اخبار

تلاش جدید روسیه در استخراج رمزارز با بهره‌گیری از گازهای زائد

دولت روسیه با وجود تردید در قانونی‌کردن تجارت و پرداخت ارزهای دیجیتال، همچنان به برقراری ارتباط با مهره‌های اصلی صنعت استخراج رمزارز ادامه می‌دهد. گازپروم نِفت (Gazprom Neft)، غول گاز دولتی روسیه، با شرکت بیت‌ریور (BitRiver)، بزرگ‌ترین تأمین‌کننده خدمات استخراج رمزارز در این کشور، وارد همکاری شده است.

۱۶ژوئن۲۰۲۲ (۲۶خرداد۱۴۰۱)، شرکت گازپروم اعلام کرد که این شرکت برق تولید‌شده از گاز نفتی مرتبط (APG) را برای بیت‌ریور تأمین خواهد کرد. به‌عنوان بخشی از این همکاری، BitRiver زیرساخت دیجیتال مبتنی‌بر میدان‌های نفتی را توسعه خواهد داد که شرکت گازپروم از‌طریق سوزاندن گازهای زائد از آن برای استخراج کریپتو بهره خواهد برد.

وادیم یاکوولف (Vadim Yakovlev)، معاون اول گازپروم، تأکید کرد که این شرکت به‌دنبال فعالیت‌های تجاری درزمینه دارایی‌های دیجیتال نیست؛ بلکه بیشتر به‌دنبال بهینه‌سازی استفاده از منابع انرژی و بهره‌وری از انرژی‌های تجدیدپذیر با فراهم‌کردن راه‌های جدید استفاده مفید از گاز نفتی مرتبط است.

وی در‌ادامه افزود:

کاهش اثرهای کربن جزو سیاست‌های اصلی شرکت گازپروم است. با بهره‌گیری از جدید‌ترین فناوری‌ها و همکاری با شرکای خود، بهترین شیوه‌های صنعتی را برای استفاده کارآمد و سازگار با محیط‌زیست از منابع طبیعی توسعه خواهیم داد.

امتیاز شما به این مقاله

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا