مقاله

در دنیای رمزارزها چه می‌گذرد؟؛ مهم‌ترین اخبار بازار رمزارزها (۲ تا ۶اسفند۱۴۰۲)

در این مطلب از بلاگ تترلند، از مهم‌ترین اخبار بازار رمزارزها باخبر می‌شوید؛ از عوامل تأثیرگذار بر قیمت بیت کوین گرفته تا ترندهای روزانه و اخبار بلاکچین، دیفای، NFT ،WEB3 و قانون‌گذاری رمزارزها.

چکیده مهم‌ترین اخبار بازار رمزارزها (۲ تا ۶اسفند۱۴۰۲)

  • اتریوم با هر ارتقا رشد می‌کند
  • دادگاه ایالات متحده توافق‌نامه ۴/۳میلیون‌دلاری بایننس را تأیید کرد
  • نماینده کنگره آمریکا: اجبار ماینرهای بیت کوین به افشای اطلاعات، سوءاستفاده از قدرت است
  • هکرها با حساب کاربری قلابی، خبر جعلی کلاه‌برداری NFT را منتشر کردند
  • کمترین میزان خروج روزانه سرمایه از صندوق سرمایه‌گذاری بیت‌کوین گری‌اسکیل

اتریوم با هر ارتقا رشد می‌کند

مهم‌ترین اخبار بازار رمزارزها را با خبری از اتریوم آغاز می‌کنیم. بخش تحقیقاتی شرکت سرمایه‌گذاری گری‌اسکیل معتقد است که ارتقاهای در حال انجام شبکه اتریوم به‌زودی برای بلاک‌چین اتریوم (ETH) سودآور خواهد بود؛ به‌ویژه حل مشکلات مقیاس‌پذیری که مانع پذیرش شبکه شده است.

ویل اوگدن مور، تحلیلگر گری‌اسکیل، ۲۳فوریه۲۰۲۴ (۴اسفند۱۴۰۲) در پستی اعلام کرد:

با هر ارتقا، اتریوم به‌طور مؤثری رشد می‌کند و همچنان شکاف بین هزینه و توان عملیاتی در حال بهبود است.

او علاوه‌بر نتیجه احتمالاً مطلوب درخواست‌های ETFهای اتریوم، ارتقای قریب‌الوقوع دنکون (Dencun)، مدل ضدتورمی اتریوم و ایجاد درآمد را به‌عنوان مهم‌ترین عوامل رشد شبکه ذکر کرد. کمیسیون بورس و اوراق بهادار ایالات متحده (SEC) تا اواخر ماه می درباره درخواست‌های ETFهای اتریوم تصمیم‌گیری می‌کند.

نمودار عرضه تجمیعی اتریوم از سال ۲۰۲۰ تاکنون

نمودار عرضه تجمیعی اتریوم از سال ۲۰۲۰ تاکنون

ویل اوگدن مور اذعان کرد که کارمزدهای زیاد و سرعت کم تراکنش همچنان مشکلی بزرگ برای اتریوم است که می‌تواند کاربران را به‌سمت شبکه‌های دیگر سوق دهد. با‌این‌حال، او و گری‌اسکیل مطمئن‌اند که Dencun مشکلات مقیاس‌پذیری اتریوم را بهبود می‌بخشد.

فیلیپ شومرز، مدیر زیرساخت شرکت گنوسیس، در مصاحبه‌ای با کوین‌تلگراف گفته است:

ارتقای Dencun گام روبه‌جلو بزرگی است و می‌تواند به اتریوم کمک کند تا از‌نظر مقیاس‌پذیری با شبکه‌های سریع‌تر مانند سولانا رقابت کند.

طبق ادعای شومرز، اجرای موفقیت‌آمیز Dencun در شبکه اصلی اتریوم می‌تواند هزینه‌های شبکه را تا ۱۰ برابر کاهش دهد.

درحالی‌که اتریوم از‌نظر تعداد تراکنش‌ها اعداد درخورتوجهی را ثبت کرده است، داده‌های گری‌اسکیل نشان می‌دهد که شبکه اتریوم همچنان با ۴۵/۹‌میلیارد دلار سرمایه قفل‌شده، بزرگ‌ترین شبکه بلاک‌چین است. گفتنی‌ است شبکه ترون با ۸/۷ میلیارد دلار در رتبه دوم قرار دارد.

دادگاه ایالات متحده توافق‌نامه ۴/۳میلیون‌دلاری بایننس را تأیید کرد

به‌نقل از کوین‌تلگراف، یکی از قاضیان دادگاه منطقه‌ای در واشنگتن توافق‌نامه پیشنهادی ۴/۳‌میلیارد‌دلاری بایننس با وزارت دادگستری ایالات متحده را تأیید کرد.

طبق رأی قاضی ریچارد ای. جونز، ۲۳‌فوریه۲۰۲۴ از مبلغ ۴/۳میلیارد دلار، حدود ۱/۸میلیارد دلار به‌عنوان جریمه پرداخت و مبلغ باقی‌مانده (۲/۵‌میلیارد دلار) ضبط خواهد شد. این مبلغ یکی از جریمه‌های کیفری بزرگی است که تاکنون در تاریخ ایالات متحده اعمال شده است.

توافق‌نامه ۴/۳میلیون‌دلاری بایننس

طبق گزارش بلومبرگ، قاضی جونز گفته است:

این موضوع واقعاً موردی است که در پی آن، اخلاقیات به‌دلیل طمع به‌خطر افتاده است.

گفته می‌شود که جاشوا ایتون، معاون حقوقی بایننس، به قاضی جونز گفته است که این شرکت مسئولیت کامل گذشته خود را برعهده می‌گیرد.

بر‌اساس این توافق‌نامه، بایننس نیز تا ۵ سال تحت‌نظارت شرکتی مستقل قرار خواهد گرفت. بایننس و بنیان‌گذار آن، چانگ‌پنگ ژائو (CZ)، در ۱۴‌نوامبر۲۰۲۴، به چندین اتهام مربوط به جرایم پول‌شویی و نقض تحریم‌ها اعتراف کردند.

گفتنی‌ است که تاریخ صدور حکم CZ به‌تازگی تا ۳۰‌آوریل‌۲۰۲۴ به‌تعویق افتاده است. پیش‌بینی می‌شود که وی با حداکثر ۱۸ ماه حبس روبه‌رو شود.

نماینده کنگره آمریکا: اجبار ماینرهای بیت کوین به افشای اطلاعات، سوءاستفاده از قدرت است

تام ایمر، نماینده کنگره ایالات متحده، از دفتر مدیریت و بودجه آمریکا (OMB) به‌دلیل تأیید درخواستی اضطراری که شرکت‌های استخراج بیت کوین (BTC) را به ارائه اطلاعات ملزم می‌کند، انتقاد کرد.

۲۰فوریه۲۰۲۴ (۱اسفند۱۴۰۲)، ایمر در نامه‌ای به OMB ادعا کرد که تنها درصورت وجود تهدید قریب‌الوقوع برای امنیت عمومی می‌توان از احکام اضطراری استفاده کرد. او استدلال کرد که عملیات استخراج بیت‌کوین چنین خطری ندارد. وی در پست بعدی خود در X توضیح داد:

سوءاستفاده OMB از اختیارات اضطراری خود برای حمله به ماینرهای بیت‌کوین به توضیح نیاز دارد.

در این نامه، تام ایمر افزود که تأیید اضطراری به سیستم کنترل و توازن کشور آسیب می‌زند. دستور اخیر، شرکت‌های ماینر رمزارها را ملزم می‌کند تا گزارش‌های مفصلی از مصرف برق، تأمین‌کنندگان انرژی، انواع تراشه و سایر اطلاعات اختصاصی ارائه دهند. درخواست سازمان اطلاعات انرژی (EIA) در ۲۶ ژانویه توسط OMB تایید شد.

EIA ادعا کرد که افزایش قیمت بیت کوین به فعالیت بیشتر ماینرها و در‌نتیجه مصرف انرژی بیشتر منجر خواهد شد. تام ایمر خاطرنشان کرد که EIA ادعا می‌کند آژانسی بدون سیاست است؛ اما به‌جای آن به‌نظر می‌رسد در حال اجرای موضع سیاست عقب‌مانده دولت بایدن علیه مصرف انرژی مرتبط با بیت‌کوین و سایر رمزارزها است.

هکرها با حساب کاربری قلابی، خبر جعلی کلاه‌برداری NFT را منتشر کردند

حساب کاربری X آدریان ووجناروفسکی، گزارشگر NBA کانال ESPN، در ۲۴فوریه۲۰۲۴ (۵اسفند۱۴۰۲) هک و به کلاه‌برداری NFT از طرف NBA Top Shot منجر شد.

۲۴‌فوریه، بسته رایگان NFT جعلی برای ۶/۳میلیون نفر دنبال‌کننده ووجناروفسکی در شبکه اجتماعی X منتشر شد که بازدیدکنندگان با کلیک روی لینک، به «nbatopshot.org» به‌جای وب‌سایت واقعی، یعنی nbatopshot.com، هدایت می‌شدند و کیف‌پول‌های آنان برای شرکت در مزایده جعلی NFT متصل می‌شد.

این پست صدها‌هزار بار دیده و صدها بار بازنشر و لایک شد. حساب کاربری رسمی NBA Top Shot پس از این اتفاق، با ارسال هشداری در X به کاربران درباره کلاه‌برداری هشدار داد. در این بیانیه آمده است:

در‌حال‌حاضر، هیچ مزایده‌ای در NBA Top Shot وجود ندارد.

کمترین میزان خروج روزانه سرمایه از صندوق سرمایه‌گذاری بیت‌کوین گری‌اسکیل

مهم‌ترین اخبار بازار رمزارزها را با خبری از صندوق سرمایه‌گذاری بیت‌کوین گری‌اسکیل خاتمه می‌دهیم. ۲۳فوریه۲۰۲۴ (۵اسفند۱۴۰۲) صندوق سرمایه‌گذاری بیت‌کوین گری‌اسکیل (GBTC) با خروج سرمایه ۴۴/۲میلیون‌دلاری، شاهد کمترین میزان خروج روزانه از زمان راه‌اندازی ETF نقدی بیت کوین در ۱۰ژانویه۲۰۲۴ بود.

ماه فوریه، ۱/۸میلیارد دلار سرمایه از GBTC خارج شده است که کاهش درخورتوجهی درمقایسه‌با ماه ژانویه یافته است که در‌مجموع بیش از ۵/۶میلیارد دلار سرمایه از این صندوق خارج شده بود.

صرافی رمزارز ورشکسته FTX، با فروش FTX Europe به بنیان‌گذاران قبلی آن به قیمت ۳۲/۷میلیون دلار موافقت کرده است. در سال ۲۰۲۱، صرافی FTX استارت‌آپ سوئیسی Digital Assets AG را که بعداً به FTX Europe تغییر نام داد، با مبلغ ۳۲۳میلیون دلار خریده بود.

امتیاز شما به این مقاله

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

منبع
cointelegraph

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا