مقاله

در دنیای رمزارزها چه می‌گذرد؟؛ مهم‌ترین اخبار بازار رمزارزها (۱۲‌اسفند‌۱۴۰۲)

در این مطلب از بلاگ تترلند، از مهم‌ترین اخبار بازار رمزارزها باخبر می‌شوید؛ از عوامل تأثیرگذار بر قیمت بیت کوین گرفته تا ترندهای روزانه و اخبار بلاکچین، دیفای، NFT ،WEB3 و قانون‌گذاری رمزارزها.

چکیده مهم‌ترین اخبار بازار رمزارزها (۱۲اسفند۱۴۰۲)

  • کوین بیس خدمات «کیف‌پول به‌عنوان سرویس» خود را گسترش می‌دهد
  • بایننس Naira را از پلتفرم P2P حذف می‌کند
  • اصلاح ۳درصدی قیمت بیت‌کوین با خروج ۶۰۰میلیون‌دلاری سرمایه‌گذاران GBTC از بازار

کوین‌بیس خدمات «کیف‌پول به‌عنوان سرویس» خود را گسترش می‌دهد

مهم‌ترین اخبار بازار رمزارزها را با خبری از صرافی کوین‌بیس آغاز می‌کنیم. صرافی رمزارز کوین‌بیس کیف‌پول‌های هوشمند و تعبیه‌شده را برای توسعه‌دهندگان معرفی کرده است. این کیف‌پول‌ها امکان ادغام بهتر در برنامه‌های ماشین مجازی اتریوم (EVM) را فراهم می‌کند.

طبق اعلامیه این صرافی، امکانات کیف‌پول هوشمند جدید این صرافی به کاربران اجازه می‌دهد تا موجودی رمزارزهای خود را در تمام برنامه‌های سازگار با EVM که با SDK کیف‌پول کوین‌بیس ادغام شده‌اند، همراه خود داشته باشند. علاوه‌بر‌این، کیف پول هوشمند جدید به توسعه‌دهندگان امکان می‌دهد تا کیف‌پول‌های اختصاصی (White-Labeled Wallets) مربوط به خود را در برنامه‌هایشان بگنجانند و از آن استفاده کنند.

یوگا کوهلر، مدیر ارشد طراحی کیف‌پول‌های جدید کوین‌بیس، در مصاحبه‌ای با کوین‌تلگراف گفت:

«در سال گذشته، چیزهای زیادی از مشتریان خود آموخته‌ایم و برای بهبود تجربه کاربری برای تمام محصولات و خدمات سخت کار کرده‌ایم و محصول جامعی که در‌نهایت به آن رسیده‌ایم، کیف‌پول‌های تعبیه‌شده (Embedded Wallets) هستند.

در‌حقیقت، محصول جدید کوین‌بیس که در خط‌تولید کیف‌پول به‌عنوان سرویس کوین‌بیس گسترش می‌یابد، به توسعه‌دهندگان اجازه می‌دهد تا بدون نیاز به ایجاد فناوری جدید، کیف‌پول‌های رمزارزی را در برنامه‌هایشان تعبیه کنند.

بایننس Naira را از پلتفرم P2P حذف می‌کند

مهم‌ترین اخبار بازار رمزارزها را با خبری از تصمیم جنجالی بایننس پیگیری می‌کنیم. پلتفرم معاملات رمزارزی بایننس پس از ادعاهای دولت نیجریه مبنی‌بر اینکه این پلتفرم در کاهش ارزش پول ملی نقش دارد، نرخ نایرا را از خدمات همتا‌به‌همتا (P2P) خود حذف کرده است. بایو اونانوگا، مشاور رئیس‌جمهور نیجریه، دراین‌باره گفته است:

اگر بایننس متوقف نشود، اقتصاد نیجریه را نابود خواهد کرد؛ زیرا به‌طور خودسرانه نرخ ارزهای خارجی را تعیین می‌کند.

به‌نقل از کوین‌تلگراف، ویژگی P2P به کاربران و خریداران و فروشندگان اجازه می‌دهد تا بدون دخالت شخص ثالث معامله کنند. این ویژگی در سال ۲۰۲۱ و پس از اعمال ممنوعیت دولت بر صنعت پررونق رمزارز در نیجریه در دوران ریاست‌جمهوری محمد بخاری محبوب شد.

مهم‌ترین اخبار بازار رمزارزها

اصلاح ۳درصدی قیمت بیت‌کوین با خروج ۶۰۰میلیون‌دلاری سرمایه‌گذاران GBTC از بازار

مهم‌ترین اخبار بازار رمزارزها را با خبری درباره اصلاح ۳درصدی قیمت بیت‌کوین خاتمه می‌دهیم. در ۲۹فوریه‌۲۰۲۴ (۱۰اسفند۱۴۰۲)، بیت‌کوین با کاهش افزون‌بر ۳درصد از بیشترین قیمت ۲۴‌ساعته خود مواجه شد. دلیل این موضوع خروج ۵۹۸/۹ میلیون دلار سرمایه‌ از ETF بیت کوین گری‌اسکیل اعلام شده است. این مقدار خروج سرمایه، دومین خروج خالص بزرگ ثبت‌شده در تاریخ است.

طبق گزارش Cointelegraph Markets Pro، بیت‌کوین در اوایل روز ۲۹فوریه به بیشترین قیمت ۲۴ساعته خود، یعنی ۶۳,۵۸۵ دلار رسید. بااین‌حال، از آن زمان تاکنون حدود ۳/۳درصد کاهش ‌یافته و به کمتر از ۶۱,۵۰۰ دلار رسیده است. این در حالی است که در ۲۹‌فوریه، صندوق تراست بیت‌کوین گری‌اسکیل (GBTC) که اخیراً به صندوق قابل‌معامله در بورس (ETF) تبدیل شده است، به‌ازای هر داده اولیه سرمایه‌گذار Farside، شاهد خروج خالص روزانه ۶۰۰میلیون دلار سرمایه بود.

این خروج‌ سرمایه چشمگیر، تنها چند روز پس از آن اتفاق افتاد که GBTC در ۲۶‌فوریه۲۰۲۴ (۷اسفند۱۴۰۲) خروج خالص روزانه ۲۲/۴‌میلیون‌دلاری را ثبت کرد. این میزان کمترین میزان خالص خروج روزانه این صندوق تا‌کنون بوده است.

اریک بالچوناس، تحلیلگر ارشد ETF بلومبرگ، ۲۹‌فوریه پستی در شبکه اجتماعی X منتشر کرد. وی در این پست درباره خروجی‌های سرمایه اخیر نوشت:

دو گام به جلو، یک گام به عقب!

آخرین خروجی‌های GBTC می‌تواند در جریان ورودی روز تأثیر بگذارد. داده‌های ورودی کامل در نه ETF در‌حال‌حاضر دیگر در‌دسترس نیست. بااین‌همه، داده‌های ۲۹ فوریه Farside نشان می‌دهد که ETF بیت‌کوین فیدلیتی، یکی از سه صندوق بزرگ برتر از‌نظر دارایی، تنها ۴۴/۸میلیون دلار جریان خالص ورودی ایجاد می‌کند. ناگفته نماند که هم‌اکنون بازار رمزارزها چهارمین روز پیاپی از کمترین میزان ورودی را تجربه می‌کند.

امتیاز شما به این مقاله

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

منبع
cointelegraph

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا