اخبار تترلند

گزارش Riot Platforms از مشکلات جدید سودآوری استخراج بیت کوین

شرکت استخراج بیت کوین Riot Platforms در بخش افشای ریسک گزارش سالانه خود اعلام کرد که کمبود مداوم تراشه و نیاز دائمی به افزایش نرخ هش و دستور کارهای کنترلی طرفداران محیط‌‌زیست در ایالات متحده، می‌تواند ترازنامه این شرکت را تحت‌تأثیر قرار دهد.

به‌گزارش کوین‌تلگراف، Riot Platforms یکی از بی‌شمار شرکت‌های استخراج بیت کوین است که خود را برای رویداد هاوینگ (نصف‌شدن پاداش استخراج بیت کوین) آتی آماده می‌کند. در پرونده سالانه 10-K این شرکت که ۲۳‌فوریه۲۰۲۴ (۴اسفند۱۴۰۲) ارائه شد، بیش از ۱۳ عامل ریسک مهم به‌طور خاص برای سودآوری آینده استخراج بیت کوین مشخص شده است.

یکی از عوامل ریسکی که Riot Platforms به آن اشاره کرد، کمبود جهانی تراشه در‌حال‌حاضر است؛ زیرا تعداد کمی از تولیدکنندگان می‌توانند تراشه‌های ASIC «بسیار تخصصی» را بسازند که این شرکت به آن‌ها متکی است.

Riot پلتفرمز گفت:

بحران زنجیره تأمین جهانی، همراه با افزایش تقاضا برای تراشه‌های کامپیوتری، باعث کمبود نیمه‌رساناها شده است که می‌تواند بر عملیات استخراج بیت کوین در بلندمدت تأثیر بگذارد.

 در دسامبر‌۲۰۲۳، شرکت Riot Platforms با شرکت سازنده MicroBT برای خرید ۶۶,۵۶۰ دستگاه استخراج‌کننده به‌ارزش ۲۹۱میلیون دلار قرارداد بست. به‌گفته جیسون لس، مدیرعامل شرکت یادشده، این بزرگ‌ترین سفارش نرخ هش در تاریخ این شرکت بوده است.

Riot Platforms در آخرین گزارش سالانه‌اش اعلام کرد که تا زمان حل‌شدن بحران کمبود تراشه، انتظار دارد هزینه‌های بیشتر از حد معمول برای تهیه و نصب دستگاه‌های استخراج (ASIC) را بپردازد. این در حالی است که حتی با دسترسی به استخراج‌کنندگان ASIC، این امکان وجود دارد که آن‌ها مجدداً با عیوب طراحی مواجه شوند.

سخن‌گوی این شرکت اظهار کرد که در گذشته هنگام تلاش برای تطبیق ماینرهای خود برای کار در محیط‌های خنک‌شده با غوطه‌وری، با مشکلات نرم‌افزاری و سخت‌افزاری مواجه شده و ممکن است در آینده نیز با مشکلات مشابهی روبه‌رو شود. 

Riot Platforms افزود «صنعتی با رقابت فزاینده» ریسک دیگری است که متوجه سودآوری این شرکت در آینده است. این یعنی شرکت برای حفظ سهم بازارش، باید با افزایش نرخ هش جهانی همچنان به افزایش نرخ هش خود ادامه دهد. سخنگوی این شرکت می‌گوید:

بر این باوریم که برای باقی‌ماندن در این صنعت رقابتی باید به خرید ماینرهای جدید ادامه دهیم، هم برای جایگزینی کسانی که به‌دلیل فرسودگی معمولی و آسیب‌های دیگر ازدست‌رفته‌اند و هم برای افزایش نرخ هش خود برای همگام‌شدن با نرخ هش شبکه جهانی درحال‌رشد.

Riot پلتفرمز خاطرنشان کرد که بیت کوین با مشکلات مقیاس‌بندی بسیاری روبه‌رو است که می‌تواند توانایی آن را برای تبدیل‌شدن به ابزار پذیرفته‌شده برای پرداخت محدود کند.

این شرکت افزود:

ممکن است تقاضا برای بیت‌کوین راکد بماند یا کاهش یابد که به‌نوبه خود بر قیمت بیت کوین تأثیر منفی می‌گذارد و در‌نتیجه، ترازنامه Riot Platforms را تضعیف می‌کند.

در این بیانیه، اشاره شده است که دستورکار فزاینده طرفداران محیط‌زیست در دولت‌های تگزاس و ایالات متحده نیز می‌تواند برای این شرکت مشکلاتی ایجاد کند.

در بخش دیگری از بیانیه مذکور آمده است:

قوانین و مقررات جدید درباره تغییرات آب‌وهوایی می‌تواند هزینه‌های زیادی برای ما و تأمین‌کنندگان ما به‌همراه داشته باشد؛ از‌جمله هزینه‌های مربوط به افزایش نیاز به انرژی، تجهیزات سرمایه‌ای، پایش و گزارش‌دهی محیط‌زیست و سایر هزینه‌های مرتبط با رعایت چنین مقرراتی.

این شرکت نگرانی خود را درباره این موضوع ابراز کرد که اگر مشمول مقررات سخت‌گیرانه‌تر از همتایان خود در مناطق دیگر باشد، ممکن است مزیت رقابتی را از دست بدهد.

Riot Platforms و شورای بلاک‌چین تگزاس (TBC) به‌تازگی موفق شدند در دعوی حقوقی علیه چندین مقام انرژی ایالات متحده که به‌دنبال جمع‌آوری داده‌های تهاجمی درباره استخراج‌کنندگان رمزارزها بودند، حکمی مطلوب از قاضی دادگاه منطقه‌ای ایالات متحده کسب کنند.

همچنین، Riot پلتفرمز تولید بیت‌کوین خود را در سال ۲۰۲۳، ۱۹درصد افزایش داد و در‌مجموع، ۶,۶۲۶ بیت‌کوین به‌ارزش ۳۴۱/۴میلیون دلار (با قیمت‌های فعلی) استخراج کرد. هزینه متوسط شرکت ذکرشده برای استخراج بیت کوین در سال ۲۰۲۳ نیز با ۳۳درصد کاهش، به ۷,۵۳۹ دلار در سال ۲۰۲۳ رسید.

امتیاز شما به این مقاله

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

منبع
cointelegraph

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا