آموزشمتوسطمقاله

آشنایی با Sorare؛ بازی فوتبال مبتنی‌بر ارز دیجیتال

Sorare بازی فوتبال آنلاین مبتنی‌بر رمزارز است که بازیکنان از توکن‌های غیرقابل‌معاوضه (NFT) برای خرید و مالکیت و فروش مجدد کارت‌های دیجیتال کلکسیونی استفاده می‌کنند.

در این بازی مجازی، بازیکنان هر هفته ترکیب خود را می‌سازند و امتیازها بر‌اساس آمار ستارگان حرفه‌ای فوتبال در داخل زمین اعطا می‌شوند. هدف هفتگی بازیکنان شکست‌دادن سایر کاربران در لیگ‌ها با کسب بیشترین امتیاز است.

NFT‌ها ویژگی‌های زیادی به این بازی می‌دهند؛ زیرا می‌توانند خارج از بازی در بازارهایی مانند Opensea و Rarible معامله شوند. بازیکنان می‌توانند از کارت‌های معاملاتی دیجیتالی شامل تیم‌های فوتبال آث‌میلان، یوونتوس، لیورپول، رئال مادرید، پاری‌سن‌ژرمن، تیم‌های جی‌لیگ (ژاپن)، لالیگا (اسپانیا) و لیگ برتر انتخاب کنند.

فوتبال مجازی در حوزه متاورس و رمزارز صنعتی محبوب در جهان است و پیش‌بینی شده که سهم بازار آن تا سال ۲۰۲۷ به ۴۸.۶میلیارد دلار برسد. بازی‌های NFT مانند Sorare به‌دلیل قابلیتشان برای برهم‌زدن چشم‌اندازهای موجود با مدل تجاری نوآورانه، به‌سرعت محبوبیت پیدا می‌کنند.

در این مقاله از بلاگ تترلند، Sorare را به‌طورکامل معرفی می‌کنیم و نحوه عملکردش و بازی با آن و کسب درآمد از آن را توضیح می‌دهیم؛ پس تا پایان با ما همراه باشید.

sorare

Sorare چگونه کار می‌کند؟

Sorare در اصل نوعی بازی فوتبال فانتزی است؛ ولی تجربه متفاوتی ارائه می‌دهد. به‌جای انتخاب نام بازیکنان از فهرست تعیین‌شده در بستر بازی، کاربران کارت‌های معاملاتی دیجیتال توکن‌شده در بلاک چین اتریوم (ETH) را می‌خرند.

این کارت‌های توکن غیر‌مثلی متعلق به بازیکنانی هستند که می‌توانند آن‌ها را به‌عنوان کلکسیون‌های NFT بفروشند. کارت‌های NFT درواقع نقش اصلی در بازی سوراره را ایفا می‌کنند.

Sorare به کاربران اجازه می‌دهد تا در لیگ‌های مختلف مانند لیگ‌های آماتور و زیر ۲۳ سال و لیگ‌های منطقه‌ای ثبت‌نام کنند. هر بازیکن می‌تواند با استفاده از کارت‌هایی که در‌اختیار دارد، هر هفته ترکیب جدیدی تنظیم کند.

در پایان هفته، امتیازها بر‌اساس نحوه عملکرد بازیکنان واقعی فوتبال در زندگی واقعی محاسبه می‌شود. آن دسته از کاربران Sorare که بیشترین امتیاز را کسب کنند، واجد‌شرایط دریافت جوایز ویژه‌ای مانند کارت‌های NFT و توکن‌های اتریوم می‌شوند.

چه عاملی Sorare را منحصر‌به‌فرد می‌کند؟

Sorare بازی‌‌های ورزشی فانتزی، فوتبال، کلکسیون‌های ورزشی و توکن‌های غیر‌مثلی را با یکدیگر ترکیب می‌کند. جالب است بدانید این بازی مجوزهای رسمی را از چندین لیگ جهانی فوتبال گرفته است و همین امر امکان استفاده از نام‌های واقعی تیم‌ها و عکس‌های بازیکنان و کارت‌های هنری برخی از باشگاه‌های محبوب فوتبال جهان را فراهم می‌کند.

روی‌هم‌رفته، می‌توان گفت که در‌حال‌حاضر، Sorare تنها بازی فانتزی فوتبال با مجوز گسترده است که به آن مزیت رقابتی فراوانی می‌دهد.

چرا هواداران فوتبال باید سورِیر بازی کنند؟

این بازی مزیت‌های بسیاری را برای علاقه‌مندان به فوتبال معمولی و‌ هاردکور به‌ارمغان می‌آورد. برای مثال، تورنمنت‌های مجازی راه بسیار خوبی برای ارتباط با تیم‌های دلخواهتان هستند؛ حتی زمانی که بازی‌های واقعی در حال انجام نیستند. همچنین، در این بازی می‌توانید تیم‌های دیگر کاربران را دنبال کنید و عملکردشان را درمقایسه‌با تیم خود زیرنظر بگیرید.

Sorare راهی برای کسب درآمد از‌طریق تجارت و فروش کارت در بازارهای شخص ثالث مانند Opensea و Rarible ارائه می‌دهد؛ بنابراین، اگر در تیم‌سازی مهارت دارید، می‌توانید از سرگرمی خود سود ببرید.

در‌نهایت، باید بگوییم که Sorare مکانی عالی برای ملاقات و ارتباط با دیگر هواداران فوتبال در سراسر جهان است. این بازی جامعه فعالی در دیسکورد و توییتر و دیگر شبکه‌های اجتماعی دارد.

sorare

چگونه وارد این بازی شویم؟

تنها با طی چند مرحله، حتی تازه‌کارها هم به‌آسانی می‌توانند از بازی لذت ببرند. برای ورود به بازی سورِیر، کارهای زیر را انجام دهید:

  • ابتدا حساب کاربری ایجاد و کارت‌ها را جمع‌آوری کنید.
  • سپس برای باز‌کردن حداکثر ۱۲ کارت پخش رایگان «Common»، در وب‌سایت Sorare ثبت‌نام و دستورالعمل‌ها را دنبال کنید.
  • پس از ثبت‌نام، برای راه‌اندازی حساب کاربری خود، ابتدا لوگو و نام باشگاه و پس‌ازآن سه باشگاه برتر دلخواهتان را انتخاب کنید.

شایان ذکر است که بازیکنان رایگان منتخب شما به‌صورت تصادفی قرعه‌کشی و به شما اختصاص داده می‌شوند.

کسب درآمد ازطریق کارت‌های این بازی

در‌مقایسه‌با بازی‌های دیجیتال متداول، بازی‌های کارتی کلکسیونی بیشتر شبیه کارت‌های معاملاتی واقعی هستند. در نسخه مرسوم، ممکن است کالاهای درون بازی را بخرید و از آن‌ها استفاده کنید؛ اما مالک آن‌ها نباشید.

با NFT‌ها، مالک اقلامی هستید که به‌دست می‌آورید؛ درست مانند زمانی‌که کارت‌های فیزیکی جمع‌آوری می‌کنید. به‌لطف فناوری بلاکچین، کارت‌های Sorare شما را نمی‌توان کپی کرد یا از شما گرفت. اولین کاری که باید انجام دهید، این است که کارتی را انتخاب کنید که فکر می‌کنید عملکرد موفقی دارد و ارزش آن افزایش می‌یابد.

آینده این بازی محبوب

سورِیر هنوز شرکتی نوپا‌‌ست؛ اما موفق شده با برخی از نام‌های بزرگ دنیای فوتبال مشارکت کند. انتظار می‌رود که تعداد تیم‌های موجود در این بازی افزایش یابد؛ زیرا سورِیر به انعقاد قراردادهای مشارکت جدید ادامه می‌دهد. با افزایش تیم‌های جدید، تقاضا برای کارت‌ها نیز افزایش می‌یابد که به‌نوبه خود ارزش کارت‌های موجود را بیشتر می‌کند.

علاوه‌بر‌این، Sorare با نام‌های بزرگی در صنعت بازی و ورزش مانند Ubisoft و Serena Williams و Major League Baseball همکاری کرده است. این بازی دنیایی کاملاً جدید از امکانات را پیش چشم دارندگان کارت سورِیر باز می‌کند تا کاربردهای هیجان‌انگیزتری را برای کارت‌هایشان کشف کنند.

امتیاز شما به این مقاله

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۳ رای

نوشته های مشابه

‫2 دیدگاه ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا