، سومین رمزارز بزرگ دنیا از‌نظر ارزش بازار به‌شمار می‌رود. این استیبل‌کوین نقش مهمی در بازار رمزارزها ایفا می‌کند و در میان نوسان‌های شدید این بازار، به تریدرها و سرمایه‌گذاران ثبات و اطمینان‌خاطر می‌دهد.

درمجموع، بازار رمزارزها رونق دوباره‌ای تجربه کرده و ارزش کل بازارش از ۲تریلیون دلار گذشته است. بیت‌کوین، بزرگ‌ترین رمزارز دنیا، نیز با ۵۰ درصد افزایش قیمت، توانست به ارزش ۶۹هزار دلار دست یابد و رکورد تاریخی جدیدی ثبت کند.

در سه‌ماهه چهارم ۲۰۲۳، شرکت صادرکننده تتر سود خالص ۲/۸۵میلیارد دلاری به‌دست آورد. از این میزان ۱‌میلیارد دلار مربوط به سرمایه‌گذاری روی اوراق خزانه ایالات متحده بود. این گزارش نشان می‌دهد که Tether بیش از ۸۰میلیارد دلار اوراق خزانه در‌اختیار دارد.

اگرچه شرکت تتر قصد داشت تا پایان ۲۰۲۳ اعطای وام از ذخایرش را متوقف کند، در پایان سال همچنان ۴/۸ میلیارد دلار وام در دفاترش باقی مانده بود. گفته می‌شود این وام‌ها کاملاً وثیقه‌گذاری شده‌اند و قرار است تا سال ۲۰۲۴ به صفر برسند.

امتیاز شما به این مقاله

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

منبع
cryptointelligence

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا